Meerijdervaring met Piepers...

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
Lucas79

Meerijdervaring met Piepers...

Post by Lucas79 »

Ik ben een van de gelukkige die een keertje mee mocht rijden met Marcel Piepers in zijn nieuwe FN2. Na lang wachten kreeg ik helaas te horen dat er geen mooie foto's waren van de "super-special" die op zaterdag is gehouden. (De dag waar ik mee mocht rijden.) In plaats daarvan heb ik een paar mooie actie foto's geplaatst van de race zelf op zondag. Filmpbeelden zijn er nog niet. Er wordt nog gewerkt aan een onboard camera systeem.

De meerijd ervaring:

Los van de meerijd ervaring is het Piepers Rallysport team een zeer gezellige club mensen. Als je bij hun in de tent bent merk je gewoon dat iedereen daar echt voor zijn lol meedoet. Marcel heeft de mooiste plek uitgezocht op het terein (of eigenlijk net buiten het terrein, maar niemand die daar moeilijk over deed). We moesten rond 16:00u verzamelen en kregen daar allemaal wat uitleg over wat ze allemaal tot nu toe met de FN2 gedaan hebben. Een groot deel had ik al gehoord, maar blijft heerlijk om te horen hoe ze met passie praten over hun mooie nieuwe FN2.

Er waren een aantal mensen die mee mochten rijden op die dag, o.a. salesmanager Honda, en een aantal (mogelijke) sponsors. Na een aantal keer geduldig te hebben gewacht mocht ik even meerijden...

Als eerste die kuipstoelen, die zitten echt lekker. In combinatie met de vierpuntsgordel zit je echt helelmaal vast in de stoel. (alleen je hoofd kan bewegen) Daarna krijg je de helm op, hierin zit een koptelefoon met microfoon verwerkt, zodat coureur en navigator "rustig" met elkaar kunnen praten. De geluidskwaliteit is echt goed. Bij het opstellen krijgt Erik nog even op zijn donder omdat hij een omstander probeerde plat te rijden. (ik vond eigenlijk meer dat die officials die sukkels die midden op de baan gaan staan moeten aanspreken dan Erik, maar dat is mijn mening :twisted: ) Tijdens het heel even gas geven hoor je de motor echt heerlijk gillen. Van alle rally auto's daar aanwezig herken je die heerlijke VTEC motor zonder problemen.

Het meerijden zelf is verder echt een geweldige ervaring. Die FN2 wil gewoon constant maar harder. Ik heb geen idee in hoeveel seconden die op de 100 zit, maar het gaat vrij snel :D en die sequenciele versnellingsbak is echt helemaal het einde. De snelheid waar je mee kunt schakelen is briljant.
Dan de wegligging, die is echt helemaal geweldig! je hebt geen moment het idee dat Marcel geen 100% controle heeft over de auto. Hier en daar een handrem bochtje en voor je het weet heeft Marcel het parcour al helemaal afgelegd. "Helaas" is het een heel bochtig parcour met een verkeersdrempel :shock: erin, waardoor Marcel niet veel verder dan de 3de versnelling kan gaan.
Het klinkt misschien gek maar het meest onder de indruk was ik nog van de remmen! Whoaa! Een klein tikje zorgt er voor dat de auto volledig en gecontroleerd in de ankers gaat. Maar ja, dat mag ook wel met remschijven van € 500,00 per stuk, alluminium remleidingen, en weet ik wat nog meer voor mooie modifcaties.

Marcel en Erik, bedankt voor deze heerlijke ervaring, de volgende keer rijd ik :twisted:

Enkele leuke foto's:

Image

Image

Image

Image
Deus Ex Machina!
Nick

Post by Nick »

lucky bastert!!! :evil:
RedSun

Post by RedSun »

tis geen suiker gap :lol:

het moet zijn: bastard :D

Maar idd... :wink:
Nana korobi ya oki
Sincx

Post by Sincx »

Jammy GIT ! Lucky SOD ! :lol:

Ben niet jaloers echt niet :twisted:

PICA'S of Video's !!!
Knite Force

Post by Knite Force »

Video's dus!
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Jammer dat je er in weeze niet bij was.

Ik ben heb toen ook een paar rondjes mogen meerijden met Marcel.
Toen ging (kon) hij niet voluit gaan omdat ze met de DB zaten (teveel)

Maar toch was het een geweldige ervaring.

P.s. Hoe is het afgelopen met het camerasysteem wat ik Erik heb meegegeven?

Gr, Peter
Lucas79

Post by Lucas79 »

Helaas, zit nog steeds op de foto's te wachten, zodra deze binnen zijn komt het verslag.

@accordR alias AccordS: Als dat die harddiskrecorder is, dan is die er niet ingekomen. Te zwaar en de HD kan zeer waarschijnlijk de G-krachten niet aan. (stuitergehalte is nogal hoog :stampen: )
Deus Ex Machina!
Nick

Post by Nick »

duurt lang :lol:
Sincx

Post by Sincx »

Idd Nick !!

Pica's !
Lucas79

Post by Lucas79 »

verhaal geplaatst...
Deus Ex Machina!
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

Nick wrote:duurt lang :lol:

erg lang.. :D
Nick

Post by Nick »

nice nice :D stuur mij even een smsje de volgende x :wink: kom ik ook even buurte haha :twisted:
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

unicorn wrote:Helaas, zit nog steeds op de foto's te wachten, zodra deze binnen zijn komt het verslag.

@accordR alias AccordS: Als dat die harddiskrecorder is, dan is die er niet ingekomen. Te zwaar en de HD kan zeer waarschijnlijk de G-krachten niet aan. (stuitergehalte is nogal hoog :stampen: )

Deze is gemaakt door een bedrijf wat camera beveiliging uitvoerd in de grote steden en wordt ook gebruikt voor auto camera beveiliging.
( deze hebben ze zelf ook in hun busjes zitten )

Neem voor de zekerheid eens contact op met hen.
Het tel. nr zat erbij.
Locked