Skunk2 Intake

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
jochem dc2

Skunk2 Intake

Post by jochem dc2 »

Hey allen,...

Ik heb een aantal pagina's door zitten kijken, maar kon geen dergelijk vergelijkbaar topic vinden.

Ik zit er namelijk aan te denken om een Skunk2 Inlaat spruitstuk aan te schaffen, en zelf te monteren.

Nu is mijn vraag o.a.: "Is dit goed zelf te doen, of kan ik dat echt beter bij een "kenner" laten doen"? En ten 2e. Is Skunk2 dan een top merk wat andere ook zouden nemen, of kan ik dan een beter merk nemen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het zoeken naar een juiste Intake??

Greetz, Jochem.
AllGo

Post by AllGo »

Het is goed te doen...

Skunk2 is een topmerk... Echter zul je op een ITR niet bijster veel winnen met dat ding.. Skunk2 inlaatspruitstuk is vrijwel een kopie van het ITR spruitstuk, de Skunk2 Pro is alweer ietsje beter, maar marginaal... Het Honda ding is gewoon al verrekte goed...

Benodigdheden: nieuwe spruitstukpakking, nieuwe gaskleppakking, paar liter koelvloeistof...

Laat voor je begint wel een deel (minimaal de helft, liefst helemaal), van de koelvloeistof af. Sommigen vergeten dit nog wel eens en maken er een lekkere zooi van :) . Voorzichtig trouwens met het PCV koppelingetje, dat wil nog wel eens breken (hard rood plastic)..
Hatchman

Post by Hatchman »

Edelbrock Performer X werkt ook erg goed op een B18. Vergt alleen wel wat aanpassingen aan het brandstoffilter en eventueel de inlaatbuis.
R-tech

Post by R-tech »

En een hondata!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

En een hondata

Hondata wat?
Inlaatpakking bedoel je?
RedSun

Post by RedSun »

sleutelhanger
Nana korobi ya oki
R-tech

Post by R-tech »

RedSun wrote:sleutelhanger
nee buttplug :idea:
wesjes

Post by wesjes »

ORDER NAOOO!!
integra

Post by integra »

?????? :-?
bertjehonda

Post by bertjehonda »

ik heb zelf de skunk2pro de gewone skunk2 is er volgens mij helemaal niet meer het is allemaal pro.
ik heb er een 68mm gasklep opzitten t werkt allemaal goed t is goede kwaliteit. ik zou zelf persoonlijk geen 68mm gasklep meer nemen maar een 66mm das precies goed voor de itr.
de intake van skunk2 is zelf 64mm je zou m dan zelf een klein stukje moeten uitboren. (valt reuze mee is niet schokkend. gewoon een schuurstuk voor in de tol met van die kleine flapjes eraan dan is ie heel snel op maat.)de originele gasklep is 60 of 62mm.
let wel de skunk2pro is goed en iets beter als de originele maar heeft meer nut en resultaat als je ook een grotere gasklep neemt.

en de performer x van edelbrock heeft zichzelf al meerdere malen bewezen en is ook echt goed. denk misschien nog wel iets beter dan de skunk.
Locked