Goeie ouwe Twan, van die gozer krijg ik mijn Malossi E13 filter nog steeds terug die hij alleen even wou lenen op SMP (speelmansplaten) 2005.
Hij zou me later er nog wel voor terug dokken.. yeah right.
Twan rijdt/reed (:dunno idd SBO. Hij zat altijd op te scheppen dat dat ding zo hard liep. 50cctje met geknepen carb. 165 auto teller met lange vertanding, ik had zo mijn twijfels.
Is Twan ook een tuner?? Volgens mij rijdt die gast die van die ontzettende knee-downs maakt met een blok getuned door ene Twan. Maar ik kan me vergissen.
@ Booster, die zwarte Zipjes rijden over het algemeen allemaal met Stage6 spul, vering is idd Malossi.
Die geel/rode zip, waar ik op de laatste paar foto's een paar rondjes mee rijd, is helemaal uitgerust met een Malossi pretpakket. Dit blok is ook nog eens volledig getuned door Malossi. Er komt bijna 25pk uit dit blokkie (vorige week nog op de testbank geweest). De uitlaat is een door DPR en Fred Koopmans getunede Malossi pijp.
Achja, Toda/HKS/Mugen is ook niet goedkoop. Bij scooters was het Malossi/Polini/Hebo en Metrakit (Fabrizi en 2F4R ook wel)
En het is wel zo (zeker bij de scooters) dat je met de top merken alleen mee draaide in de top.
Mijn lijstje bestond uit ongeveer 75/20 Polini/Malossi met de belangrijkste onderdelen van polini (cil, krukas, ontsteking, overrange)
Kan je verzekeren dat Polini niet goedkoper was. Mijn cilinder kostte me 550 euro, getuned dan wel.
Dimer wrote:Is Twan ook een tuner?? Volgens mij rijdt die gast die van die ontzettende knee-downs maakt met een blok getuned door ene Twan. Maar ik kan me vergissen.
@ Booster, die zwarte Zipjes rijden over het algemeen allemaal met Stage6 spul, vering is idd Malossi.
Die geel/rode zip, waar ik op de laatste paar foto's een paar rondjes mee rijd, is helemaal uitgerust met een Malossi pretpakket. Dit blok is ook nog eens volledig getuned door Malossi. Er komt bijna 25pk uit dit blokkie (vorige week nog op de testbank geweest). De uitlaat is een door DPR en Fred Koopmans getunede Malossi pijp.
die 25 pk, is dat dan uit zon 70 cc of is dat 125?
Booster wrote:die 25 pk, is dat dan uit zon 70 cc of is dat 125?
70cc.
Ik meen dat je uit een 125cc 35 pk haalt.
50cctjes gaan ook al richting 20 pk.
70cctjes zaten in mijn tijd rond de 22-24 (pia-mina, piaggio en minarelli zijn 2 motorblokken. Minarelli blokken werd vaker meer vermogen uit gewonnen, piaggio was gewoon beter :lol
ja dat heb ik toendertijd ook altijd al gehoord, zelf nooit meegedaan trouwens met die scootraces.
had toen een minarelli verticaal, de horizontale was zeker sneller te maken als die van mij. Daarboven stond nog eens een keer die piaggio blokken.
had toen nog een kerel hier in de buurt met een piaggio met een onbegrensd blok, gewoon stnd 50cc. Ding ging sneller als mn 80cc "racemonster", was ik niet zo blij mee toen