Page 1 of 2
Eindelijk is die weer eens lekker keihard!
Posted: Sat Feb 23, 2008 8:16 am
by Gaskleppie
Phweew......
Dat was lang geleden zeg! Maar wel lekker!
Mn remmen! :wink:
Uiteindelijke reden van scheef remmen achter:
-Handrem balans stond niet recht. (kwam met de keuring gek genoeg nooit naar boven)
-Hoofdrem cilinder gaar.
Posted: Sat Feb 23, 2008 10:52 am
by slydawg
Top man!!
Blij voor je dat het probleem verholpen is.
Posted: Sat Feb 23, 2008 10:54 am
by Guest
ow.. dat andere willen we toch echt niet weten Frank !!
Goed dat het nu opgelost is! Die van mij is achter ook aan het flirten met de linkerachterzijde, andere klauw er op maar is nog niet helemaal fris.
Posted: Sat Feb 23, 2008 3:52 pm
by roblom
Nou gefeliciteerd dan maar

Posted: Sat Feb 23, 2008 5:53 pm
by Benjdmin
Yeah man its been tinkering for some time this problem right?
Great that its out of the way! 8)
Posted: Sun Feb 24, 2008 10:48 pm
by bertjehonda
en gelijk maar meedoen met de time attack dit jaar of heb je je wagen dan nog niet gereed.
gezien de plannen die je heb/ of had
Posted: Mon Feb 25, 2008 1:12 pm
by HondArd
Handrembalans is volgnens mij wel eens vaker een heikel punt met een Honda. Bij m'n CRX en VTI heb ik daar ook last van (gehad).
Posted: Mon Feb 25, 2008 2:25 pm
by Gaskleppie
Het lijkt erop dat als de rembalans van de handrem knap scheef staat, dat de achter remklauwen dan niet helemaal op het zelfde rust punt komen. Dus de rechter klauw zou met een bepaalde afstand trappen op je rempedaal X mm uit kunnen schuiven, en de linker een andere afstand.
Dat is wat je ook op de remmen testbank zag. Als je begon te trappen liepen alle 4 de remmen gelijk op. Tot een bepaald moment waarbij de rechterachter rem niet verder ging, maar de rest dus wel!
Doordat de handrem zelf met een heveltje met elkaar verbonden zijn, en dat die nooit zo hard remmen als met je voet leek het daar niet in te zitten. Tijdens de keuring was er niks aan de hand met de handrem.
Woensdag moet ik door de APK. Nu maar hopen dat het net zo goed uitkomt als dat het aanvoelt....
Re: Eindelijk is die weer eens lekker keihard!
Posted: Mon Feb 25, 2008 9:24 pm
by itr-1895
Gaskleppie wrote:Phweew......
Dat was lang geleden zeg! Maar wel lekker!
daar zijn ook pilletjes voor mocht je hier vakker last van hebben
:lol:
Posted: Mon Feb 25, 2008 10:10 pm
by roblom
Volgens mij had hij meer behoefte aan een ander pilletje.

Posted: Tue Feb 26, 2008 10:33 am
by Katana
Goede zaak Frank! En hoe bevallen de stalen remleidingen?
Posted: Tue Feb 26, 2008 11:14 am
by Gaskleppie
Ook lekker hard

Posted: Tue Feb 26, 2008 11:20 am
by Katana
Wel een duidelijk verschil :thumbs:
Posted: Tue Feb 26, 2008 11:28 am
by AllGo
Frank,
Als je stalen remleidingen hebt, dan is de cusco master cylinder stopper ook wel iets voor jou. Maakt een groter verschil in gevoel dan stalen remleidingen. Voor die 30 euro is het een goede upgrade.
Robin
Posted: Tue Feb 26, 2008 11:29 am
by Katana
Heeft hij al
En cusco is alleen voor RHD :wink:
Posted: Tue Feb 26, 2008 11:42 am
by AllGo
Katana wrote:Heeft hij al
En cusco is alleen voor RHD :wink:
Op de DC2 kun je hem omdraaien :wink:
Vrijwel alle andere modellen niet inderdaad.
Posted: Tue Feb 26, 2008 8:13 pm
by wilco
Hij heeft er al 1 , costum CNC gefreesd :wink:
Posted: Wed Feb 27, 2008 7:30 pm
by Martin.O
Met wel de juist boutjes
Posted: Wed Feb 27, 2008 8:26 pm
by Gaskleppie
Lompe kracht........
Posted: Thu Feb 28, 2008 9:27 am
by Katana
:lol: