help mij aub, (civic / integra / eclipse / supra)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

help mij aub, (civic / integra / eclipse / supra)

Post by MooZleZ »

duss, aub help mij hier even bij.

ik heb nu momenteel een '01 Civic Coupé 1.7i VTEC 160pk (std 125pk)

maar ik wil iets sneller, wou eerst een s2000 zoiezo, maar aangezien je daar maar 2 plaatsen in hebt is dit geen optie.
Dan was ik aan het denken aan een Supra of Eclipse maar ik zou graag bij Honda blijven langs de ene kant. dus ben ik ook een CTR (EP3) en een ITR (DC2 / mss DC5) aan het overwegen.

zouden jullie CTR/ITR rijders even de voordelen aan deze auto's kunnen opsommen tov een eclipse of een supra ?

dankjewel :p
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

soory: honda: ik heb dus met mijn zwager gewed dat ik hem kapot krijg..(honda odey)
mits olie goed warm enz..
peugot (2× opgeblazen) mitsu (1× opgeblazen na 5 maanden stilstaan)

1× honda.. NEVER AGAIN SOMETHING ELSE!!!!! :D
ps 1× (logisch) accu kapot.

maar dat ding is niet kapot te krijgen (met normaal gebruik olie temp enz.)

daar gaat mijn kratje water :wink:
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

ja inno dat honda niet kapot te krijgen is enz. dat is een van de redenen waarom ik bij Honda wil blijven, dat en VTEC.

maar als je zo bekijkt, een Eclipse is gwn een heel mooie wagen (ook de DC5 is heel mooi imo) en de Supra is gwn een beest van te maken :p
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

D_ToXx² wrote:soory: honda: ik heb dus met mijn zwager gewed dat ik hem kapot krijg..(honda odey)
mits olie goed warm enz..
peugot (2× opgeblazen) mitsu (1× opgeblazen na 5 maanden stilstaan)

1× honda.. NEVER AGAIN SOMETHING ELSE!!!!! :D
ps 1× (logisch) accu kapot.

maar dat ding is niet kapot te krijgen (met normaal gebruik olie temp enz.)

daar gaat mijn kratje water :wink:

benzine verbruik maakt je wat uit : S2000 anders een evo.. :D
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

benzine verbruik intresseerd me niet zo zeer :p

s2k gaat niet vanwege de 2 zitplaatsen, en een evo spreekt me niet zo zeer aan, zo rijden er hier in de buurt al 2 of 3 rond en Impreza's ook 2
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

MooZleZ wrote:benzine verbruik intresseerd me niet zo zeer :p

s2k gaat niet vanwege de 2 zitplaatsen, en een evo spreekt me niet zo zeer aan, zo rijden er hier in de buurt al 2 of 3 rond en Impreza's ook 2


hahaha en jij woont waar? :D
ik heb dus de EP3 gekozen omdat het pratisch/zuinig is..
maar probeer dan eens een skyline.. zeer machtig :D
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

ja weet ik wel, maar geloof het of niet (woon niet zo ver van Exreme-Imports / Mashamoto en die doen niets anders dan JDM auto's importeren) en Skylines zie ik ook wel wekelijks rondrijden. het zijn el elke keer dezelfde maar toch ook wel 2 a 3 verschillende. en PS13 Silvia's ook :p

enige waar ik egt tss twijfel is:

CTR 'EP3 'FD2 alhoewel die FD2 niet zo direct in aanmerking komt..
ITR 'DC2 'DC5
Eclipse
Supra
Silvia S15
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Denk dat iedereen hier HONDA zal gaan zeggen hehe :D :D

mijn volgende keuze is ook evo haha :D

en een s2000 voor er bij :D :D

en toen werdt ik weer wakker :cry:
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Nick wrote:Denk dat iedereen hier HONDA zal gaan zeggen hehe :D :D

mijn volgende keuze is ook evo haha :D

en een s2000 voor er bij :D :D

en toen werdt ik weer wakker :cry:


:D

Zo kan ik ook wel beginnen :P

Belangrijkste is toch wel of het een auto wordt voor dagelijks gebruik of dat het een auto is voor 'hobby'. Voor dagelijks gebruik is het inderdaad verstandig iets te nemen wat behalve sportief ook praktisch is en dan valt er al een hoop af.
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

Ik zou voor een DC2 gaan, fantastische wagen.

Voordelen:
- Beperkte wegentax door 1800cc tov van Supra.
- Betrouwbaarheid en duurzaamheid van de motor. (Honda NA)
- Tijdloos model.
- Wordt niet meer gemaakt/verkocht. Blijft daardoor waarde houden indien goed onderhouden.
- 4 zitplaatsen + koffer met handige kofferklep.

