Mijn Civic Type R 2002 no. 00159 update nieuwe foto's

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Mijn Civic Type R 2002 no. 00159 update nieuwe foto's

Post by wesleyctr »

Hee honda freakszz! :D

Ik zal me even voorstellen..
Mijn naam is Wesley, 20 jaar en kom uit Castricum. Voor diegene die het niet weten waar het is, ( noord holland , vlak bij Beverwijk)
Ben werkzaam bij corus.!

Mijn verleden :
1e auto honda civic 1,6 16V uit 1992
2e auto mazda 323 F 1,5 1995
3e auto mazda 323 F 1,8 1997
4e auto citroen saxo vtr 1998 ( koppakking begon te lekken na 10000 km )
Lang kijken en twijvelen heb ik de Civic Type R uit 2002 no. 00159

Heb alleen maar japanse auto's gehad, behalve die citroen saxo vtr. Maar die ging bij de kop olie lekken. :roll: Dus had ik hem maar weggedaan.

Heb vorige week zaterdag mijn Civic Type R opgehaald,
* bj 2002
* grijs/zilver
* 78000 km
Hij is nog geheel standaard Type R :)

Probleem nr.1 :
Heb sinds gisteren dat het lampje van de motormanagement brand. :S
Lampje is vandaag even paar minuten uitgeweest, en daarna is ie weer gaan branden :( hij rijd er niet slechter door, je merkt oook niks.
Ga zo even laten nakijken als het mogelijk is!

Oplossing waarschijnlijk:
Door het rustig/zuinig rijden.. Heb dat lampje nooit meer terug gezien ( tank gewoon EURO 95 )



hier zijn de foto's eindelijk :)

Deze zijn gemaakt bij de dealer ( ergens in maart )

Image

Image

Image


paar weken daarna:

Image

Image
Image

zijn geen mooie foto's,, ben niet zo'n foto-genie:P

Plannen voor komende maanden:
* 2 DIN dvd speler met ingebouwde scherm
* fusion subwoofer + speakers
* 3 achterste ramen blinderen

Als ik iets heb gedaan, dan plaats ik wel foto's!

Greetzzz :razz:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Welkom, goeie keus van civic, de nieuwe vind ik maar niets ;-)

ivm je probleem laat de foutcode eens uitlezen door je dealer, nou ik denk dat het ergens met je lambda sondes te maken heeft: slecht contact in de kabels mss ergens.
Jane86
Posts: 26
Joined: Mon Nov 19, 2007 7:33 pm

Post by Jane86 »

Hey Wesley,

Welkom en veel rij-plezier met je nieuwe ride :D
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Welkom, gefeliciteerd met je aanwinst ;)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Welkom Wesley.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Welkom mede naam genoot
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Welkom!!!
Nana korobi ya oki
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

welkom!! we want pics!! :D
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

volgens mij is dit een bekende R op het forum, aangezien de km stand 78k is.

Maar welkom Wes!
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Uiteraard welkom op dit forum Wesley, ook namens mij!

Ik heb mijn CTR nu bijna een jaar en kreeg binnen een week na aanschaf (particulier) ook het gele lampje. Uitgelezen, maar kwam toch weer terug. Na het vervangen van de lambda is de storing verder niet teruggeweest. Mijne had toen 72.000 op de teller.

Bedenk je wel goed dat je je rijstijl niet hetzelfde kan laten, als bij je vorige auto's. Dat werd mij ook verteld door de werkplaats van de Honda garage. Een te voorzichtige rijstijl, zijn deze autos niet voor gemaakt. Het zijn toerenblokjes, dus toeren maken is het advies. Anders raakt de lambda weer vervuild en zal wederom gaan storen op den duur. De jongens die met hun R regelmatig het circuit opzoeken hebben hier in de regel nooit last van, omdat zij hun auto fris houden, door hem te gebruiken waar hij voor bedoeld is. :razz:

Hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Tis een prima auto verder, die je zeker niet teleur zal stellen qua weggedrag en acceleratie. :wink:
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

eteuben wrote:regelmatig het circuit opzoeken


Beste tip :thumbs:

Welkom Wes !
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Tja, adviseren om hem eens filnk in te trappen op de openbare weg is ook zo wat! 8) :wink:
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Post by wesleyctr »

Ja heb hem vandaag laten uitlezen,
storing was : Brandstof te mager

Hoe kan dat? hoe kan je dat weer goed krijgen?

De storing is wel gewist,, en is na dag rijden (nog) niet meer terug gekomen!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

wesleyctr wrote:Ja heb hem vandaag laten uitlezen,
storing was : Brandstof te mager

Hoe kan dat? hoe kan je dat weer goed krijgen?

De storing is wel gewist,, en is na dag rijden (nog) niet meer terug gekomen!


Welkom Wesley, wat voor benzine gooi jij erin?
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Post by wesleyctr »

Euro 95 gewoon
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

wesleyctr wrote:Euro 95 gewoon


Dude CTR heeft 98 nodig ;)
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Post by wesleyctr »

hahaha staat in boekje dat ie 95 nodig heeft, :P
maar moet er echt 98 in dan??
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

wesleyctr wrote:hahaha staat in boekje dat ie 95 nodig heeft, :P
maar moet er echt 98 in dan??

Volgens mij Iedereen op dit forum rijd op BP ultimate 98.. zo ie zo is het beter voor je motor.
Geeft je ook betere prestaties.
Ik zou niet eens durfen 95 in mijn tank te gooien!!
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Post by wesleyctr »

Oke, Maar wat is het verschil dan?

En volgens mij heb ik nu halve tank 95, kan ik nog een halve 98 bij tanken?
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

wesleyctr wrote:Oke, Maar wat is het verschil dan?

En volgens mij heb ik nu halve tank 95, kan ik nog een halve 98 bij tanken?


Ik zou de hele tank leeg rijden en 98 gaan tanken
begin er nu maar mee :P daarna als je op 98 rijd merk je zelf ook wel verschil
Locked