welke banden

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Guest

welke banden

Post by Guest »

Kan iemand mij vertellen welke banden het beste onder een ITR kunnen zodat de wegligging optimaal is maar de slijtage minimaal, want hoor potenza R010 noemen en die heb ik dus maar valt met nat weer niet mee te rijden als ze al wat ouder zijn ze slijten enorm hard. Zoek dus een goede band die minder snel slijt ook bij nat wegdek grip genoeg heeft en waarbij ik niet inboet qua wegligging, schijnt moeilijk te vinden te zijn (195/55/15)
wilco

Post by wilco »

Tja de RE010 is JUIST de allround band , die een gemiddeld slijtage heeft-.

Moeilijk , de RE050A is een goede zomerband, Toyo heeft te zachte wangen......te moelijk want je hebt een goede band.
slydawg

Post by slydawg »

Ik snap sommige mensen echt niet!
"Ik wil een band met veeeeeel grip op zowel droog als nat wegdek en het liefst zo min mogelijk slijtage en als het kan moet het ook nog weinig kosten."
"Me auto moet veel vermogen hebben en supersnel zijn maar benzine verbruik mag niet omhoog gaan."
"Ik koop een van de duurste circuit banden maar wacht even.....als ik op het circuit ga zullen ze slijten en dat mag niet......"

Sommige dingen gaan gewoon NIET samen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

idd.......
C1nder

Post by C1nder »

Van mijn Falken FK452 banden ben ik wel tevreden bij droog en nat. Ze gaan toch ook al redelijk lang mee.
Voodoo

Re: welke banden

Post by Voodoo »

hondamania wrote:Kan iemand mij vertellen welke banden het beste onder een ITR kunnen zodat de wegligging optimaal is maar de slijtage minimaal, want hoor potenza R010 noemen en die heb ik dus maar valt met nat weer niet mee te rijden als ze al wat ouder zijn ze slijten enorm hard. Zoek dus een goede band die minder snel slijt ook bij nat wegdek grip genoeg heeft en waarbij ik niet inboet qua wegligging, schijnt moeilijk te vinden te zijn (195/55/15)

Als je zo'n band hebt gevonden, geef je me dan een seintje? :wink:
ATR 270

Post by ATR 270 »

ik zal proberen een nuttige reply te geven: via autobandenmarkt.nl kun je een selectie maken van de gewenste bandenmaat. Daar krijg je bij elk type band een aantal beoordelingspagina's. Bij de betere merken staan reviews van autobandentest.com . Ik beschouw die als meest betrouwbaar, omdat ze aansluiten bij mijn beleving. Je kunt daar per categorie bekijken wat voor jou van belang is, zoals grip bij droog weer, nat weer, sneeuw, slijtage, geluid, comfort en remeigenschappen. Je zult zelf de afweging moeten maken wat voor jou het belangrijkst is. Als je zoekt op slijtagevastheid, zou ik iig geen Potenza nemen. Die band scoort alleen goed bij droogweercondities. Dit lijkt me dan ook inherent aan de slijtagevastheid. Echter wonen we in NL, dus een beetje grip bij nat weer is ook niet weg. Bij nat weer schijnt de Potenza niet echt goed te zijn (ik heb hier zelf geen ervaring mee), maar zou wat mij betreft dan aansluiten bij de TOYO's, supergrip, zolang het maar droog is. Bij nat weer levensgevaarlijk. Ikzelf vind mij het meest in de Goodyear Eagle F1, maar overweeg ook de P-zero nero eens te proberen.
Alles is zo persoonsgebonden dat niemand je het juiste antwoord voor jou kan geven.
itr-1895

Post by itr-1895 »

ATR 270 wrote:Alles is zo persoonsgebonden dat niemand je het juiste antwoord voor jou kan geven.

en een band is ook aan de auto verbonden...
dus een band die tijdens die reviews is getest onder een BMW en daar een goed cijfer krijgt wil niet zeggen dat hij ook goed presteert onder een type-R

en als je een band zoekt waar die bij nat wegdek net zoveel grip geeft als bij droog kan je lang zoeken want die ken ik niet
Lucas79

Post by Lucas79 »

Ik weet niet wat het gewicht is van de ITR, maar onder mijn lichtgewicht CRX had ik altijd Pirelli P5000 liggen. Dat is een redelijk zachte band, waarmee ik op droog en nat wegdek redelijke wegligging had. Slijtage is wel ietsje hoger als bij "betere" banden, maar de prijs van de bandjes viel dan ook altijd erg mee.
Deus Ex Machina!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

De oplossing:

Je koopt de goedkoopste banden die je kan vinden.
Je rijdt zowel op droog als op nat nooit harder dan 20km/u.
Je banden zullen altijd evenveel grip bieden aangezien je op die snelheid toch geen wielspin maakt.
En de levensduur zal uitzonderlijk hoog zijn.

