My First Honda...
My First Honda...
Ik vond oude bagger foto's van mijn eerste Honda dik 16 jaar terug... het virus zat er vroeg in dus.
Nog meer oude Honda rijders?
Nog meer oude Honda rijders?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
:lol: :lol:
Ook mijn eerste Honda. Ik zie dat je een verchroomde spruitje heb. Een luxe in mijn tijd...qua prestatie maakte het geen zak uit. Had ook nog een dubbele uitlaatje 8)
MB had dezelfde motor als de MT als ik het goed heb. Swap, swap...
PS
Hoe ik het ook opvoerde....het kon niet tippen aan de verrekt snelle Suzuki GT's :evil: De Suzuki kon je meer uithonen en je kan meer spelen met onsteking ed....
Ook mijn eerste Honda. Ik zie dat je een verchroomde spruitje heb. Een luxe in mijn tijd...qua prestatie maakte het geen zak uit. Had ook nog een dubbele uitlaatje 8)
MB had dezelfde motor als de MT als ik het goed heb. Swap, swap...
PS
Hoe ik het ook opvoerde....het kon niet tippen aan de verrekt snelle Suzuki GT's :evil: De Suzuki kon je meer uithonen en je kan meer spelen met onsteking ed....
Een 70cc Homoet (zoiets?) cilindertje. Dat reed best aardig, 100 op de teller geloof ik.
Ik had een MB tellerbak, verchroomde achterbrug, verhoogde voorpoten, verlengde achterveren en een uitlaatje waarvan ik de naam niet meer weet. Later heb ik nog MB sterwielen gekocht met schijfremmen maar daar heb ik helaas geen foto's meer van.
Iedereen had bij ons een MT of MB dus dat was altijd gaaf om met de groep een stuk te gaan rijden. Dat waren tenminste nog echte brommers want een paar jaar erna was alles scooter en Citta.
Ik had een MB tellerbak, verchroomde achterbrug, verhoogde voorpoten, verlengde achterveren en een uitlaatje waarvan ik de naam niet meer weet. Later heb ik nog MB sterwielen gekocht met schijfremmen maar daar heb ik helaas geen foto's meer van.
Iedereen had bij ons een MT of MB dus dat was altijd gaaf om met de groep een stuk te gaan rijden. Dat waren tenminste nog echte brommers want een paar jaar erna was alles scooter en Citta.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Iedereen had bij ons een MT of MB dus dat was altijd gaaf om met de groep een stuk te gaan rijden. Dat waren tenminste nog echte brommers want een paar jaar erna was alles scooter en Citta.
Ik heb ook nog 'echt' brommer gereden. Reed vele malen fijner dan de scooters.
Helaas geen Honda, die had niets nieuw in dat segment toen ik 16 was.
Inmiddels 14 jaar geleden kocht ik m'n eerste MT voor 500 gulden. Nadat ik erachter kwam dat ie kompleet vrot was had ik een MT5 gekocht voor 900 gulden. Dit was echt een beest!! Wat reed dat ding lekker en hard!!
Toen de politie steeds meer schakelbrommers ging aanhouden heb ik deze verkocht en een Honda Wallaroo gekocht. Volgens mij kennen niet veel luitjes deze brommer, heb het idee dat deze alleen bij ons in de buurt goed verkocht. Het was de opvolger van de Camino. Die Wallaroo's kon je ontzettend goed opvoeren en bleven maar rijden!! Toch na een tijdje heb ik deze verkocht om een nostalgische Camino te kopen. Ook deze waren meesters in optrekken maar gingen altijd stuk!!
Toen kwam het auto tijdperk :wink:
Toen de politie steeds meer schakelbrommers ging aanhouden heb ik deze verkocht en een Honda Wallaroo gekocht. Volgens mij kennen niet veel luitjes deze brommer, heb het idee dat deze alleen bij ons in de buurt goed verkocht. Het was de opvolger van de Camino. Die Wallaroo's kon je ontzettend goed opvoeren en bleven maar rijden!! Toch na een tijdje heb ik deze verkocht om een nostalgische Camino te kopen. Ook deze waren meesters in optrekken maar gingen altijd stuk!!
