Benzine verbruik

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Arno

Benzine verbruik

Post by Arno »

Ik ben best wel benieuwd naar hoeveel km's jullie rijden op een volle tank. Ik rij voornamelijk snelweg maar meer als 450 km heb ik er nog niet uit weten te halen. Ik reed toen echter nog (net)niet op de reservetank. Nu ben ik van plan om me gewoon netjes aan de regeltjes te houden, vroeg schakelen en niet vtec-en om te zien hoeveel ik eruit kan halen. Rij op el cheapo euro 95 en het gaat dus om een ITR maar dit mag ook als een algemeen topic beschouwd worden dus iedereen mag zn ei kwijt.
jochem dc2

Post by jochem dc2 »

Ik rijd op 98,... Rijd gemiddeld tussen de 300 en 350km op een tank,... Dan rijd ik gewoon normaal!

Greetz,
S.J.

Re: Benzine verbruik

Post by S.J. »

Arno wrote:Ik ben best wel benieuwd naar hoeveel km's jullie rijden op een volle tank. Ik rij voornamelijk snelweg maar meer als 450 km heb ik er nog niet uit weten te halen. Ik reed toen echter nog (net)niet op de reservetank. Nu ben ik van plan om me gewoon netjes aan de regeltjes te houden, vroeg schakelen en niet vtec-en om te zien hoeveel ik eruit kan halen. Rij op el cheapo euro 95 en het gaat dus om een ITR maar dit mag ook als een algemeen topic beschouwd worden dus iedereen mag zn ei kwijt.

Euro 95 in een R? Loopt ie daar wel lekker op?
itr-1895

Post by itr-1895 »

het zoveelste benzine topic...

als je op zoek bent naar een zuinige auto koop dan gewoon een hybrid.
in een ITR moet gewoon 98 dat staat in de tank klep en in het service boekje.

verder heb ik geen idee wat het verbruik van m'n itr is.
als de tank bijna leeg is tank ik weer
Arno

Post by Arno »

@ S.J.

Geen problemen hoor.

@ itr-1895

Jaja, ik weet maar ben gewoon benieuwd. Ik had auto zuiniger verwacht maar ik zie wel dat het vrij normaal is :razz:
-=[BLACKA]=-

Post by -=[BLACKA]=- »

:wink: je kan beter bp ultimate tanken daar reed mijn itr altijd heerlijk op
real187

Post by real187 »

heb eerst altijd met 95 gereden en nu al een aantal weken met 98.
verschil is minimaal op 95 rijd hij net zo goed.

rond de 300km bij snel doorrijden.
en rond de 550 max bij zuinig proberen te rijden.
ep3 btw.
V-tje integra

Post by V-tje integra »

jochem dc2 wrote:Ik rijd op 98,... Rijd gemiddeld tussen de 300 en 350km op een tank,... Dan rijd ik gewoon normaal!

Greetz,

tot over een paar maand deed ik ook maar zoveel km met een tank...toen ik afgekeurt werd op de keuring voor mijne co...kwamen we tot de constataie da de lambda kapot was...nu doe ik zeker 450 km met een tank...moest ik van u zijn zou ik hem eens aan de computer leggen denk da da bij u miss ook het geval kan zijn...want ik weet geen 1 teg die maar 350 km met een tank doe bij normaal rijgedrag...

ik doe zeker 400 a 450 km met een tank en dan mag ik al wat in VTEC gaan ze...record staat op 495 km met een tank en het lampje brande op 490km :wink:
integra

Post by integra »

Als ik zuinig wil ga ik wel lopen.
En als je de auto lekker arm afstelt kun je inderdaad een paar km meer rijden op een tank. :shock: :x
sigur

Post by sigur »

-=[BLACKA wrote:=-]:wink: je kan beter bp ultimate tanken daar reed mijn itr altijd heerlijk op

Daar rijd die van mij ook heerlijk op :D
wesjes

Post by wesjes »

real187 wrote:heb eerst altijd met 95 gereden en nu al een aantal weken met 98.
verschil is minimaal op 95 rijd hij net zo goed.

rond de 300km bij snel doorrijden.
en rond de 550 max bij zuinig proberen te rijden.
ep3 btw.

