Fujita ?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
MooZleZ

Fujita ?

Post by MooZleZ »

hoi,

ik ben aal het uitkijken naar een Uitlaatcollector, catbacksysteem en een CAI,

nu heb ik omdat ik in belgie woon maar een mailtje gestuurd naar AVB-Sports (dichtsbijzijnde voor mij) met de vraag naar wat hun prijzen zijn voor CAI's, dit is het antwoord dat ik gekregen heb:

Simota 948+AN1CAU18 "99.00euro incl btw, prijs kwaliteit is dit aan te raden."

Injen 948+3539 "350.00euro incl btw"

AEM 948+5334 "350.00euro incl btw"

of jullie misschien een andere CAI hebben die beter is en op mijn wagen past ? "fujita is dan mss het beste en kost 290.00euro incl btw"

nu was mijn vraag naar jullie toe wat jullie zouden aanraden van die 4 ?
is voor op een D17A9 motor Honda Civic 1.7i Coupé ES i-VTEC

iemand al ervaring met Fujita en Simota ?

heb op het forum gezogd maar vond niets over Fujita dus postte ik het maar ff.

of zou ik toch maar voor AEM of Injen gaan ?

mijn doel is zoveel mogelijk vermogenwinst en een mooi geluid :)

alvast bedankt,

Micha
Sinister

Post by Sinister »

Pasvorm van simota is kut ik heb van miserie een injen gekocht omdat ik zeker wist dat die overal perfect passen bijna.
Ik weet dat ik met mijn injen tov de simota iets meer pks bovenin voel en het geluid is zeker knapper met de injen.
Fujita ken ik niet dus weet niet of het goed is.
Jochem

Post by Jochem »

Hey hallo,

Dat is toevallig,... Ik ben afgelopen weekend nog bij AVB geweest. Ik was op zoek naar een One-Piece Design Injen CAI. Maar hier in NL konden ze alleen de 2-Piece leveren. Dus ben ik om die reden in de eerste instantie uitgeweken naar AVB.

Kreeg al snel een mailtje terug, met daarin de volgende woorden:

one piece injen 295.00euro incl btw, op bestelling

one piece intake is in voorraad van fujita, 220.00euro incl btw (hierbij is inbegrepen een sporttas) het beste intake systeem dat tot nu toe op de markt is gebracht qua afwerking, performance en toebehoren.
http://www.avb-sports.be/honda/integra/1998-2001/intake/air-intake-system/15578

Ik kenden het hele merk ook niet, maar ben er wel voor gegaan,... De buis is zelfs iets breder, en zo ook de filter. Pasvorm is PERFECT! Afwerking is PERFECT. En de Vermogenswinst net als het geluid is PERFECT. Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat ik zeer tevreden ben over het merk Fujita. En daarmee dus ook tevreden met de aanrader van AVB. (Dankzei hen net zo'n goede/al niet betere kwaliteit, voor een veel betere prijs).

Hoop je hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.

Groeten, Jochem.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

bedankt jochem, je hebt me zeker genoeg info gegeven :)

ik ga ook voor Fujita gaan dan, is toch een redelijk prijsverschil 290€ t.o.v. 350€ voor Injen of AEM dus ik ga het er ook op wagen en de Fujita nemen, ben benieuwd naar wat het gaat geven, donderdag ga ik erom :)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

AEM en Injen gebruiken echte K&N filters. Daarom zijn ze duurder.
Jochem

Post by Jochem »

Gaskleppie wrote:AEM en Injen gebruiken echte K&N filters. Daarom zijn ze duurder.

Zo ver ik weet heeft Injen een eigen design luchtfilter,.... Maar weet dat niet zeker,... Heb zelf een Injen gehad, en was daar ook heel erg over te spreken hoor. Maaar het scheelt wel 70,-. Dan maar een niet K&N filter erin...

Bij mij lag er al een CAI in toen ik hem kocht,... Maar dat was even een waardeloos ding. Meer modder en zand op die filter dan bijv. in de wielkasten. Dat mijn motor nog lucht kreeg snap ik echt niet!

