hawk brake pads

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

hawk brake pads

Post by D_ToXx² »

hallo :D

iemand bekend met dit merk? (hawk brake pads)
welke? of niet..
ik wil eens wat anders proberen...

aub tegenover de ferrodo DS 2500
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

waarom zou je iets anders willen dan ds2500?



ps: geen hawk ervaring, schijnt wel goed blok te zijn.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

keej thanks! :D

ik weet genoeg!
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

ee8 wrote:waarom zou je iets anders willen dan ds2500?



ps: geen hawk ervaring, schijnt wel goed blok te zijn.


wie niet waagt, wie niet wint :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

D_ToXx² wrote:wie niet waagt, wie niet wint :D


Wie niet waagt, die blijft maagd :wink:
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

mr. X wrote:
"D_ToXx²":3vipbdlz wrote:wie niet waagt, wie niet wint :D


Wie niet waagt, die blijft maagd :wink:[/quote:3vipbdlz]

hahaha! :lol:
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

En oefenen baart kinderen ?
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

Sincx wrote:En oefenen baart kinderen ?


ik denk dat je nog ff bent aan het oefenen als je een man bent.. :razz:
zover is de techniek nog niet.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

de remblokken HP+ zijn er wel voor een EP3 volgens een bedrijf, ik kon ze namelijk niet vinden...

maar nou zegt dat bedrijf dat dit de zelfde remblokken zijn als de S2000..
klopt dat?

en weet iemand goede remschijven? gegroefde zover ben ik al, maar als ik ga zoeken bij brembo dan zijn de gegroefde goedkoper( de helft goedkoper) als de geperforeerde.. ik had ergens gelezen op het forum dat geperforeerde (haar)scheurtjes konden krijgen.. :-?
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

D_ToXx² wrote:de remblokken HP+ zijn er wel voor een EP3 volgens een bedrijf, ik kon ze namelijk niet vinden...

maar nou zegt dat bedrijf dat dit de zelfde remblokken zijn als de S2000..
klopt dat?

en weet iemand goede remschijven? gegroefde zover ben ik al, maar als ik ga zoeken bij brembo dan zijn de gegroefde goedkoper( de helft goedkoper) als de geperforeerde.. ik had ergens gelezen op het forum dat geperforeerde (haar)scheurtjes konden krijgen.. :-?


EP3 heeft zelfde blokken als S2000.

Brembo maakt geen gegroefde/geboorde schijven voor EP3 als vervangingsdeel. Ik hoop niet dat je ATE of ATD bedoelt, die de groeven er voor je in gaat frezen.

Brembo OEM is perfect en goedkoper als origineel Honda. Kan ik voor je leveren als je nodig vindt.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

bedankt voor de info!

over mijn schijven: zijn nog goed zat: ik wil gewoon max kunnen remmen in bij een file/ opstopping ofzo

Hawk HP+: Een prima remblok voor straatgebruik en redelijk goed
op circuit (fadingpunt iets over de 400 graden)

Hawk HT-10 Race pads: (fading vanaf 760 graden), echt een
blok die je goed kunt combineren tussen straat en circuit gebruik.

DS2500: is een redelijke blok maar munt niet uit op de Big Brake kits ondanks dat de fading lang weg blijft overtuigt
deze blok mij niet met de cold bite, ik moet echt doortrappen om ze aan de gang te krijgen en als de hitte erin zit,
willen ze wel goed blijven remmen dit is te danken aan de goede eigenschappen tegen fading (bestand tot 537 graden).

ff gejat van een ander forum :D

als ik naar het werk rij zit ik echt niet max te rijden/remmen.
daarom zit er denk ik niet genoeg temp in de blokjes...
ik wil dan gewoon max kunnen remmen.. :D met 80of 1.. :wink:
en een upgrade van 1.3k€ zie ik niet zo zitten.. het remt al heftig zat :D
op temperatuur; de DS2500
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Je hebt ook DSperformance, die heeft ook een lagere fadingpunt en in zn grafiekje op de site zie je dat zn frictie coeff. hoger bij lage temp is dan DS2500. Dit blokje is goedkoper als DS2500. Lijkt me wel het proberen waard.

http://www.ferodoracing.it/prodotti.asp

Dat een optie?
Locked