maar ik wil iets sneller, wou eerst een s2000 zoiezo, maar aangezien je daar maar 2 plaatsen in hebt is dit geen optie.
Dan was ik aan het denken aan een Supra of Eclipse maar ik zou graag bij Honda blijven langs de ene kant. dus ben ik ook een CTR (EP3) en een ITR (DC2 / mss DC5) aan het overwegen.
zouden jullie CTR/ITR rijders even de voordelen aan deze auto's kunnen opsommen tov een eclipse of een supra ?
soory: honda: ik heb dus met mijn zwager gewed dat ik hem kapot krijg..(honda odey)
mits olie goed warm enz..
peugot (2× opgeblazen) mitsu (1× opgeblazen na 5 maanden stilstaan)
1× honda.. NEVER AGAIN SOMETHING ELSE!!!!! ps 1× (logisch) accu kapot.
maar dat ding is niet kapot te krijgen (met normaal gebruik olie temp enz.)
D_ToXx² wrote:soory: honda: ik heb dus met mijn zwager gewed dat ik hem kapot krijg..(honda odey) mits olie goed warm enz.. peugot (2× opgeblazen) mitsu (1× opgeblazen na 5 maanden stilstaan)
1× honda.. NEVER AGAIN SOMETHING ELSE!!!!! ps 1× (logisch) accu kapot.
maar dat ding is niet kapot te krijgen (met normaal gebruik olie temp enz.)
daar gaat mijn kratje water :wink:
benzine verbruik maakt je wat uit : S2000 anders een evo..
ja weet ik wel, maar geloof het of niet (woon niet zo ver van Exreme-Imports / Mashamoto en die doen niets anders dan JDM auto's importeren) en Skylines zie ik ook wel wekelijks rondrijden. het zijn el elke keer dezelfde maar toch ook wel 2 a 3 verschillende. en PS13 Silvia's ook
enige waar ik egt tss twijfel is:
CTR 'EP3 'FD2 alhoewel die FD2 niet zo direct in aanmerking komt..
ITR 'DC2 'DC5
Eclipse
Supra
Silvia S15
Nick wrote:Denk dat iedereen hier HONDA zal gaan zeggen hehe
mijn volgende keuze is ook evo haha
en een s2000 voor er bij
en toen werdt ik weer wakker :cry:
Zo kan ik ook wel beginnen :P
Belangrijkste is toch wel of het een auto wordt voor dagelijks gebruik of dat het een auto is voor 'hobby'. Voor dagelijks gebruik is het inderdaad verstandig iets te nemen wat behalve sportief ook praktisch is en dan valt er al een hoop af.
Voordelen:
- Beperkte wegentax door 1800cc tov van Supra.
- Betrouwbaarheid en duurzaamheid van de motor. (Honda NA)
- Tijdloos model.
- Wordt niet meer gemaakt/verkocht. Blijft daardoor waarde houden indien goed onderhouden.
- 4 zitplaatsen + koffer met handige kofferklep.
Mijne staat te koop vanwege de vele km's die ik moet doen. Ik verkoop hem met spijt maar ik zit financieel vast door mijn huis en familie.
ITR-CTR-EVO zou het toch worden bij mij...
CTR heb ik nu en wou een EVO of STI
Maar aangezien ik niet kon kiezen
Turbo op de CTR
S13 heb ik ook al gehad (270pk)
En afhankelijk van de pk's was hij soms wel te brut om veilig snel te rijden (driften ideaal)
Mijne maat had een eclipse 2.0
Was een mooie wagen maar komt er totaal niet aan te pas bij de andere modellen qua performance
Tenzij je ook met turbo begint...
Supra niks van ervaring en zegt mij ook niks
Supra is een wat "oudere" auto vind ik tov die andere 2.
En standaard vind ik ze veel minder mooi dan de silvia standaard of dc5 standaard.
Tenzij je eentje van na 2000 wilt hebben, maar die zijn nog best aan de prijzige kant lijkt me.
Dus ik zou een S15 nemen, omdat hij er standaard al beter uit ziet, met turbo relatief makkelijker meer vermogen winnen dan de DC5. En niet zo groot en lomp en zwaar als de oude supra.
Ik zou vooral niet luisteren naar anderen. Gewoon op je eigen gevoel af gaan. Alleen dan kan je pas tevreden zijn met de auto die je gekocht hebt of gaat kopen.
Ik zou kiezen voor de Nissan GTR. :evil: Als het geen Honda zou worden tenminste. :wink:
Anders een FD2. Gewoon de max.
maareuh, ik ga ook op men eigen gevoel af, en deze 3 auto's zie ik alledrie helemaal zitten, en de prijs is hetzelfde ongeveer (kan een 1000€ verschillen) maar ik zou echt niet weten welke te nemen, want de silvia is gewoon WOW vind ik, de Supra heeft enorm veel potentieel en met die twin turbo is die al enorm snel. maar de DC5 is dan weer groot in het voordeel alleen al omdat er vanvoor en vanachter een H ophangt met rode achtergrond <3
Alle 3 auto's zijn jappenners! Dus dat is 1 groot voordeel
Keuze's moet je niet aan anderen laten..
Heb ook een tijdje gedacht om een S15 of een Supra mk4 te importeren uit engeland/japan. Persoonlijk vond ik het allemaal een beetje TE duur op het moment..
Maar de supra mk4 is THE WAY TO GO! ! ! Twin turbo later ombouwen naar singleturbo en blazen met die hap! 6cil 3.0liter heeft heerlijk veel power!
Dus SUPRA!
dc5 is leuk, maja die front is harstikke lelijk en motorisch zitten ze wel redelijk ver..
Ok misschien heilig schennis voor sommigen hier, maar dit is mijn mening en die is gebaseerd op (veel) ervaring.
Kwa rijeigenschappen is een CTR beter dan een S2K. De CTR ligt strakker op de weg en je kan de CTR sneller door de bocht trekken. Daarin tegen, een S2K heeft wel een hogere funfactor omdat deze 9000 toeren draait, een gaver geluid heeft (misschien ook door de 9k toeren) en met een open dat de ervaring nog sneller is
Ik heb een paar keer in een Integra gereden en meegereden maar dit was (bij lange na) geen standaard Integra... Dus denk ik dat ik geen zuivere mening kan geven over de Integra. Dus misschien wilt iemand met een standaard Integra een keer zo lief zijn om mij te laten rijden?!