Ecotek, iemand ervaring mee?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
SanderdeGans

Ecotek, iemand ervaring mee?

Post by SanderdeGans »

Gisteren heb ik na veel wikken en wegen een Injen Cold Air Intake laten installeren op mijn EP3. Had ik véél eerder moeten doen! Hij pakt nu veel beter op in toeren en vanaf 7.000 toeren trekt hij voelbaar harder door. In een woord geweldig dus.

Nu zag ik bij de tuner (ATEC Tuning in Ridderkerk) nog wat ander op de site staan en heb daar ook een foldertje van meegenomen.

Ecotek heet het, en het schijnt je brandstofverbruik terug te dringen, je gas respons te verbeteren, maximalisering van flexibiliteit in het midden toerengebied en je motor soepeler te laten lopen. Als klap op de vuurpijl schijnt het ook je emissie waarden terug te dringen.

Dit is de website van Ecotek zelf:
http://www.ecotekplc.com/

En hier staat het beschreven op de site van ATEC:
http://www.atectuning.nl/assets/s2dmain ... index.html

Mijn vraag aan jullie, gelooft iemand hier in? Heeft iemand hier ervaring mee? Als het namelijk echt is wat zij beweren dan overweeg ik serieus er een aan te schaffen.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ik zou zeggen, kopen en uitproberen. Laat ons iets weten als het goed is.
Op het forum van die site schrijven ze dat het werkt behalve bij ééntje die een K&N filter heeft gemonteerd. Die heeft zijn OEM airbox terug moeten plaatsen.
Wat er allemaal van waar is kan je eigenlijk niet zeggen. Kan ook verkoops techniek zijn.
wilco

Post by wilco »

Ik vertrouw ATEC niet zo , maar dat is mijn ding . Er zijn veel betere oplossingen om te knoeien aan je ECU. Stuur Frank maar eens een PB en die kan vast wel wat voor je betekenen.
mr. X

Post by mr. X »

Dacht niet dat ze wat konden betekenen voor de K20 motor....
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb een maand of wat geleden al zitten kijken hoe hij werkt.

Ze monteren hem in de slang tussen de rem booster en het inlaatspruitstuk. Ze zeggen zelf op hun site al dat hij een geringe mate extra lucht in het inlaatspruitstuk laat lopen.

Bij een motor met een lucht weger of lucht massa meter heeft de ecu niet door dat er extra lucht toe gevoegd wordt en de motor zal dus in de basis op een armer mengsel rijden. Dit werkt echter niet bij ons omdat Honda als sinds jaar en dag met een MAP sensor werkt en die meet het wel en zodoende heeft dat ding geen effect.

Wat betreft dat pulseren van de lucht bij mid toeren lijkt mij een sterk verhaal. Dat ding is zo klein en de kan dus maar in geringe mate de al zwaar pulserende lucht van de motor (1 voor 1 aanzuigende cilinders geeft een zwaar pulserende inlaat lucht stroom) dat naar mijn idee het effect nul moet zijn.

Ik heb pas ook eens gesproken met iemand die zo'n ding erop had zitten en hij had dus helemaal niks gemerkt. Zowel met rijden niet en ook niet in zn verbruik.

Heb je niks aan dus....
SanderdeGans

Post by SanderdeGans »

Dankjewel voor de reacties mensen, ik weet nu dus dat ik mijn zuurverdiende euro's daar niet aan ga besteden :lol:
autodre

Post by autodre »

Hmm van Atec nog steeds een vreemde bijsmaak. Ooit eens geweest voor verlaging(andere auto) reed ik de snelweg op, hoor ik boem boem boem. Aan de kant van de weg gezet...Bleken alle wielen!!!! los te zitten...

Toen ik hier de volgende werkdag melding van maakte, had ik dat maar even zelf moeten controleren. Maar ja, sorry meneer.

Nou dat soort gasten laat ik zeker NIET onder motorkap...
chris-r

Post by chris-r »

Ik heb persoonlijk alleen maar positieve ervaringen gehad met ATEC. Maar geloof wel dat iedereen zo zijn persoonlijke voorkeur heeft. Hier vandaan niets dan lof.
Locked