Groeten, Jochem.
Sinister

Post by Sinister »

In nederland kun je die injen 1 piece design ook krijgen hoor.
Kijk maar even op http://www.akr-performance.nl
Als ik me niet vergis zijn ze daar zelfs nog goedkoper.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

nu nog ff vraagje, is het moelijk om zelf een CAi te plaatsen ? of zou ik het toch maar door AVB-Sports laten doen ?

en de plaatsing, ik heb maar schrik dat ik met een CAI veel water op ga nemen hier in de benelux, of moet ik me daar geen zorgen over maken ?

tnx,

Micha
Sinister

Post by Sinister »

Da kunt ge allemaal perfect zelf, als ge da bij AVB laat doen zulde serieus kunne betalen voor een prul eigenlijk.
Van regen moet ge u gene kloot aantrekken gewoon zien da ge ni constant door plassen rijd.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

mja, ik heb zo een beetje naar DIY's gekeken over CAI's en kga het zelf wel doen. maar als het nu echt serieus begint te gieten (wa ik al meerdere malen meegemaakt heb hieri n belgie) ist dan nog altijd geen probleem ?
Jochem

Post by Jochem »

Ik heb Autokraaij en Showoff Imports gemaild, en zei vertelde me zelf dat ze alleen het Two-Piece disign kunnen leveren,... (Ik weet wel dat ze een One-Piece design hebben, want die heeft toen op de ITR van me beste maat gezeten. Zei vertelde me dat ze die niet konden leveren. Vandaar uitgeweken naar AVB.

Het is zelfs gemakkelijk zelf te doen. Trek er even een uurtje of 2 voor uit, en je hebt het zo gedaan. Het wijst zichzelf eigenlijk wel. Soms is het verplicht, en anders is het wel makkelijk om de voorbumper te demonteren. Maar dat lijkt me ook geen probleem.

Qua water,... Jah dat is een gezegde dat je daar last van KUNT krijgen,.... Idd, de grote plassen een beetje vermijden,... En als het echt zo hard regent, dat je er last van zou hebben, dan KUN je denk ik niet eens meer rijden,.. haha.. Je hebt er anders ook Hydroshields voor,... (Dat is een soort sok)....

Groeten, Jochem.
Sinister

Post by Sinister »

Nog nooit problemen mee gehad en ik rij al 2 jaar met een CAI
Trouwens de rode Injen is 1 piece design en die heb ik er nu 3 maand opsteken en die komt van AKR
Jochem

Post by Jochem »

Jah idd,... Een rode,.. Maar ik wil gewoon de Zilvere,.... En die konden ze NIET leveren,... Heb ze allemaal gemaild.....

Groeten, Jochem.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

ok, nu maar hopen dat ze 'm binnen hebbe :p
Sinister

Post by Sinister »

Hoop maar niet te hard want AVB heeft meestal niets binnen
MooZleZ

Post by MooZleZ »

mja als ze nu zeggen, Fujita hebbe we niet binnen moete we bestellen maar INjen of AEM hebbe we wel, dan ga ik wel voor Injen of AEM, is daar nog enig verschil tussen ? of zijn die gelijkwaardig aan elkaar ?
roblom

Post by roblom »

Jochem wrote:..... En de Vermogenswinst net als het geluid is PERFECT.....

Heb je toevallig een dyno uitdraai hiervan?
Sinister

Post by Sinister »

Ja er is verschil, AEM past totaal niet tegoei en Injen wel. Niets beters dan een Injen voor een ITR CAI in my opinion
Jochem

Post by Jochem »

Ik dacht ook Injen rules,... Maar ik weet uit ervaring dat dat wel mee valt,... In mijn mening, is deze Fujita net zo goed,.... (Wel 70,- goedkoper).

Die van mij lag ook gewoon op voorraad,.....

Wat betreft de vermogens winst,... Neej heb daar geen uitdraai van,... Maar ik merk het wel. Het is niet zoooooo belachelijk,... Maar ik voel hem wel net iets beter reageren. En een iets voller geluid,...

Groeten, Jochem.
Jochem

Post by Jochem »

MooZleZ wrote:mja als ze nu zeggen, Fujita hebbe we niet binnen moete we bestellen maar INjen of AEM hebbe we wel, dan ga ik wel voor Injen of AEM, is daar nog enig verschil tussen ? of zijn die gelijkwaardig aan elkaar ?

Moet ook toegeven, dat als ze die one-piece Injen op voorraad gehad hadden, dat ik die had genomen. Maar die moest besteld worden,.. En dan weet ik wel hoe laat het is,....

Groeten, Jochem.
Locked