lampje in vorm van sleutel + hondata

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
frederik

lampje in vorm van sleutel + hondata

Post by frederik »

ik heb pas een honda civic type-r gekocht, waarop een hondata zit, tijdens het rijden flikkert er een lampje in de vorm van een sleutel, waaran kan dit liggen ? en wanneer is het wel de bedoeling dat dit lampje oplicht ?

ik heb de wagen nu nog niet in mijn bezit, maar ik had dit toch eens graag geweten.
slydawg

Post by slydawg »

Dat komt omdat de sleutel opnieuw moet worden ingelezen op de ECU, je startonderbreker werkt nu dus niet want die staat uit in kpro.
riddertje

Re: lampje in vorm van sleutel + hondata

Post by riddertje »

frederik wrote:ik heb pas een honda civic type-r gekocht, waarop een hondata zit, tijdens het rijden flikkert er een lampje in de vorm van een sleutel, waaran kan dit liggen ? en wanneer is het wel de bedoeling dat dit lampje oplicht ?

ik heb de wagen nu nog niet in mijn bezit, maar ik had dit toch eens graag geweten.

Normaal flikkert het enkele malen als je de wagen wilt starten en gaat dan uit.
Met hondata flikkert dat sleuteltje constant (indien de hondata niet in je stock ecu zit) en moet je ofwel laten coderen bij de dealer.
Ofwel het groene clipje losdoen en dan is het ook weg(je startonderbreker werkt dan niet )
frederik

Post by frederik »

tnx voor de info :wink:

dit kan dus gewoon door de dealer opgelost worden??
jap_speed

Post by jap_speed »

frederik wrote:....dit kan dus gewoon door de dealer opgelost worden??

Nee!!!!
zit gewoon in K-Manager.
Probeer eerst de startonderbreker in de K-manager uit te zetten en terug aan. Als dat niet lukt: "erase ECU" dan opnieuw de calibratiefile inlezen.
Als dan nog niet lukt...kom gewoon langs en ik doe het wel voor je.
succes
Simplicity is the characteristic of the real thing!
frederik

Post by frederik »

de ctr is nu even origineel buiten het luchtfilter, binnekort wordt alles terug geinstaleert en afgestelt en dan zal dat probleem ook wel opgelost worden
frederik

Post by frederik »

ik las hier ergens dat er een clipje kan uitgetrokken worden om da startonderbreker uit te schakelen, welke clipje is dit dan ?

nu is de ctr helemaal origineel, maar ik ben van plan terug de catback, testpipe en header te steken, en dus ook de hondata erop te zetten, om de hondata te plaatsen, is dit gewoon het originele management eruit halen, stekkertjes lostrekken, dan de stekkertjes in de hondata pluggen en klaar ? of moet ik nog iets doen ?
riddertje

Post by riddertje »

Plastieken spul aan het stuur eraf en achterste groen clipje los,duurt max 5 min.

Gewoon wisselen,stekkertjes los en bij de andere ecu dan weer vast.
Locked