Parkeerdeukjes weg laten halen
Parkeerdeukjes weg laten halen
Het zal jullie wel bekend in de oren klinken. Iedere parkeerplek wordt vooraf grondig bestudeerd voor eventuele potentiele gevaren, alvorens je besluit om daar je auto te parkeren. Het wordt bijna een tweede natuur om alle gevaren, die schade kunnen toebrengen aan je auto, uit te sluiten.
Ondanks al deze moeite (wat zijn we toch eigenlijk gek) blijf je toch overgeleverd aan een factor, waar je, ondanks al deze moeite, toch geen invloed op kunt uitoefenen.........de ongeinteresseerde, misschien wel jaloerse, medeweggebruiker. De zijkant van je auto blijkt ineens een magneet te worden van naastgelegen portieren. De deuk, of nog erger, een vouw in de zijkant van je auto is een feit.
Nu heeft helaas ook mijn auto een tweetal kleine putten in de deur zitten en wil hier zo snel mogelijk vanaf, om ruimte te maken voor deze die zullen volgen, haha.
Wie kent een goed en betrouwbaar bedrijf in de regio Den Haag/Nootdorp/Zoetermeer, die hier korte metten mee kan maken ?
Ondanks al deze moeite (wat zijn we toch eigenlijk gek) blijf je toch overgeleverd aan een factor, waar je, ondanks al deze moeite, toch geen invloed op kunt uitoefenen.........de ongeinteresseerde, misschien wel jaloerse, medeweggebruiker. De zijkant van je auto blijkt ineens een magneet te worden van naastgelegen portieren. De deuk, of nog erger, een vouw in de zijkant van je auto is een feit.
Nu heeft helaas ook mijn auto een tweetal kleine putten in de deur zitten en wil hier zo snel mogelijk vanaf, om ruimte te maken voor deze die zullen volgen, haha.
Wie kent een goed en betrouwbaar bedrijf in de regio Den Haag/Nootdorp/Zoetermeer, die hier korte metten mee kan maken ?
Restyle bedrijfjes genoeg toch? Ligt een beetje aan de hoeveelheid deukjes, maar een normaal beurtje met gemiddeld drie deukjes kost zo ongeveer 75 euro. En je ziet er echt daadwerkelijk niks meer van. Hopende dat bij het deukje geen krassen gemaakt zijn, want die zijn lastiger weg te werken.
Schrik trouwens niet als de restyler zijn rechtopstaande TL lamp naast je auto zet. Dan zie je nog veel meer... :-? :shock:
Schrik trouwens niet als de restyler zijn rechtopstaande TL lamp naast je auto zet. Dan zie je nog veel meer... :-? :shock:

We zijn nog geen week verder, maar wel een deukje en als het "meezit" een beetje lakschade rijker.
Dit keer stond de "dader", een dubbel geparkeerde auto, nog naast mijn auto. Aangezien ik nog kan tellen, telde ik gelijk een deukje extra in de deur.
Even de beste man aangesproken en hem bijna een bekentenis moeten afdwingen.
De man vond het wel meevallen, waarbij ik reageerde dat het hem niets aangaat hoe ik over mijn eigendom dien te denken.
Bij nader inzien kwam de dader toch tot bezinning en stemde in met het vergoeden van de schade.
Wordt vervolgd...................helaas.
Dit keer stond de "dader", een dubbel geparkeerde auto, nog naast mijn auto. Aangezien ik nog kan tellen, telde ik gelijk een deukje extra in de deur.
Even de beste man aangesproken en hem bijna een bekentenis moeten afdwingen.
De man vond het wel meevallen, waarbij ik reageerde dat het hem niets aangaat hoe ik over mijn eigendom dien te denken.
Bij nader inzien kwam de dader toch tot bezinning en stemde in met het vergoeden van de schade.
Wordt vervolgd...................helaas.
Heb het idee dat vooral in het westen de mentaliteit anders is, dan hier in het Noorden. Daar bekommeren ze zich er niet over, als ze een deukje oplopen (behalve wij met onze exclusieve wagens). Terwijl hier veel meer gelet wordt op een deukje.
Een auto uit 2000 willen ze hier bij ons nog als nieuw afgeleverd hebben, zowel deuk als krasvrij. Terwijl in het westen daar iets gemakkelijker mee omgegaan wordt, als zijnde gebruiksschade. :razz:
Een auto uit 2000 willen ze hier bij ons nog als nieuw afgeleverd hebben, zowel deuk als krasvrij. Terwijl in het westen daar iets gemakkelijker mee omgegaan wordt, als zijnde gebruiksschade. :razz:
eteuben wrote:Heb het idee dat vooral in het westen de mentaliteit anders is, dan hier in het Noorden. Daar bekommeren ze zich er niet over, als ze een deukje oplopen (behalve wij met onze exclusieve wagens). Terwijl hier veel meer gelet wordt op een deukje.
Mentaliteit in het westen is zeker anders. Kijk dat iemand een auto ziet als gebruiksvoorwerp, wil nog niet zeggen dat een ander er ook zo over denkt. Blijkbaar is dat lastig aan iemand zijn verstand te brengen.
De heer die zo vriendelijk was om zijn deur in de mijne te parkeren wist mijn vriendin gisteren nog even te melden, dat als ik zo zuinig ben op mijn auto ik maar een garage moest nemen.
Geweldige stelling die ik nog even om zijn oren heb geslagen.
Kijk, zeg ik tegen de beste man, ik kan het misschien heel normaal vinden om iemand zijn ogen dicht te slaan. Hoe zou jij dat dan vinden als ik dat bij jou zou doen, om je vervolgens te melden dat als je het risico niet wil lopen je de deur maar niet meer uit moet gaan ?!?
Fantastische mentaliteit.....
Volgens mij maakt het niet welke regio in NL. Je ziet het gewoon overal. In oosten net zo goed als in het westen, ook al is hier iets meer "ruimte". En een parkeergarage blijft een parkeergarage, ook hier...
Qua mentaliteit maakt het ook weinig uit hoor...
Ik loop liever een eind, dat de auto "goed" staat. En auto's met kinderzitjes mijden, ook al is dat je enige optie. Auto's vol met parkeerschade is ook een no go. Tevens is de auto een eind van de naaste auto af zetten, niet altijd de oplossing, ivm volledig uitzwaaien van portier. Ga ik nu te ver...
Doorrijden na een incident lijkt tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld te worden. Afgelopen week nog meegemaakt bij ons in de straat. Eerst ff kijken of iemand "je" ziet, om vervolgens weg te rijden. Nu ging dat helaas voor deze bestuurder (koerier) deze keer niet op...
Qua mentaliteit maakt het ook weinig uit hoor...
Ik loop liever een eind, dat de auto "goed" staat. En auto's met kinderzitjes mijden, ook al is dat je enige optie. Auto's vol met parkeerschade is ook een no go. Tevens is de auto een eind van de naaste auto af zetten, niet altijd de oplossing, ivm volledig uitzwaaien van portier. Ga ik nu te ver...
Doorrijden na een incident lijkt tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld te worden. Afgelopen week nog meegemaakt bij ons in de straat. Eerst ff kijken of iemand "je" ziet, om vervolgens weg te rijden. Nu ging dat helaas voor deze bestuurder (koerier) deze keer niet op...
BugsM wrote:Ik loop liever een eind, dat de auto "goed" staat. En auto's met kinderzitjes mijden, ook al is dat je enige optie. Auto's vol met parkeerschade is ook een no go. Tevens is de auto een eind van de naaste auto af zetten, niet altijd de oplossing, ivm volledig uitzwaaien van portier. Ga ik nu te ver...
Je gaat zeker niet te ver... en je bent zeker niet de enige....
En ik denk dat ik dit namens 9/10 typeR rijders kan bevestigen
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Kijken naar een plekje langs een wat duurdere auto helpt ook wel. Deze zijn vaak ook voorzichtiger.
In parkeer garage's heb ik de voorkeur aan een plaatsje langs een paal. Veel mensen kunnen ten eerste niet inparkeren, ten tweede kun je hem dan lekker schuin met zijn kont naar de andere kant steken, zodat iemand anders meer ruimte heeft om zijn deur open te doen en hem zelf in de uiterste stand praktisch niet kan raken.
Je kunt hem natuurlijk ook altijd op een mindervalide parkeer plek zetten en wat met je been trekken :lol:
Die zijn ook vaak iets breder.
@ ToyZ
Erg leuke reactie. Had graag die man zijn gezicht willen zien toen je dat zei
In parkeer garage's heb ik de voorkeur aan een plaatsje langs een paal. Veel mensen kunnen ten eerste niet inparkeren, ten tweede kun je hem dan lekker schuin met zijn kont naar de andere kant steken, zodat iemand anders meer ruimte heeft om zijn deur open te doen en hem zelf in de uiterste stand praktisch niet kan raken.
Je kunt hem natuurlijk ook altijd op een mindervalide parkeer plek zetten en wat met je been trekken :lol:
Die zijn ook vaak iets breder.
@ ToyZ
Erg leuke reactie. Had graag die man zijn gezicht willen zien toen je dat zei