Toen kwam het auto tijdperk :wink:
Ik hoor het rijbewijs argument vaker van niet-brommer rijders maar ik kan achteraf wel zeggen dat ik het nooit had willen missen. Het was een ontzettend leuke tijd qua rijden en sleutelen en mijn rijbewijs heb ik toch ook...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
The Power of Dreams was toen ik 16 (in 1992) was en rode Honda MB5, maar het mocht niet van mijn ouders. Ik was zo lief om toen te luisteren.
My first Honda was een rode Honda Civic 1.6i (origineel Nederlands) toen ik 22 jaar was. Die heb ik gekocht met groot gejuich van mijn moeder, want dan was ze haar auto niet kwijt (een Civic 1.5i GL) en tot grote ergenis van mijn vader. Ik dacht toen: Je hebt er toch geen last van, want hij staat op een hele andere plek waar jij woont. Dus de Civic is gewoon gekomen.
Greetzzz,
Jay aRTi
My first Honda was een rode Honda Civic 1.6i (origineel Nederlands) toen ik 22 jaar was. Die heb ik gekocht met groot gejuich van mijn moeder, want dan was ze haar auto niet kwijt (een Civic 1.5i GL) en tot grote ergenis van mijn vader. Ik dacht toen: Je hebt er toch geen last van, want hij staat op een hele andere plek waar jij woont. Dus de Civic is gewoon gekomen.
Greetzzz,
Jay aRTi
History of driven cars:
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)
Life is too short for to drive boring cars.
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)
Life is too short for to drive boring cars.
VTECCIE wrote:Ik hoor het rijbewijs argument vaker van niet-brommer rijders maar ik kan achteraf wel zeggen dat ik het nooit had willen missen. Het was een ontzettend leuke tijd qua rijden en sleutelen en mijn rijbewijs heb ik toch ook...
Helemaal mee eens.
Daar heb ik zoveel verhalen over en kan ik zo lang vol passie over praten.
Waarschijnlijk dat het daar is begonnen..
Snelheid, kan niet meer zonder.
VTECCIE wrote:Ik hoor het rijbewijs argument vaker van niet-brommer rijders maar ik kan achteraf wel zeggen dat ik het nooit had willen missen. Het was een ontzettend leuke tijd qua rijden en sleutelen en mijn rijbewijs heb ik toch ook...
B en C rijbewijs kreeg ik toch van mijn ouders, dus dat argument kan in mijn geval van tafel. Ik was met mijn 16e gewoon al aan het sparen voor een auto, en die kwam er ook toen ik 19 jaar en een paar maanden was. Toen was ik inmiddels ook al bezig met mijn (zelf bekostigde) A-rijbewijs. Mijn instructrice stond wel raar te kijken dat ik geen ervaring had met een brommer, maar ik reed toen van mezelf al hard zat op een fiets, voor de snelheid had ik geen brommer voor nodig, snorfietsers vloog ik zo voorbij (en als ze mij inhaalden schold ik ze de huid vol dat ze opgevoerd waren, en dus illegaal :wink: ).
Ik had er een MTX. Heb een stuk of 6 snelle 50cc cilinders versleten en 2 70cc. Reed er iets van 10.000 km in een jaar mee en heb elk boutje en moertje minimaal 2 keer in mn handen gehad.
Achteraf een wonder dat ik nog leef als ik nu bedenk hoe ik toen met dat ding reed Ben een keer met een gang van 50 vol in de zijkant van een plots afslaand bestelbusje gereden. Bestelbusje had een flinke deuk maar de MTX en ik mankeerde niets (alleen beetje blauwe schouder). Probeer dat maar eens met een scooter.
(foto ff geleend)
Achteraf een wonder dat ik nog leef als ik nu bedenk hoe ik toen met dat ding reed Ben een keer met een gang van 50 vol in de zijkant van een plots afslaand bestelbusje gereden. Bestelbusje had een flinke deuk maar de MTX en ik mankeerde niets (alleen beetje blauwe schouder). Probeer dat maar eens met een scooter.
(foto ff geleend)