Als jij altijd al op 95 hebt gereden en nu op 98 gaat rijden zal het verschil de komende tijd minimaal zijn, maar hoe hoger octaan hoe betere verbranding in de motor. Dus uiteindelijk zuiniger en je motor blijft schoner aangezien het beter verbrand,

Uiteindelijk ook minder aanslag.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Geen problemen hoor.

Als je altijd als een oud wijf rijd zal het best wel goed kunnen gaan. Gezien je 450km op een tank is dat volgens mij ook zo.
Ga je echter een keer het circuit op of probeer je je top eens te halen in duitsland, wil ik je nog wel een keer horen. Dan zal je merken waarom een ITR 98 nodig heeft. Wil je de kans op verbrande kleppen en of andere schade vermijden, tank dan gewoon 98.

Zelf haal ik nooit 450km op een tank. Zelfs met de stock B16 mag ik blij zijn met 400km op een tank. Maarja, ik gebruik de ITR dan ook iets meer waar hij voor gemaakt is...
Sinister

Post by Sinister »

Goed gezegd gaskleppie ;)
Persoonlijk komt er ook nix anders dan 95 in mijn Teg, het staat er niet voor niets op dat het moet. Ik haal meestal rond de 400 km en veel hangt van de afstelling af en of je gelijk een oud wijf rijdt idd.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

98 octaan.. altijd...
aantal km: tussen 350 en 450... hangt ervan af hoe ik me voel... hehe... :twisted:
Arno

Post by Arno »

Gaskleppie wrote:
Geen problemen hoor.

Als je altijd als een oud wijf rijd zal het best wel goed kunnen gaan. Gezien je 450km op een tank is dat volgens mij ook zo.
Ga je echter een keer het circuit op of probeer je je top eens te halen in duitsland, wil ik je nog wel een keer horen. Dan zal je merken waarom een ITR 98 nodig heeft. Wil je de kans op verbrande kleppen en of andere schade vermijden, tank dan gewoon 98.

Zelf haal ik nooit 450km op een tank. Zelfs met de stock B16 mag ik blij zijn met 400km op een tank. Maarja, ik gebruik de ITR dan ook iets meer waar hij voor gemaakt is...

Hoho es even, oud wijf? :twisted: Ik rijd altijd sneller dan gemiddeld en mag ook graag in dat rooie gebied zitten hoor. Dat ik hem idd niet echt gebruik waarvoor ie gemaakt is tja... het is ook maar mijn enige auto. En wil hem echt niet kwijt :razz:
jochem dc2

Post by jochem dc2 »

Like i said,..

Ik rijd dus wel minder dan gemiddeld op een tank,... Zou het dan die Lambda sonde zijn?? Weet iemand of het dat ook echt kan zijn,... Want dan ga ik meteen een nieuwe Lambda halen,... Of zou het een andere reden kunnen hebben? Ik mag namelijk echt blij zijn met 350km per tank,... En dan loopt hij ook echt al bijna droog,.... Ik tank trouwens meestal rond de 32L dan is hij ook echt leeg volgens de meter,..!!??

Greetz,
boikel

Post by boikel »

Als je 350 km rijdt en maar 32 liter tankt is er toch niks aan de hand. Dan rij je nog steeds 1:11
Sinister

Post by Sinister »

32 liter? Ik kan meestal 40 liter tanken, heb jij een kleinere tank ofzo? Normaal gaat het lampje pas branden als er nog 10 van de 50 liter over is. En Arno octaan 95 is slecht voor intensief gebruik en zeker als hij deftig afgesteld is.
jochem dc2

Post by jochem dc2 »

Jah heb hem nog nooit zo ver leeg gereden tot het lampje begon te branden,... Meestal tank ik als de naald op leeg staat, en dan gaat er gemiddeld 32L in.

Maar idd, nu ik het zo bereken, en terug lees,.. Tanken de meesten per beurt ook meer,... Mischien rijd ik hem dan gewoon niet "goed" leeg,...

Ik tank zelf meestal BP Ultimate,... Vindt het super brandstof. Rijd heerlijk. Heb eigenlijk nog nooit anders gereden, behalve een keer uit nood V-Power getanked, enkele liters.

Greetz,
Arno

Post by Arno »

Ik zal dan maar es overstappen of in ieder geval af en toe afwisselen want het geld groeid me niet op de rug.
Locked