Water uit uitlaat???

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
HondaDelsol

Water uit uitlaat???

Post by HondaDelsol »

Hey iedereen,

Klein vraagje (voor de meesten onder jullie waarschijnlijk een domme vraag maja... :o ops: )

Als er vocht uit de uitlaat komt op wat wijst dit dan? bij stationair draaien spatten er soms zelfs druppels water samen met de uitlaatgassen mee...

Gr.
Gangaran

Post by Gangaran »

Da's juist de bedoeling. Bij verbranden van benzine onstaat o.a. water. Dit zie je alleen bij een koude uitlaat. Is je uitlaat warm, dan verdamt het water en krijg je waterdamp, dus zie je geen druppels. Dit zie je heel goed in de winter bij een koude start, want deze verdampt en condenseert eenmaal die buiten is(witte wolk).
eteuben

Post by eteuben »

Is dat niet gewoon condens wat in feite altijd neerslaat op koud metaal, zo ook in een koude uitlaat 's nachts?
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Ah ok,

Begon me al zorgen te maken :roll:

Thx voor de geruststelling igg.

Gr.
eteuben

Post by eteuben »

Of twijfelde je en was je al van plan waterstof te tanken?? Omdat je uitlaatgassen immers gewoon water was...
HondArd

Post by HondArd »

Bij gebruik van LPG is dat condensverschijnsel overigens nog veel groter. Er zit relatief meer waterstof in LPG dan aan benzine, en al helemaal ten opzichte van diesel. Met mijn LPG verstokende BX trok ik al rijdende met koude motor op vochtige koude dagen hele mistbanken door de stad :shock:
Locked