Aanvraag tot inschrijving?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
HondaDelsol

Aanvraag tot inschrijving?

Post by HondaDelsol »

Waar kan ik de aanvraag tot inschrijving bekomen als ik een wagen uit het buitenland (Duitsland) importeer of wordt dit papier meegeleverd met de wagen?

Gr.
mr. X

Post by mr. X »

Ik heb de mijne dus geimporteerd, maar je bedoelt een formulier waarmee je bpm aangifte kunt doen?

Zelf heb ik hem bij een echte (Nissan) Dealer gekocht, deze was heel schappelijk en legede me alles uit over hoe en wat.
Bij een particulier weet ik niet precies hoe het gaat, maar heb je ergens gehoord dat je dit forumulier dan persé nodig hebt?
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Hey mr.x

Ik heb mijn CTR dus gekocht in Duitsland in een garage maar in opdracht van een klant (dus eigenlijk particulier), maar de papieren zijn nog onderweg (kerel van wie de auto was moest eerst lening afbetalen enzo) en wanneer ik de papieren heb moet ik eerst naar de douane in België achter vignet 705 met volgende documenten:

- Aankoopfactuur
- Bewijs van eerste inschrijving
- Aanvraag tot inschrijving waavan rubrieken ... naar behoren zijn ingevuld.

Nu is mijn vraag of je die aanvraag tot inschrijving zelf moet halen in België of je die vanuit Duitsland bij de wagen krijgt?

Gr.
riddertje

Post by riddertje »

Je moet gewoon zien dat de wagen is uitgeschreven in Duitsland(blauw papierke geloof ik)
Dan naar de douane(eender waar in Belgie) en daar geven ze u zo'n
formulier dat ze daar geldig maken.
Dan is't alleen nog keuren en rijden maar :D

Edit; 3 min getypt voor niks,... gekrijgt da bij de douane dus
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Ok, dan is het goed want ik word nu al gek van het wachten en wil zo snel mogelijk de baan op eens de papieren toekomen.

Thx voor de info!
mr. X

Post by mr. X »

Als ik het goed begrijp is dat formulier gewoon af te halen bij de douane.

Je maakt in Nederland een afspraak (of gaat op goed geluk en hoopt die dag ook aan de beurt te kunnen komen, wat wij hadden gedaan).
Je neemt de aankoopovereenkomst mee en het bewijs van eerste toelating. Daar, op het BPM aangifte punt, aangekomen krijg je formulieren die je moet invullen over de auto.
Eerst laat je de auto keuren daar (eventueel gelijk APK)
Daarna kun je naar het BPM aangifte punt en betaal je de BPM.
Locked