Mijne staat te koop vanwege de vele km's die ik moet doen. Ik verkoop hem met spijt maar ik zit financieel vast door mijn huis en familie.
Image
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Aangezien snelheid toch belangrijk is voor jou; een Eclipse is niet zo heel veel sneller dan wat je nu hebt.
Hij weegt best wat :)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Toyota is ook een Japans topmerk natuurlijk en met een Supra blijf je tunen. Er rijden er rond met 1000+ pk.

Kan het zo gek maken als je wil...

Moeilijke keuze, een ITR is ook erg dik natuurlijk...
Nana korobi ya oki
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

ITR-CTR-EVO zou het toch worden bij mij...
CTR heb ik nu en wou een EVO of STI
Maar aangezien ik niet kon kiezen
Turbo op de CTR
S13 heb ik ook al gehad (270pk)
En afhankelijk van de pk's was hij soms wel te brut om veilig snel te rijden (driften ideaal)
Mijne maat had een eclipse 2.0
Was een mooie wagen maar komt er totaal niet aan te pas bij de andere modellen qua performance
Tenzij je ook met turbo begint...
Supra niks van ervaring en zegt mij ook niks
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

hmmz, momenteel twijfel ik nog enorm tussen de

Silvia S15 SPEC-R
Integra Type-R DC5
Toyota Supra.

silvia en integra hebben voor dat ze maar een 2.0i hebben tov de dure 3.0i ivm wegentaks etc.

en de silvia is supersexy

is egt moeilijk kiezen.
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Supra is een wat "oudere" auto vind ik tov die andere 2.
En standaard vind ik ze veel minder mooi dan de silvia standaard of dc5 standaard.

Tenzij je eentje van na 2000 wilt hebben, maar die zijn nog best aan de prijzige kant lijkt me.

Dus ik zou een S15 nemen, omdat hij er standaard al beter uit ziet, met turbo relatief makkelijker meer vermogen winnen dan de DC5. En niet zo groot en lomp en zwaar als de oude supra.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ik zou vooral niet luisteren naar anderen. Gewoon op je eigen gevoel af gaan. Alleen dan kan je pas tevreden zijn met de auto die je gekocht hebt of gaat kopen.

















Ik zou kiezen voor de Nissan GTR. :evil: Als het geen Honda zou worden tenminste. :wink:
Anders een FD2. Gewoon de max.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

WoW thats a wide spectrum of cars you have on your mind mate! :wink:
MooZleZ
Posts: 218
Joined: Fri Jun 01, 2007 11:36 pm

Post by MooZleZ »

yeah, they all are really awesome imo aswell :p

maareuh, ik ga ook op men eigen gevoel af, en deze 3 auto's zie ik alledrie helemaal zitten, en de prijs is hetzelfde ongeveer (kan een 1000€ verschillen) maar ik zou echt niet weten welke te nemen, want de silvia is gewoon WOW vind ik, de Supra heeft enorm veel potentieel en met die twin turbo is die al enorm snel. maar de DC5 is dan weer groot in het voordeel alleen al omdat er vanvoor en vanachter een H ophangt met rode achtergrond <3
Harko
Posts: 96
Joined: Wed May 02, 2007 1:36 pm

Post by Harko »

Alle 3 auto's zijn jappenners! Dus dat is 1 groot voordeel

Keuze's moet je niet aan anderen laten..

Heb ook een tijdje gedacht om een S15 of een Supra mk4 te importeren uit engeland/japan. Persoonlijk vond ik het allemaal een beetje TE duur op het moment..

Maar de supra mk4 is THE WAY TO GO! ! ! Twin turbo later ombouwen naar singleturbo en blazen met die hap! 6cil 3.0liter heeft heerlijk veel power!

Dus SUPRA!

dc5 is leuk, maja die front is harstikke lelijk en motorisch zitten ze wel redelijk ver..
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ok misschien heilig schennis voor sommigen hier, maar dit is mijn mening en die is gebaseerd op (veel) ervaring.

Kwa rijeigenschappen is een CTR beter dan een S2K. De CTR ligt strakker op de weg en je kan de CTR sneller door de bocht trekken. Daarin tegen, een S2K heeft wel een hogere funfactor omdat deze 9000 toeren draait, een gaver geluid heeft (misschien ook door de 9k toeren) en met een open dat de ervaring nog sneller is ;)

Ik heb een paar keer in een Integra gereden en meegereden maar dit was (bij lange na) geen standaard Integra... Dus denk ik dat ik geen zuivere mening kan geven over de Integra. Dus misschien wilt iemand met een standaard Integra een keer zo lief zijn om mij te laten rijden?! :D
Locked