Onderdelen bestellen uit Amerika

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
HondaDelsol

Onderdelen bestellen uit Amerika

Post by HondaDelsol »

Hallo iedereen,

Me eerst even voorstellen:
Ik ben Bjorn, woon in Aalst (België) en ben al gans mijn leven Honda liefhebber (toen ik 12 was, was ik al zot van die blauwe CRX VTEC's), ik snap trouwens niet waarom mensen iets anders zouden willen kopen dan een honda... (al dikwijls hevige discussies over gehad :lol :)

Na 6 jaar met een delsol ESi gereden te hebben, heb ik me een civic type R gekocht (N°35265, zwart, bj 2005). De typeR is enorm snel, maar ik zou er graag toch nog wat extra vermogen uit krijgen en wil er een paar dingen (catback, uitlaatcollector, air intake) voor bestellen uit Amerika (veel goedkoper dan hier in België). Maar mijn vraag is nu, zullen de stukken van een Amerikaanse Si op mijn typeR passen? Hondata K100 komt er ook op, maar aangezien dit niet zo simpel is om zelf te doen, ga ik deze kopen en laten afstellen in een winkel in België.

En nog een paar vraagjes:
- Welke intake zou het best zijn Mugen Airbox of AEM CAI of is er nog iets anders beter?
- De catback zou ik van tanabe (concept G) nemen en de uitlaatcollector van DC sports, is dit een goede keuze of bestaan er betere?

Gr.
Leemanske

Post by Leemanske »

We zullen dan eens moeten afspreken
Ik ben van geraardsbergen
Op de mijne zit er K-pro
Catback van fujitsubo
Comptech airbox
Maar zou dat graag vervangen door een AEM CAI
Gewoon enkel al voor het geluid
En nu een collector liggen van DC sports...
Waar ga je gaan voor uw K-100 ??

Greetz
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Ok, moeten we zeker eens doen.
Ik dacht van bij intertuning te gaan, daar vragen ze 990 €. Vanwaar komen u stukken? En hoeveel pk hebde nu met al die dingen erop?

Gr.
Leemanske

Post by Leemanske »

normaal 219 pk...
Zonder de collector
Nu ga ik de collector monteren en eventueel een CAI van AEM
en dan weer laten herafstellen op de bank...
slydawg

Post by slydawg »

Niet alle onderdelen voor een Si passen zo op een CTR, cat back bv past niet zonder e.e.a. aan te passen.
Prijs van de K100 is incl. afstellen?
Air intake zou ik voor de Mugen gaan.
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Ja afstellen inbegrepen. Past de collector en de air intake van een Si op een CTR?

Gr.
riddertje

Post by riddertje »

HondaDelsol wrote:Ja afstellen inbegrepen. Past de collector en de air intake van een Si op een CTR?

Gr.

-de air intake van de si past
-als uitlaatcollector moet je die van de rsx nemen,die van de si is te kort
-uitlaten van zowel de si als de rsx passen niet zonder aanpassingen
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Ok bedankt voor de info riddertje,
en die collector is die van een typeS RSX veronderstel ik? En die past zonder aanpassingen?

Gr.
riddertje

Post by riddertje »

HondaDelsol wrote:Ok bedankt voor de info riddertje,
en die collector is die van een typeS RSX veronderstel ik? En die past zonder aanpassingen?

Gr.

Die van de RSX-type s is degene die ze hier verkopen,past zonder aanpassingen op een ep3
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Why from the US?

Your still going to need to pay import duties anyway so you might as well order directly from Japan.

www.japanparts.com

And dont even bother with DC sports!

I think GruppeM also makes a decent airbox for the EP3, or maybe it was only for the DC5?
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Hi,

Thanks for the link, but do japanese parts fit the Belgian cars? Because Japan is right hand drive and in Belgium the steering wheel is on the left side. So the motor setup would also be different I think.

Gr.
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

And how much are the import duties from japan?
riddertje

Post by riddertje »

Onderdelen zijn allemaal hetzelfde voor de 200 pk versie en 220 pk ep3 versie in japan,in de UK rijden ze ook met deze onderdelen rond en daar staat het stuur ook rechts.

Veel goedkoper gaat het nergens zijn,heb ook al onderdelen uit de us besteld en na taxen komt het zogoed als op dezelfde prijs uit.

Beste onderdelen zijn waarschijnlijk toda(uitlaat) en gruppe-m(intake)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

HondaDelsol wrote:And how much are the import duties from japan?

Will be the same as from the US, the parts will fit the euro spec cars as well! (if you install a header you need to replace the front stabilizer bar with a JDM one)

They dont have all the stuff listed on the website but they can get you anything you like if you ask them to source it for you.

Cheers,

Benjamin
slydawg

Post by slydawg »

gruppe-m past niet op eu ep 3.

Edit: Niet op een links gestuurde EP3.
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

ok slydawg, goed dat je het zegt.

Ik zou alles van hetzelfde merk kopen (www.japanparts.com), luchtfilter, uitlaatcollector en catback. Maar ik vroeg me af of ik nu voor mugen of spoon zou gaan om het meeste vermogen uit de civic te krijgen (zonder overdreven veel lawaai te produceren). Elektronicagedeelte zou wel de hondata k100 worden.

En weet er iemand hoeveel de invoertaks is voor auto-onderdelen uit japan?

Gr.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

A Mugen twin loop is a lot quieter the a Spoon N1 system. (there is also a Mugen N1 system but its a special order item and I think quite expensive)

Dont forget about J's Racing, Toda and Buddy Club!

I would go with a Toda header and a J's 60RS (titanium), not too loud and will give you decent gains.

If you want most power and dont care about the volume of the system go with a Spoon 4to2 manifold section and a J's 70RR (titanium) exhaust.

:twisted: J's Racing FTW!!!!!!!!!!

The 70RR eliminates the kat and incorporates the 2to1 piece! (probably the best power gain on a K20)

Kill the kat!

And you will have to get stiffer engine mounts, or a torque damper and of course K-pro!

Hope this helps,

Benjamin
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Thanks for the info Benjdmin!
slydawg

Post by slydawg »

Ik denk dat invoer belasting e.d. afhankelijk zijn van de waarde van het pakket, is dus geen vast bedrag, waarschijnlijk vast percentage.

Ik heb laatst wat besteld uit de U.S van 90 dollar of zo, daar kwam 12euro belasting bij en 5 euro handling kosten.
wilco

Post by wilco »

Hier kun je wel vanuit gaan>>>

(Prijs = De prijs die je betaalt aan dat bedrijf waar je iets koopt + je verzendkosten!!!)
Dus je betaalt altijd nog extra de 6% en 19% BTW over je verzendkosten!!

Prijs + 6% import = Importprijs.
Importprijs + 19%BTW = Prijs in NL
Hier komt meestal nog tussen de 10 en 19 euro aan administratie en inklarings kosten bij.
Locked