DC5 R...
DC5 R...
Ik heb een aantal maanden geleden mijn DC2 verkocht en met mijn stomme kop een BMW Z3 2.8 Coupe gekocht. Opzich heel tevreden maar ik merk dat mijn hart toch bij Honda R ligt. Nu mis ik mijn DC2 ontzettend, het was toch echt een auto die aan bijna al mijn verwachtingen voldeed. Afgezien dat hij geen 6 versnellingen had.
Nu wil ik eigenlijk al een hele tijd een DC5 halen maar er zijn een aantal dingen waar ik wat meer over wil weten.
Zijn er mensen die echt ervaring hebben met langdurig een RHD in NL te rijden? (want dit is hetgeen wat mij het meest belemmert)
Is er eigenlijk al een DC5 met NL kentekens in NL?
Hoe zit het met typegoedkeuring? Is dat er al of moet ik daar als "eerste?" veel geld in stoppen?
Welke kleuren is de DC5 gemaakt? Wit, zwart, zilver en blauw...?
Ik zie soms een andere tint blauw, is dat gewoon een parelkleur of zijn er meerdere tinten blauw, want de ene keer is de auto veel groeniger op een foto dan een andere keer.
Dat waren zo een beetje de vragen.
Ik heb net een huis gekocht en moet even settelen, maar als dat gedaan is ben ik van plan een blauwe DC5 uit the UK te halen.
(kom niet met het RSX verhaal want dat is gewoon geen R)
Alvast bedankt voor de reacties.
Nu wil ik eigenlijk al een hele tijd een DC5 halen maar er zijn een aantal dingen waar ik wat meer over wil weten.
Zijn er mensen die echt ervaring hebben met langdurig een RHD in NL te rijden? (want dit is hetgeen wat mij het meest belemmert)
Is er eigenlijk al een DC5 met NL kentekens in NL?
Hoe zit het met typegoedkeuring? Is dat er al of moet ik daar als "eerste?" veel geld in stoppen?
Welke kleuren is de DC5 gemaakt? Wit, zwart, zilver en blauw...?
Ik zie soms een andere tint blauw, is dat gewoon een parelkleur of zijn er meerdere tinten blauw, want de ene keer is de auto veel groeniger op een foto dan een andere keer.
Dat waren zo een beetje de vragen.
Ik heb net een huis gekocht en moet even settelen, maar als dat gedaan is ben ik van plan een blauwe DC5 uit the UK te halen.
(kom niet met het RSX verhaal want dat is gewoon geen R)
Alvast bedankt voor de reacties.
Driving a RHD car can be a bit of a pain in the ass but I think if your careful you can learn it in a couple of days.
There are at least three that I know of registered in The Netherlands.
The colours were; White, Blue, Black, Red and Silver, the blue one had a blue interior to match the rest was either red or black on the inside.
Do you want a facelift or a pre facelift?
C-package or not?
Dont buy one from the UK!
There are at least three that I know of registered in The Netherlands.
The colours were; White, Blue, Black, Red and Silver, the blue one had a blue interior to match the rest was either red or black on the inside.
Do you want a facelift or a pre facelift?
C-package or not?
Dont buy one from the UK!
Wendy heeft inmiddels een kilometer of 10.000 erop zitten in de DC2. Ik heb er een paar honderd kilometertjes in gereden. RHD maakt echt helemaal niks uit, het is een kwestie van wennen. In het begin nog een beetje onzeker met inhalen, nu gaat dat net zo goed als met een LHD. Ruitenwissers/knipperlichten wen je volgens mij nooit aan
, dat is het enige nadeel.
Showoff heeft een DC5 op kenteken (zie www.showoffimports.nl).
Ik heb er destijds wel voor gekozen om de auto in de UK te halen. Is makkelijker met keuring (Engeland = EU dus makkelijke importkeuring), en je kan zien wat je koopt. Daarvoor betaal je wel iets meer.

Showoff heeft een DC5 op kenteken (zie www.showoffimports.nl).
Ik heb er destijds wel voor gekozen om de auto in de UK te halen. Is makkelijker met keuring (Engeland = EU dus makkelijke importkeuring), en je kan zien wat je koopt. Daarvoor betaal je wel iets meer.
- Gaskleppie
Zo ver ik weet zijn er nu 3 in nederland op kenteken.
1 van showoff
1 ergens in Groningen
1 in Denhaag die ik persoonlijk ken.
De laatste heeft er nog niet zo lang mee gereden maar verzekerde me ook dat hij het vrij snel door had. Alleen die richting aanwijzer.......
Volgens mij moet met een beetje hobbien wel de richting/ruitenwisser van een RSX te plaatsen zijn. Dan zit dat in ieder geval op de voor ons normale plaats.
1 van showoff
1 ergens in Groningen
1 in Denhaag die ik persoonlijk ken.
De laatste heeft er nog niet zo lang mee gereden maar verzekerde me ook dat hij het vrij snel door had. Alleen die richting aanwijzer.......
Volgens mij moet met een beetje hobbien wel de richting/ruitenwisser van een RSX te plaatsen zijn. Dan zit dat in ieder geval op de voor ons normale plaats.
voor minder dan een nsx-r doen we het nu niet hoor....
en vwb richtingaanwijzer/ruitenwisser...ik heb iedere zomer dat ik in thailand bij mn ouders in hun auto rijdt (RHD natuurlijk) en als ik in NL terug ben loop ik altijd weer een paar weken verkeerd om te klooien, dus het went echt heel snel en wordt snel een automatisme :razz:
en vwb richtingaanwijzer/ruitenwisser...ik heb iedere zomer dat ik in thailand bij mn ouders in hun auto rijdt (RHD natuurlijk) en als ik in NL terug ben loop ik altijd weer een paar weken verkeerd om te klooien, dus het went echt heel snel en wordt snel een automatisme :razz:
Naar mijn weten zijn er inderdaad 3 of 4 in Nederland.
Ik heb een RHD en moet zeggen dat ik het inmiddels wel fijn vind hoor.
Het went heel snel en vervolgens weet je niet meer beter. :wink:
Wesje heeft idd heel veel geld bespaard door de zijne rechtstreeks uit Japan te laten komen (deze zijn in de UK een stuk duurder).
Weet niet wat de DC5 in Japan nog moet kosten, maar in de UK heb je met goed zoeken en nette vanaf 12.000.
Ik heb een RHD en moet zeggen dat ik het inmiddels wel fijn vind hoor.
Het went heel snel en vervolgens weet je niet meer beter. :wink:
Wesje heeft idd heel veel geld bespaard door de zijne rechtstreeks uit Japan te laten komen (deze zijn in de UK een stuk duurder).
Weet niet wat de DC5 in Japan nog moet kosten, maar in de UK heb je met goed zoeken en nette vanaf 12.000.