Benzine verbruik
Benzine verbruik
Ik ben best wel benieuwd naar hoeveel km's jullie rijden op een volle tank. Ik rij voornamelijk snelweg maar meer als 450 km heb ik er nog niet uit weten te halen. Ik reed toen echter nog (net)niet op de reservetank. Nu ben ik van plan om me gewoon netjes aan de regeltjes te houden, vroeg schakelen en niet vtec-en om te zien hoeveel ik eruit kan halen. Rij op el cheapo euro 95 en het gaat dus om een ITR maar dit mag ook als een algemeen topic beschouwd worden dus iedereen mag zn ei kwijt.
-
Re: Benzine verbruik
Arno wrote:Ik ben best wel benieuwd naar hoeveel km's jullie rijden op een volle tank. Ik rij voornamelijk snelweg maar meer als 450 km heb ik er nog niet uit weten te halen. Ik reed toen echter nog (net)niet op de reservetank. Nu ben ik van plan om me gewoon netjes aan de regeltjes te houden, vroeg schakelen en niet vtec-en om te zien hoeveel ik eruit kan halen. Rij op el cheapo euro 95 en het gaat dus om een ITR maar dit mag ook als een algemeen topic beschouwd worden dus iedereen mag zn ei kwijt.
Euro 95 in een R? Loopt ie daar wel lekker op?
-
-
jochem dc2 wrote:Ik rijd op 98,... Rijd gemiddeld tussen de 300 en 350km op een tank,... Dan rijd ik gewoon normaal!
Greetz,
tot over een paar maand deed ik ook maar zoveel km met een tank...toen ik afgekeurt werd op de keuring voor mijne co...kwamen we tot de constataie da de lambda kapot was...nu doe ik zeker 450 km met een tank...moest ik van u zijn zou ik hem eens aan de computer leggen denk da da bij u miss ook het geval kan zijn...want ik weet geen 1 teg die maar 350 km met een tank doe bij normaal rijgedrag...
ik doe zeker 400 a 450 km met een tank en dan mag ik al wat in VTEC gaan ze...record staat op 495 km met een tank en het lampje brande op 490km :wink:
real187 wrote:heb eerst altijd met 95 gereden en nu al een aantal weken met 98.
verschil is minimaal op 95 rijd hij net zo goed.
rond de 300km bij snel doorrijden.
en rond de 550 max bij zuinig proberen te rijden.
ep3 btw.
Als jij altijd al op 95 hebt gereden en nu op 98 gaat rijden zal het verschil de komende tijd minimaal zijn, maar hoe hoger octaan hoe betere verbranding in de motor. Dus uiteindelijk zuiniger en je motor blijft schoner aangezien het beter verbrand,
Uiteindelijk ook minder aanslag.
- Gaskleppie
Geen problemen hoor.
Als je altijd als een oud wijf rijd zal het best wel goed kunnen gaan. Gezien je 450km op een tank is dat volgens mij ook zo.
Ga je echter een keer het circuit op of probeer je je top eens te halen in duitsland, wil ik je nog wel een keer horen. Dan zal je merken waarom een ITR 98 nodig heeft. Wil je de kans op verbrande kleppen en of andere schade vermijden, tank dan gewoon 98.
Zelf haal ik nooit 450km op een tank. Zelfs met de stock B16 mag ik blij zijn met 400km op een tank. Maarja, ik gebruik de ITR dan ook iets meer waar hij voor gemaakt is...
Gaskleppie wrote:Geen problemen hoor.
Als je altijd als een oud wijf rijd zal het best wel goed kunnen gaan. Gezien je 450km op een tank is dat volgens mij ook zo.
Ga je echter een keer het circuit op of probeer je je top eens te halen in duitsland, wil ik je nog wel een keer horen. Dan zal je merken waarom een ITR 98 nodig heeft. Wil je de kans op verbrande kleppen en of andere schade vermijden, tank dan gewoon 98.
Zelf haal ik nooit 450km op een tank. Zelfs met de stock B16 mag ik blij zijn met 400km op een tank. Maarja, ik gebruik de ITR dan ook iets meer waar hij voor gemaakt is...
Hoho es even, oud wijf? :twisted: Ik rijd altijd sneller dan gemiddeld en mag ook graag in dat rooie gebied zitten hoor. Dat ik hem idd niet echt gebruik waarvoor ie gemaakt is tja... het is ook maar mijn enige auto. En wil hem echt niet kwijt :razz:
-
Like i said,..
Ik rijd dus wel minder dan gemiddeld op een tank,... Zou het dan die Lambda sonde zijn?? Weet iemand of het dat ook echt kan zijn,... Want dan ga ik meteen een nieuwe Lambda halen,... Of zou het een andere reden kunnen hebben? Ik mag namelijk echt blij zijn met 350km per tank,... En dan loopt hij ook echt al bijna droog,.... Ik tank trouwens meestal rond de 32L dan is hij ook echt leeg volgens de meter,..!!??
Greetz,
Ik rijd dus wel minder dan gemiddeld op een tank,... Zou het dan die Lambda sonde zijn?? Weet iemand of het dat ook echt kan zijn,... Want dan ga ik meteen een nieuwe Lambda halen,... Of zou het een andere reden kunnen hebben? Ik mag namelijk echt blij zijn met 350km per tank,... En dan loopt hij ook echt al bijna droog,.... Ik tank trouwens meestal rond de 32L dan is hij ook echt leeg volgens de meter,..!!??
Greetz,
-
Jah heb hem nog nooit zo ver leeg gereden tot het lampje begon te branden,... Meestal tank ik als de naald op leeg staat, en dan gaat er gemiddeld 32L in.
Maar idd, nu ik het zo bereken, en terug lees,.. Tanken de meesten per beurt ook meer,... Mischien rijd ik hem dan gewoon niet "goed" leeg,...
Ik tank zelf meestal BP Ultimate,... Vindt het super brandstof. Rijd heerlijk. Heb eigenlijk nog nooit anders gereden, behalve een keer uit nood V-Power getanked, enkele liters.
Greetz,
Maar idd, nu ik het zo bereken, en terug lees,.. Tanken de meesten per beurt ook meer,... Mischien rijd ik hem dan gewoon niet "goed" leeg,...
Ik tank zelf meestal BP Ultimate,... Vindt het super brandstof. Rijd heerlijk. Heb eigenlijk nog nooit anders gereden, behalve een keer uit nood V-Power getanked, enkele liters.
Greetz,