Gisteren heb ik na veel wikken en wegen een Injen Cold Air Intake laten installeren op mijn EP3. Had ik véél eerder moeten doen! Hij pakt nu veel beter op in toeren en vanaf 7.000 toeren trekt hij voelbaar harder door. In een woord geweldig dus.
Nu zag ik bij de tuner (ATEC Tuning in Ridderkerk) nog wat ander op de site staan en heb daar ook een foldertje van meegenomen.
Ecotek heet het, en het schijnt je brandstofverbruik terug te dringen, je gas respons te verbeteren, maximalisering van flexibiliteit in het midden toerengebied en je motor soepeler te laten lopen. Als klap op de vuurpijl schijnt het ook je emissie waarden terug te dringen.
Dit is de website van Ecotek zelf:
http://www.ecotekplc.com/
En hier staat het beschreven op de site van ATEC:
http://www.atectuning.nl/assets/s2dmain ... index.html
Mijn vraag aan jullie, gelooft iemand hier in? Heeft iemand hier ervaring mee? Als het namelijk echt is wat zij beweren dan overweeg ik serieus er een aan te schaffen.
Ecotek, iemand ervaring mee?
-
- Posts: 37
- Joined: Sun Aug 19, 2007 8:56 am
- Contact:
Ik zou zeggen, kopen en uitproberen. Laat ons iets weten als het goed is.
Op het forum van die site schrijven ze dat het werkt behalve bij ééntje die een K&N filter heeft gemonteerd. Die heeft zijn OEM airbox terug moeten plaatsen.
Wat er allemaal van waar is kan je eigenlijk niet zeggen. Kan ook verkoops techniek zijn.
Op het forum van die site schrijven ze dat het werkt behalve bij ééntje die een K&N filter heeft gemonteerd. Die heeft zijn OEM airbox terug moeten plaatsen.
Wat er allemaal van waar is kan je eigenlijk niet zeggen. Kan ook verkoops techniek zijn.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik heb een maand of wat geleden al zitten kijken hoe hij werkt.
Ze monteren hem in de slang tussen de rem booster en het inlaatspruitstuk. Ze zeggen zelf op hun site al dat hij een geringe mate extra lucht in het inlaatspruitstuk laat lopen.
Bij een motor met een lucht weger of lucht massa meter heeft de ecu niet door dat er extra lucht toe gevoegd wordt en de motor zal dus in de basis op een armer mengsel rijden. Dit werkt echter niet bij ons omdat Honda als sinds jaar en dag met een MAP sensor werkt en die meet het wel en zodoende heeft dat ding geen effect.
Wat betreft dat pulseren van de lucht bij mid toeren lijkt mij een sterk verhaal. Dat ding is zo klein en de kan dus maar in geringe mate de al zwaar pulserende lucht van de motor (1 voor 1 aanzuigende cilinders geeft een zwaar pulserende inlaat lucht stroom) dat naar mijn idee het effect nul moet zijn.
Ik heb pas ook eens gesproken met iemand die zo'n ding erop had zitten en hij had dus helemaal niks gemerkt. Zowel met rijden niet en ook niet in zn verbruik.
Heb je niks aan dus....
Ze monteren hem in de slang tussen de rem booster en het inlaatspruitstuk. Ze zeggen zelf op hun site al dat hij een geringe mate extra lucht in het inlaatspruitstuk laat lopen.
Bij een motor met een lucht weger of lucht massa meter heeft de ecu niet door dat er extra lucht toe gevoegd wordt en de motor zal dus in de basis op een armer mengsel rijden. Dit werkt echter niet bij ons omdat Honda als sinds jaar en dag met een MAP sensor werkt en die meet het wel en zodoende heeft dat ding geen effect.
Wat betreft dat pulseren van de lucht bij mid toeren lijkt mij een sterk verhaal. Dat ding is zo klein en de kan dus maar in geringe mate de al zwaar pulserende lucht van de motor (1 voor 1 aanzuigende cilinders geeft een zwaar pulserende inlaat lucht stroom) dat naar mijn idee het effect nul moet zijn.
Ik heb pas ook eens gesproken met iemand die zo'n ding erop had zitten en hij had dus helemaal niks gemerkt. Zowel met rijden niet en ook niet in zn verbruik.
Heb je niks aan dus....
-
- Posts: 37
- Joined: Sun Aug 19, 2007 8:56 am
- Contact:
Hmm van Atec nog steeds een vreemde bijsmaak. Ooit eens geweest voor verlaging(andere auto) reed ik de snelweg op, hoor ik boem boem boem. Aan de kant van de weg gezet...Bleken alle wielen!!!! los te zitten...
Toen ik hier de volgende werkdag melding van maakte, had ik dat maar even zelf moeten controleren. Maar ja, sorry meneer.
Nou dat soort gasten laat ik zeker NIET onder motorkap...
Toen ik hier de volgende werkdag melding van maakte, had ik dat maar even zelf moeten controleren. Maar ja, sorry meneer.
Nou dat soort gasten laat ik zeker NIET onder motorkap...