Motormanagement naar plaatsen downpipe

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
tiger_typeR
Posts: 82
Joined: Mon Apr 07, 2008 11:53 am

Motormanagement naar plaatsen downpipe

Post by tiger_typeR »

Hallo mensen,

Ik heb vorige week mijn downpipe(meganracing) laten plaatsen bij de honda dealer! Er zat een valse opening op zodat de lambdasonde schone lucht zou opvangen ! Maar het nokje wat er uit moet steken past niet want dan komt hij tegen de hitteschild! Nu zit dat nokje er niet op en heb ik een fout code wat logische is omdat hij vieze lucht meet! Hebben jullie een oplossing hiervoor?? Andere mensen ook ervaring???

Groetjes tiger_typeR
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Volgens mij rijden weinig mensen hier met de hitteschild. Ik zou dus dat eraf halen.
tiger_typeR
Posts: 82
Joined: Mon Apr 07, 2008 11:53 am

Post by tiger_typeR »

Gangaran wrote:Volgens mij rijden weinig mensen hier met de hitteschild. Ik zou dus dat eraf halen.


Maar dan krijg je van die vieze gassen in je auto en wordt hij in de zomer super heet!! Lijkt me niet echt goed voor de auto!!
Zijn er geen andere oplossingen zodat de lab gewoon ziet dat er schone lucht is ofzo?? Want anders moet je bij de apk ook alles weer terug zetten naja dat moet zowiezo wel :(
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Toen ik een decat pipe op mijn 106 gti monteerde, verwijderde ik de 2de lambdasonde en verlegde die terug naar de motorruimte. Daar stak ik hem in een metalen buisje waar een 18#1.5 moer inzat. Op die manier meet de sonde altijd schone lucht. Dit werkte perfect.
tiger_typeR
Posts: 82
Joined: Mon Apr 07, 2008 11:53 am

Post by tiger_typeR »

culasse wrote:Toen ik een decat pipe op mijn 106 gti monteerde, verwijderde ik de 2de lambdasonde en verlegde die terug naar de motorruimte. Daar stak ik hem in een metalen buisje waar een 18#1.5 moer inzat. Op die manier meet de sonde altijd schone lucht. Dit werkte perfect.


Oke misschien dat dan maar doen !! Wij gaan het donderdag even bekijken op de brug!! Bedankt voor de tip!! Denk dat er ook geen andere oplossing inzit ! Anders moet ik een computer er bij kopen en het uitvinken maar dat is een gedoe als je weer apk moet keuren!!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik ben nog vergeten te vermelden dat mijn gti twee narrowband sensors had, die kunnen slechts over een nauw toerenbereik het brandstof/luchtmengsel op een 14.7:1 waarde houden. Het gevolg was dat de motor bij hogere toeren zeer rijk liep, met vermogensverlies tot gevolg.

Ik heb naderhand, toen ik besloot tot een volledig custom EPS uitlaatsysteem, een metaalkatalysator laten installeren, werkte stukken beter.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

tiger_typeR wrote:
culasse wrote:Toen ik een decat pipe op mijn 106 gti monteerde, verwijderde ik de 2de lambdasonde en verlegde die terug naar de motorruimte. Daar stak ik hem in een metalen buisje waar een 18#1.5 moer inzat. Op die manier meet de sonde altijd schone lucht. Dit werkte perfect.


Oke misschien dat dan maar doen !! Wij gaan het donderdag even bekijken op de brug!! Bedankt voor de tip!! Denk dat er ook geen andere oplossing inzit ! Anders moet ik een computer er bij kopen en het uitvinken maar dat is een gedoe als je weer apk moet keuren!!


Waarom is het een gedoe?
Je laat de 2de lambda gewoon uit, met of zonder kat.
tiger_typeR
Posts: 82
Joined: Mon Apr 07, 2008 11:53 am

Post by tiger_typeR »

slydawg wrote:
tiger_typeR wrote:
culasse wrote:Toen ik een decat pipe op mijn 106 gti monteerde, verwijderde ik de 2de lambdasonde en verlegde die terug naar de motorruimte. Daar stak ik hem in een metalen buisje waar een 18#1.5 moer inzat. Op die manier meet de sonde altijd schone lucht. Dit werkte perfect.


Oke misschien dat dan maar doen !! Wij gaan het donderdag even bekijken op de brug!! Bedankt voor de tip!! Denk dat er ook geen andere oplossing inzit ! Anders moet ik een computer er bij kopen en het uitvinken maar dat is een gedoe als je weer apk moet keuren!!


Waarom is het een gedoe?
Je laat de 2de lambda gewoon uit, met of zonder kat.


