Hoog Verbruik

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Sinister

Hoog Verbruik

Post by Sinister »

Yo de mannen,
2 weken geleden heb ik mijn auto op klein onderhoud laten gaan, nieuwe olie en filter + product om injectors te kuisen in naft.
Nu is het zo dat hij sindsdien geweldig zuipt vind ik.
Op de autostrade verbruikt hij 9 liter per 100 km terwijl dit voordien 7,5 was en op de gewone weg kom ik niet meer onder de 10 liter voor 10 km.
Maw een tank van 30 liter daar rij ik 300 km mee max en dan moet ik nog niet wild rijden. Nu heb ik zitten denken aan wat dit zou kunnen liggen. Heb mijn unichip laten deactiveren voor te zien of het effect heeft maar dat hielp maar een beetje. Of zou het met dat product van die injectoren te maken hebben? Heb mijn ecu al eens gereset door de min pool af te koppelen. Lamda sonde zou nog moeten werken want als ik start krijg ik even een motorstoringslampje dat vlak erna terug uit gaat.
Raad gevraagd :o ops:

Setup: Injen CAI, JDM collector 2,5", catvv, originele catback, unichip (staat af)
Greetings Dimitri
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ik vind dit eigenlijk geen abnormaal verbruik.
7,5/100 vind ik eerder abnormaal. :roll:
Sinister

Post by Sinister »

Honda geeft toch 6,9 liter aan op buiten bebouwde kom en gemiddeld een 9 liter. En ik krijg hem niet onder de 10 liter bijna tenzij op autostrade. Nu moet ik wel zeggen ik rij nu met een Injen CAI en die gaat merkelijk beter mss dat de air fuel rijker staat nu?
JDMTEG

Post by JDMTEG »

6,9 liter. Aan welke snelheid? Konstant 90 misschien. Dat doet niemand.
Sinister

Post by Sinister »

Cva dan zal het wel normaal zijn zeker hier mag slotje op ;-)
boikel

Post by boikel »

Eerst een topic over vermogensverlies, daarna over hoog verbruik. (1 op 10 valt volgens mij wel mee) Ik denk dat je je auto eens goed moet laten nakijken bij de dealer. Misschien zit er wel een achterremklauw vast ofzo.
Guest

Post by Guest »

1:10-11 rij ik gemiddeld en dat is niet eens HARD rijden..
Sinister

Post by Sinister »

boikel wrote:Eerst een topic over vermogensverlies, daarna over hoog verbruik. (1 op 10 valt volgens mij wel mee) Ik denk dat je je auto eens goed moet laten nakijken bij de dealer. Misschien zit er wel een achterremklauw vast ofzo.
Mijn dealer zij me overlaatst dak mn remmen moest in het oog houden ja omdat ze aan het verslijten waren maar hij zei niet dat ze klem zaten. Hoe kan je dat zelf zien?
VTECRTY

Post by VTECRTY »

opkrikken en even aan draaien,merk je t gauw genoeg :shock:
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Of na een ritje eens aan uw velgen voelen, als er eentje wat warmer is dan blijft er een klauw vastzitten.
Zo stopte ik in de zomer ergens, ik stap uit (had een short aan) en voelde een enorme hitte van de velg afkomen, bijna been verbrand :shock: :lol:
Klauw zat vast :x
BlackTeg

Post by BlackTeg »

Ook al eens gehad, vastegelopen remzuiger, dat gebeurt vaker blijkbaar.

Dat verbruik lijkt me anders niet abnormaal, als ik normaal rijd zit ook tegen de 10l, op het zuinigste dat ik kan had ik 7,9l op 100km.
Image
Locked