Kan toch niet meer dan de perfekte combinatie zijn. :lol:
jack

Post by jack »

ik heb Potenza onder mijn CTR.
bij nat weer is inderdaad heel erg slecht&gevaarlijk. zo erg zelfs bij optrekken IETJES te veel gas al slip effect oplevert. dus... totaal geen grip! ik ben nu van plan voor t veiligheid voor winter periode ff snel een nieuw setje nemen.

ATR 270 wrote:ik zal proberen een nuttige reply te geven: via autobandenmarkt.nl kun je een selectie maken van de gewenste bandenmaat. Daar krijg je bij elk type band een aantal beoordelingspagina's. Bij de betere merken staan reviews van autobandentest.com . Ik beschouw die als meest betrouwbaar, omdat ze aansluiten bij mijn beleving. Je kunt daar per categorie bekijken wat voor jou van belang is, zoals grip bij droog weer, nat weer, sneeuw, slijtage, geluid, comfort en remeigenschappen. Je zult zelf de afweging moeten maken wat voor jou het belangrijkst is. Als je zoekt op slijtagevastheid, zou ik iig geen Potenza nemen. Die band scoort alleen goed bij droogweercondities. Dit lijkt me dan ook inherent aan de slijtagevastheid. Echter wonen we in NL, dus een beetje grip bij nat weer is ook niet weg. Bij nat weer schijnt de Potenza niet echt goed te zijn (ik heb hier zelf geen ervaring mee), maar zou wat mij betreft dan aansluiten bij de TOYO's, supergrip, zolang het maar droog is. Bij nat weer levensgevaarlijk. Ikzelf vind mij het meest in de Goodyear Eagle F1, maar overweeg ook de P-zero nero eens te proberen.
Alles is zo persoonsgebonden dat niemand je het juiste antwoord voor jou kan geven.
Voodoo

Post by Voodoo »

jack wrote:ik heb Potenza onder mijn CTR.
bij nat weer is inderdaad heel erg slecht&gevaarlijk. zo erg zelfs bij optrekken IETJES te veel gas al slip effect oplevert. dus... totaal geen grip! ik ben nu van plan voor t veiligheid voor winter periode ff snel een nieuw setje nemen.

ATR 270 wrote:ik zal proberen een nuttige reply te geven: via autobandenmarkt.nl kun je een selectie maken van de gewenste bandenmaat. Daar krijg je bij elk type band een aantal beoordelingspagina's. Bij de betere merken staan reviews van autobandentest.com . Ik beschouw die als meest betrouwbaar, omdat ze aansluiten bij mijn beleving. Je kunt daar per categorie bekijken wat voor jou van belang is, zoals grip bij droog weer, nat weer, sneeuw, slijtage, geluid, comfort en remeigenschappen. Je zult zelf de afweging moeten maken wat voor jou het belangrijkst is. Als je zoekt op slijtagevastheid, zou ik iig geen Potenza nemen. Die band scoort alleen goed bij droogweercondities. Dit lijkt me dan ook inherent aan de slijtagevastheid. Echter wonen we in NL, dus een beetje grip bij nat weer is ook niet weg. Bij nat weer schijnt de Potenza niet echt goed te zijn (ik heb hier zelf geen ervaring mee), maar zou wat mij betreft dan aansluiten bij de TOYO's, supergrip, zolang het maar droog is. Bij nat weer levensgevaarlijk. Ikzelf vind mij het meest in de Goodyear Eagle F1, maar overweeg ook de P-zero nero eens te proberen.

Kwestie van doseren van gas...je zult met andere banden daar ook snel last van krijgen.
baRt

Post by baRt »

Wat hierboven volgens mij al vrij duidelijk is gemaakt: wat je wilt bestaat niet.

Wat zijn je opties?
1. Ga voor een goede droog-weer band, met redelijke nat-weer eigenschappen (Potenza RE050A bijvoorbeeld)
2. Ga voor een redelijke droog-weer band, met redelijke nat-weer eigenschappen (Elke all-round band, want er zal niks goeds tussen zitten specifiek voor de R)
3. Ga voor een belabberde droog-weer band, met goede nat-weer eigenschappen (sugeesties iemand?)

Aan mijn antwoord kun je mijn keuze al aflezen: optie 1!!!