Kom ik dan wel door de APK met mijn CO?
Want die sensor is natuurlijk wel ergens voor....
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

tiger_typeR wrote:
slydawg wrote:
"tiger_typeR":2ghpnewf wrote:
culasse wrote:Toen ik een decat pipe op mijn 106 gti monteerde, verwijderde ik de 2de lambdasonde en verlegde die terug naar de motorruimte. Daar stak ik hem in een metalen buisje waar een 18#1.5 moer inzat. Op die manier meet de sonde altijd schone lucht. Dit werkte perfect.


Oke misschien dat dan maar doen !! Wij gaan het donderdag even bekijken op de brug!! Bedankt voor de tip!! Denk dat er ook geen andere oplossing inzit ! Anders moet ik een computer er bij kopen en het uitvinken maar dat is een gedoe als je weer apk moet keuren!!


Waarom is het een gedoe?
Je laat de 2de lambda gewoon uit, met of zonder kat.


Kom ik dan wel door de APK met mijn CO?
Want die sensor is natuurlijk wel ergens voor....[/quote:2ghpnewf]

Die 2de lambda sensor kijkt alleen of er een cat aanwezig is, verder heeft ie geen invloed op je motor.
haal je je kat weg dan meet ie een andere waarde en maakt hier een melding van in de vorm van een storing, ecu lampje gaat aan.
Dus als je in bv een kpro ecu die sensor uit vinkt en je hebt een kat eronder hangen kom je gewoon door de apk, mijne staat ook gewoon uit, met of zonder cat.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Zonder kat zullen CO waardes natuurlijk hoger liggen, als ie maar wel onder de toegestane waarde blijft. Daarbij denk ik dat er wel een kat.verplichting geldt, want die geldt al voor alle autos na 1-1-93. :-?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Zonder kat zat ik 4x boven de toegestaande waarde. :-?
tiger_typeR
Posts: 82
Joined: Mon Apr 07, 2008 11:53 am

Post by tiger_typeR »

Gangaran wrote:Zonder kat zat ik 4x boven de toegestaande waarde. :-?


aangehouden door de politie dan??
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Mechanische O2 simulator van Titanium:
Image

Je hebt toch echt een O2 simulator of Hondata ECU nodig om dit te omzijlen.

Je hoeft niet je hele hitteschild weg te halen maar licht aanpassen met bijv. een dremel.
tiger_typeR
Posts: 82
Joined: Mon Apr 07, 2008 11:53 am

Post by tiger_typeR »

Katana wrote:Mechanische O2 simulator van Titanium:
Image

Je hebt toch echt een O2 simulator of Hondata ECU nodig om dit te omzijlen.

Je hoeft niet je hele hitteschild weg te halen maar licht aanpassen met bijv. een dremel.


dat kut ding heb ik ook maar paste idd niet bang dat de draden van de lamb kapot zouden gaan....
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

tiger_typeR wrote:
Gangaran wrote:Zonder kat zat ik 4x boven de toegestaande waarde. :-?


aangehouden door de politie dan??


Nee dat niet, maar kreeg mijn Spruitstuk niet los(1 bout), dus liet ik toch meten om te weten.
tiger_typeR
Posts: 82
Joined: Mon Apr 07, 2008 11:53 am

Post by tiger_typeR »

Gangaran wrote:
tiger_typeR wrote:
Gangaran wrote:Zonder kat zat ik 4x boven de toegestaande waarde. :-?


aangehouden door de politie dan??


Nee dat niet, maar kreeg mijn Spruitstuk niet los(1 bout), dus liet ik toch meten om te weten.


was bij mijne ook zo.... maar heb het bij de honda garage laten doen als er iets in het blok afbreekt hun fout moeten hun het fixxen maar is gelukkig allemaal net goed gegaan....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Hee dat 'vagina' ding heb ik..

Kan alleen niet zeggen of hij wel of niet past aangezien hij nog nieuw is en in ongesloten verpakking zit :D
tiger_typeR
Posts: 82
Joined: Mon Apr 07, 2008 11:53 am

Post by tiger_typeR »

mr. X wrote:Hee dat 'vagina' ding heb ik..

Kan alleen niet zeggen of hij wel of niet past aangezien hij nog nieuw is en in ongesloten verpakking zit :D


Past iig niet op de meganracing downpipe........ stond zelf onder de auto toen hij op de brug stond... Klote zooi!!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Past niet in het gat of je zit met je hitteschild?

Als hij niet in het gat past kan de draad worden aangepast.

Als je hitteschild in de weg zit kan je deze aanpassen door een heel klein stukje van het schild weg te slijpen zodat de draad erdoor kan.

Laatste optie is nog een gat in de testpipe maken aan de zijkant, bout erop lassen en dan zou het schild niet meer in de weg zitten.

Helaas geen plug and play, heb ik wel eerder gehoord van de Megan.
Locked