Dashboard verlichting werkt niet!
Dashboard verlichting werkt niet!
Ik stapte net even de auto in en zag ineens dat een gedeelte van m'n dashboard verlichting rond de km teller donker was. :-? Is dit een lampje die ik ergens moet vervangen of is er een zekering kapot? Wie weet hier misschien iets meer van?
Ik heb gekeken of er een zekering kapot was maar alles is in orde.
@ITR1217: ja dat dacht ik zelf ook al, anders zouden alle tellers niet meer moeten branden. En het is enkel de rechterkant van m'n km teller en de wijzer voor een deel. Kabels is nooit wat aan gedaan dus dat zal het niet zijn denk ik.
Dus zullen inderdaad wel lampjes zijn defect zijn...
Is dit makkelijk te verhelpen? Of moet ik dit echt door de dealer laten nakijken?
@ITR1217: ja dat dacht ik zelf ook al, anders zouden alle tellers niet meer moeten branden. En het is enkel de rechterkant van m'n km teller en de wijzer voor een deel. Kabels is nooit wat aan gedaan dus dat zal het niet zijn denk ik.
Dus zullen inderdaad wel lampjes zijn defect zijn...
Is dit makkelijk te verhelpen? Of moet ik dit echt door de dealer laten nakijken?
Welke Honda heb je ?
Maar in principe zijn alle wagen wel op dezelfde manier gebaseerd , het dashboard eruit halen (instrumenten paneel enkel uiteraard, niet het hele dashboard) en aan de achterkant bevinden zich kleine lampjes die je doormiddel van te trekken of halve slag te draaien eruit kunt halen , meestal in het gehele instr. paneel bevinden zich maar een lampje 5 a 6 waarschijnlijk zijn er misschien maar 1 of 2 defect ....
Succes !
Maar in principe zijn alle wagen wel op dezelfde manier gebaseerd , het dashboard eruit halen (instrumenten paneel enkel uiteraard, niet het hele dashboard) en aan de achterkant bevinden zich kleine lampjes die je doormiddel van te trekken of halve slag te draaien eruit kunt halen , meestal in het gehele instr. paneel bevinden zich maar een lampje 5 a 6 waarschijnlijk zijn er misschien maar 1 of 2 defect ....
Succes !
Heb vandaag even tijd om te kijken naar m'n dasboard lampjes. Ben eerst even langs de Honda dealer geweest om te vragen of zij wisten wat het probleem zou zijn. Maar ze zijn dit probleem nooit eerder tegengekomen bij dit model. Ze wisten ook niet hoe lang ze erover zouden doen om het op te lossen. Dus ga ik zelf maar even aan de slag met de service manual erbij. :wink:
Bleek allemaal simpeler te zijn dan ik dacht. Heb heel gemakkelijk de behuizing van de tellers eruit kunnen halen en kon toen bij de lampjes komen die aan de achterkant eruit te halen zijn. Er waren drie lampjes een beetje zwart dus dat waren de boosdoeners. Ben weer naar de Honda dealer gegaan om te vragen of ze die lampjes hadden en die hadden ze. Maar toen hij de prijs noemde werd ik even niet goed :shock:
25 euro voor 4 van die kleine k*tlampjes!!!!!!! Dus ben naar de Brezan gegaan en heb 75 cent p.st betaald
Ze vertelden me ook nog eens dat Honda de lampjes bij hun bestellen! Ben hierna ook nog even teruggegaan naar de Honda dealer om te zeggen dat ik hier niet blij van werd! Er werd gezegd van ja meneer dit zijn gewoon de standaard Honda prijzen...
Maar goed alles werkt gelukkig weer!
25 euro voor 4 van die kleine k*tlampjes!!!!!!! Dus ben naar de Brezan gegaan en heb 75 cent p.st betaald

Maar goed alles werkt gelukkig weer!

Zolang ze het niet van de autoverkoop meer kunnen hebben, moeten ze het uit de werkplaats en de onderdelen hebben. Meeste onderdelen hebben zij voor consumentenprijzen die 3x over de kop zijn gegaan, hou daar rekening mee. De echte Hondafiel betaald het er ook nog daadwerkelijk voor. Sommige hier werken bij Honda en kunnen je ook wel vertellen wat de echte inkoopprijzen zijn. Maar het licht moet daar ook branden he...
beakeR wrote:Maar toen hij de prijs noemde werd ik even niet goed :shock:
25 euro voor 4 van die kleine k*tlampjes!!!!!!! Dus ben naar de Brezan gegaan en heb 75 cent p.st betaaldZe vertelden me ook nog eens dat Honda de lampjes bij hun bestellen! Ben hierna ook nog even teruggegaan naar de Honda dealer om te zeggen dat ik hier niet blij van werd! Er werd gezegd van ja meneer dit zijn gewoon de standaard Honda prijzen...
Ik doe niet eens de moeite om bij de dealer wat te gaan vragen als ik het ergens anders kan gaan halen. Brezan all the way :thumbs:
beakeR wrote:25 euro voor 4 van die kleine k*tlampjes!!!!!!!
Ligt dat niet wat genuanceerder ?
Ik heb vorig jaar bij de dealer een aantal lampjes laten vervangen.
Kwartiertje werkplaatstarief en de lampjes zelf niet op de rekening.
Komt dus om en nabij die 25 euro die je noemt ......
Grtx;
Peter
ITR703
Ligt dat niet wat genuanceerder ?
Ik heb vorig jaar bij de dealer een aantal lampjes laten vervangen.
Kwartiertje werkplaatstarief en de lampjes zelf niet op de rekening.
Komt dus om en nabij die 25 euro die je noemt ......
Uhh nee, ik kwam alleen voor de lampjes. Dan is die dealer van jou toch wat eerlijker :wink: