geen wonder dat Honda niet van de grond komt in NL
geen wonder dat Honda niet van de grond komt in NL
vandaag gingen we nog even bellen ivm het bestellen van optionele velgen voor de FD hybrid. Een paar weken geleden had ik al even geinformeerd en werd mij verteld dat de 15 inch 825 euro extra kosten, en de 16 inch 1100 aangezien er 4 andere banden op moeten omdat de standaard meegeleverde banden niet overgeplaatst kunnen worden...
prima....niks mis mee.
bellen dus vandaag naar Van Nieuwkerk in Alphen a/d Rijn.... 'ja meneer, die 16 inch kosten 1600 euro, want er moeten andere banden op.....'
even de prijs op Honda Access gecheckt, 205 eu per velg. Prijs voor bijvoorbeeld Turanza's in de goede maat opgezocht, pak m beet 80 eu per stuk...
teruggebeld...
'ja ik weet niet waar u die prijzen vandaan haalt, maar de velgen kosten 229,-' ... van Honda Acces meneer.... 'oh...ehmmm'
Dus hoe verklaart u dat u zo ongeveer 450/500 euro rekent bovenop wat wij zojuist hebben opgezocht....'ja dat zijn de kosten voor montage enzo...'
Kijk ik snap dat ze er wat aan willen verdienen maar really....dit is toch bizar? :shock:
Tegelijkertijd zag ik een reclame van ik geloof Seat of iets dergelijks...compleet sportpakket (velgen, airco, lipjes en skirtjes etc etc.) voor 250 euro......
leren ze het nou nooit?
prima....niks mis mee.
bellen dus vandaag naar Van Nieuwkerk in Alphen a/d Rijn.... 'ja meneer, die 16 inch kosten 1600 euro, want er moeten andere banden op.....'
even de prijs op Honda Access gecheckt, 205 eu per velg. Prijs voor bijvoorbeeld Turanza's in de goede maat opgezocht, pak m beet 80 eu per stuk...
teruggebeld...
'ja ik weet niet waar u die prijzen vandaan haalt, maar de velgen kosten 229,-' ... van Honda Acces meneer.... 'oh...ehmmm'
Dus hoe verklaart u dat u zo ongeveer 450/500 euro rekent bovenop wat wij zojuist hebben opgezocht....'ja dat zijn de kosten voor montage enzo...'
Kijk ik snap dat ze er wat aan willen verdienen maar really....dit is toch bizar? :shock:
Tegelijkertijd zag ik een reclame van ik geloof Seat of iets dergelijks...compleet sportpakket (velgen, airco, lipjes en skirtjes etc etc.) voor 250 euro......
leren ze het nou nooit?
Benjdmin wrote:Yeah its sad but true, you will never find a Honda dealer that is run by true enthusiasts.
Nobody knows shit, and are even unfriendly if you call them!
Sad story it is...![]()
i know at least twice as much as they're top salesman knows about honda!
and i don't even work there!! :lol:
also, another honda dealership in noordwijk tried to make us believe that 116000 km was a high mileage considering the age of our accord, so he couldn't make us such a good offer on trade in... IT'S F#CKING 9 YEARS OLD!!!! :evil:
chris wrote:Benjdmin wrote:Yeah its sad but true, you will never find a Honda dealer that is run by true enthusiasts.
Sad story it is...![]()
i know at least twice as much as they're top salesman knows about honda!
and i don't even work there!! :lol:
also, another honda dealership in noordwijk tried to make us believe that 116000 km was a high mileage considering the age of our accord, so he couldn't make us such a good offer on trade in... IT'S F#CKING 9 YEARS OLD!!!! :evil:
hihi :lol:
Het grote verschil tussen Honda enthousiastelingen en de harde zakenwereld...
Wees blij dat je bij de eerste groep hoort. Overigens zijn er wel degelijk werknemers die echt Honda bloed hebben stromen. Het zijn er alleen niet zoveel.
Wees blij dat je bij de eerste groep hoort. Overigens zijn er wel degelijk werknemers die echt Honda bloed hebben stromen. Het zijn er alleen niet zoveel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Keung wrote:Benjdmin wrote:Yeah its sad but true, you will never find a Honda dealer that is run by true enthusiasts.
Sad story it is...![]()
So why did you called me last week, asking technical questions? :wink:
maar weet jij dat nou? hoe ze op zo'n bedrag komen?
of is dit echt wat ze nu opeens berekenen? dan koop ik wel vier losse velgen, de banden ergens anders en schroef ik de boel er zelf onder :lol:
@ Chris:
De prijzen op Honda Access kloppen gewoon.
De 08W16-SNB-600 kosten gewoon €205,- p/stuk.
Grootste prijsverschil zit in de bandenprijzen.
De banden bij de dealer wordt geleverd via vele tussenleveranciers, dus ook hogere prijs maar wel direct leverbaar.
De banden die bijv. bij Autobandenmarkt.nl leveren komen van 1 grote directe leverancier, dus lagere prijs alleen langere levertijden (dagen/ weken)
Veel mensen betalen een x bedrag en is daarmee gelijk (snel) klaar zonder kopzorgen.
Mensen die voordeel willen pakken loont de moeite om zelf banden en montageadres regelen, moeten alleen geen haast mee hebben.
De prijzen op Honda Access kloppen gewoon.
De 08W16-SNB-600 kosten gewoon €205,- p/stuk.
Grootste prijsverschil zit in de bandenprijzen.
De banden bij de dealer wordt geleverd via vele tussenleveranciers, dus ook hogere prijs maar wel direct leverbaar.
De banden die bijv. bij Autobandenmarkt.nl leveren komen van 1 grote directe leverancier, dus lagere prijs alleen langere levertijden (dagen/ weken)
Veel mensen betalen een x bedrag en is daarmee gelijk (snel) klaar zonder kopzorgen.
Mensen die voordeel willen pakken loont de moeite om zelf banden en montageadres regelen, moeten alleen geen haast mee hebben.
en dat die lui gewoon lijken te lullen over iets waar ze bijna niks over weten :lol:
de Honda dealer in noordwijk was ook Nissan dealer...ik sprak hem over de komst van Infiniti naar Europa. Hij bleef bij hoog en bij laag beweren dat Infiniti niet naar Europa zou komen...toen ik hem wees op enkele persberichten daaromtrent zei hij dat die verkeerd waren, en dat hij dat wel beter zou weten omdat hij direct "in de vuurlinie" zat...en dat het nooit voorbij import zou komen...
paar weken later werd de eerste Infiniti verkocht in nl :lol:
de Honda dealer in noordwijk was ook Nissan dealer...ik sprak hem over de komst van Infiniti naar Europa. Hij bleef bij hoog en bij laag beweren dat Infiniti niet naar Europa zou komen...toen ik hem wees op enkele persberichten daaromtrent zei hij dat die verkeerd waren, en dat hij dat wel beter zou weten omdat hij direct "in de vuurlinie" zat...en dat het nooit voorbij import zou komen...
paar weken later werd de eerste Infiniti verkocht in nl :lol:
Re: geen wonder dat Honda niet van de grond komt in NL
chris wrote:
Dat is alleen op een nieuwe Ibiza. Af fabriek.
Dus de vergelijking gaat niet helemaal op al snap ik je punt zeker.
Nana korobi ya oki