Waarom?
1. De ITR wil harde bandwangen. Die frikandel reageert daar gewoon supergoed op. Maar banden met harde wangen zijn voor zover ik weet allemaal banden van categorie nummero uno.
2. Bij nat weer moet je je toch al rustiger houden. Niet perse voor jezelf, maar andere weggebruikers zijn in mijn ervaring geen lefgozers met nat weer en kunnen erg gevaarlijk reageren als jij aan het gummen bent.
3. Bij nat weer kun je nog zo'n leuke geschikte band hebben, de grip is toch nooit genoeg.

Pak gewoon een band met geweldige eigenschappen op droog, dan kun je 75-80% van je kilometers zonder problemen maken.

Mogelijkheden:
- Bridgestone Potenza RE050A of RE050A XL, of als je hem kunt vinden, de RE001 (nieuw model met schijnbaar fokking goede eigenschappen)
- Pirelli P Zero Nero. Ook harde bandwangen, maar in mijn beleving minder geweldig voor tractie. Maar dat kan ook aan het gewicht van de auto liggen (heb ze op een CRX VTEC gehad met minder problemen dan op een Civic 1.5 VTEC-E)
- Pirelli P Zero Rosso, maar geen ervaring mee

Er zal heus wel meer zijn, maar ik heb er zo ff geen idee van wat geschikt is. De Goodyear Eagle banden krijgen goede reviews, maar het setje wat ik ooit op een CRX VTEC had vond ik te hard. Leuk voor veel kilometers en de grip etc was allemaal voldoende, maar het kwam allemaal niet in de buurt van bovengenoemde opties.

Dus
HONDA

Post by HONDA »

@Hondamania en jack

Stel je voor aub, en dan ook nog in het goede subforum.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X

Post by mr. X »

De RE050A mag dan niet de beste grip hebben met nat weer, maar ik voel wel wat die band doet.

Vond hem zelf een zeer fijn te corrigeren band, zowel met nat als met droog. Als ik niet wou dat hij ging slippen, deed hij het ook niet. Als ik het expres creeerde pakte ik hem zonder probleem ook weer terug.
wilco

Post by wilco »

RE001 is een combinatie van de RE01 en de RE01-R , de RE01-R is samen met de ADVAN AD07 de beste straatband die je maar kunt gebruiken.
Beide fabrikanten raden het af om s'winters te rijden met deze banden (RE01-R & AD07) , reageert dus slecht op kuode omstandigheden , maar het is dus een echte zomerband.

De RE01 is de gewone straatversie en de RE001 lijkt wel een combi van deze 2 , in ieder geval 1 helft van de band heeft hetzelfde profiel als de RE01-R .Ben benieuwd naar deze band.
baRt

Post by baRt »

@mr X: heb je helemaal gelijk in! je verwoordt het gewoon beter dan ik :)

@wilco: je maakt me aan het kwijlen en mijn collega's zitten me nu dom aan te kijken... je wordt bedankt! ;)
RedSun

Post by RedSun »

wilco wrote:RE001 is een combinatie van de RE01 en de RE01-R , de RE01-R is samen met de ADVAN AD07 de beste straatband die je maar kunt gebruiken.
Beide fabrikanten raden het af om s'winters te rijden met deze banden (RE01-R & AD07) , reageert dus slecht op kuode omstandigheden , maar het is dus een echte zomerband.

De RE01 is de gewone straatversie en de RE001 lijkt wel een combi van deze 2 , in ieder geval 1 helft van de band heeft hetzelfde profiel als de RE01-R .Ben benieuwd naar deze band.

Jij rijdt toch op de A048?
Nana korobi ya oki
wilco

Post by wilco »

Ja klopt , maar daarom loop ik soms wel dagenlang het net af te speuren naar interessante stukjes om te lezen.

De ITR is al een tijdje weg dus soms ga je uit verveling dingen andere doen :wink:

PS>Kun je de Advan A050 al krijgen?
Roy

Post by Roy »

terug over de banden
op mijn ek4 vti hield ik met de pirelli drago's op de standaard 15 inch velgen zowel bij nat en zeker bij droogweer voldoende grip en wat slijtage betreft: ze gingen naar mijn beleving best lang mee.

met de ctr met Bridgestone Potenza RE040 banden valt er gewoon niet te rijden bij nat weer en de slijtage is inderdaad hoger.

dus ik zou gaan voor de pirelli p5000 of de p6000 weet 100% zeker dat dit een goede band is maar die is inderdaad iets duurder dan een a-merk, maar als je die niet wil betalen moet je ook geen R rijden. :wink:

als je nu al klaagt over een 15"band, stel je voor dat je op 17" of 18 inch reed dan was je nu aan het huilen :cry:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Locked