Een paar leuke "vs" vergelijkingen (oudjes) Honda.
Een paar leuke "vs" vergelijkingen (oudjes) Honda.
Weet niet of ie hier al is gepost,
http://members.lycos.nl/Geniaal/Civic.html
http://members.lycos.nl/Geniaal/CRX.html
http://members.lycos.nl/Geniaal/Civic.html
http://members.lycos.nl/Geniaal/CRX.html
De eerste afvaller is de Honda. Hij is niet zeker niet slecht, maar in vergelijking met de Volkswagen en de Peugeot is hij de minst goede. Zijn grootste troef zit 'em in de wonderlijke motor, die - al naar gelang je pet staat - mak is als een lammetje of wild als een roofkat. Maar deze veelzijdigheid vind je niet terug in de rest van de auto. Het meest vatbaar voor verbetering zijn de onvergevingsgezinde vering en de onbekrachtigde besturing, die én te zwaar is én te indirect. In totaliteit mankeert het de Civic tussen zijn concurrenten in menig opzicht aan volwassenheid, wat in de prijs helaas niet wordt weerspiegeld.
En moet je nu eens kijken hoeveel G-laders er al doorheen zijn gegaan.
-
Quote:
De eerste afvaller is de Honda. Hij is niet zeker niet slecht, maar in vergelijking met de Volkswagen en de Peugeot is hij de minst goede. Zijn grootste troef zit 'em in de wonderlijke motor, die - al naar gelang je pet staat - mak is als een lammetje of wild als een roofkat. Maar deze veelzijdigheid vind je niet terug in de rest van de auto. Het meest vatbaar voor verbetering zijn de onvergevingsgezinde vering en de onbekrachtigde besturing, die én te zwaar is én te indirect. In totaliteit mankeert het de Civic tussen zijn concurrenten in menig opzicht aan volwassenheid, wat in de prijs helaas niet wordt weerspiegeld.
En moet je nu eens kijken hoeveel G-laders er al doorheen zijn gegaan. [quote][/quote]
Inderdaad, G-lader is uiteindelijk de grootste flop geweest van Volkswagen.. al die karren zijn uiteindelijk gare bakken geworden..
Wat betreft Peugeot 309 GTi, 205 GTi of wat dan ook.. ik ken weinig auto's die technisch slechter zijn dan die dingen. Onbetrouwbare knoei.
Het zou mooi zijn om die 3 auto's nu nog eens langs elkaar te zetten..
Die test met de CRX VTEC en de MX-3 heb ik zelf ook. ZItten een paar goede dingen in. Toch werd er toen anders naar een auto gekeken. Zou deze test vandaag de dag afgenomen worden, dan kwam er denk ik iets heel anders uit..
En moet je nu eens kijken hoeveel G-laders er al doorheen zijn gegaan. [quote][/quote]
Inderdaad, G-lader is uiteindelijk de grootste flop geweest van Volkswagen.. al die karren zijn uiteindelijk gare bakken geworden..
Wat betreft Peugeot 309 GTi, 205 GTi of wat dan ook.. ik ken weinig auto's die technisch slechter zijn dan die dingen. Onbetrouwbare knoei.
Het zou mooi zijn om die 3 auto's nu nog eens langs elkaar te zetten..
Die test met de CRX VTEC en de MX-3 heb ik zelf ook. ZItten een paar goede dingen in. Toch werd er toen anders naar een auto gekeken. Zou deze test vandaag de dag afgenomen worden, dan kwam er denk ik iets heel anders uit..
-
meh, de golf zou zeker winnen, de peugeot zou de publieksprijs krijgen en de Honda zou nog steeds uitgekakt worden.
that's life.
Dat denk ik niet. Toch wordt Honda tegenwoordig stukken beter gewaardeerd door de pers. Ik heb zelf een aantal autoweek magazine's van begin jaren 90. De CRX VTEC o.a. legde het op een of andere manier altijd af tegen concurenten, kijk bijvoorbeeld naar bovenstaand stuk met de MX-3. Ook al was hij op bijna alle punten beter, er was altijd wel iets te melden waardoor de concurrent toch de betere keus was. Waar Honda toen bijna werd uitgescheten, moet ik zeggen dat het de laatste jaren een goed gewaardeerd merk is. Kijk eens naar waardering voor de Type R's , S2000 enzovoorts, die is behoorlijk godzijdank..
-