Dan maar (gedeeltelijk) overspuiten....

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
CyRaX

Dan maar (gedeeltelijk) overspuiten....

Post by CyRaX »

Het was weer eens zover......5 minuten een winkel in en terugkomen met een vette kras in je bijrijdersdeur....
Ben er nu echt klaar mee.....was zo een kras waarschijnlijk van een kl*tekoter op een fiets ofzo...Zet de auto altijd zo "veilig mogelijk" maar ook dat mag niet baten.
Naast alle parkeerdeukjes nu maar besloten om de R (gedeeltelijk??) over te spuiten.

Mijn vragen:
* CW schijnt een lastige spuitkleur te zijn (kleurverschil enzo)....zijn er mensen die GOEDE spuiters kennen in Noord-Holland??

* Wil iig de voorbumper, voorschermen, bijrijdersdeur, motorkap en de spiegels laten doen. Iemand een idee hoeveel dit ongeveer kan gaan kosten dus alles incl.

* Is het slimmer om de gehele auto te doen? Misschien omdat er nu toch al een groot deel wordt gedaan?

Thnx....een pissige R rijder.... :cry: :lol:
roblom

Post by roblom »

Gemiddeld gezien is het ongeveer € 150 per deel.

Verder heb ik geen echte GOEDE ervaringen met spuiters in Noord Holland voor dit soort zaken. Kan je er dus niet eentje aanraden.
eteuben

Post by eteuben »

Een kleur verkleurt ook nog eens onder invloed van de weersomstandigheden. Een goede spuiter (bovag erkend schadebedrijf) kan je zeker helpen aan het goed spuiten van de auto. Ik zou er niet op besparen, als je het doet.

Ik heb onderdelen op mijn Swift laten spuiten in een verleden en zie absoluut geen kleurverschil. Auto zelf is van 1992.

Een auto helemaal overspuiten kost een hoop, maar je kan ook alvast voorwerk verrichten door hem bijvoorbeeld kaal aan te bieden of alvast overdelen te schuren als je handig bent.

Ga niet naar een beun, krijg je spijt van. Heb meerdere gevallen meegemaakt binnen een oude club.
HONDA

Post by HONDA »

Ik heb zeer goede ervaringen met een spuiter in Zuid-Holland. Hem kan ik 100% aanraden met NH-0. Zeer veel ervaring met Honda's en NH-0.

Zeg nou zelf... die paar km maken toch ook niet uit want als het klote gebeurt in Noord-Holland dan erger je jezelf daar ook aan.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X

Post by mr. X »

Ga dan niet voor gedeeltelijk.
Zo krijg je zeker geen kleur verschil als je toch al zoveel wil laten spuiten.

Complete auto zal je bij een goede spuiter +- 4k kosten. Strip je hem zelf en wat klein spul kun je misschien op de 3k zitten.
CyRaX

Post by CyRaX »

@ Roblom: Daar zit ik dus ook een beetje mee. Heb al meerdere
malen een aantal spuiters gehad, maar ik had vaak wel iets waar
ik dan niet helemaal tevereden mee was.

@ Vteccie: Wie is die spuiter in Zuid Holland? Ik weet dat jij ook ZEER
kritisch bent, dus ik denk dat ik dan maar jouwe ga kiezen.... ;-)

@ Eteuben: Bij wie ben jij geweest voor je Swift spullies?

@ Mr. X: 3k is een pittig bedrag. Ik had zelf zo gerekend:
8 delen x € 150 = 1200 en dan extra werk wat erbij komt = €
1600, maar dan is dus alleen de gehele voorkant gedaan +
spiegels en deuren.....
8 delen = voorbumper, voorschermen 2, motorkap, spiegels 2 en
beide deuren.
RedSun

Post by RedSun »

Ik ken wel een goede in Noordholland.

hele auto overspuiten ivm kleurverschil is onzin dat doen alleen spuiters die geen kleur kunnen mengen.

Ik ken er twee, eentje in Zuid-oost en eentje op industrieterrein sloterdijk.
Die op Sloterdijk doe ik al jaren zaken mee.

In groningen zit ook een goede, daar heeft Martin (itr-1895) zijn ITR laten spuiten.

Denk dat je met de delen die je wil spuiten op de 2500 euro zit.
Als je hem zelf stript en schuurt komt je lager uit uiteraard.

Kan wel ff vragen aan ASN wat het moet kosten.
Nana korobi ya oki
HONDA

Post by HONDA »

http://www.brielseautoschade.nl/

Ik vertrouw Gerard 100% met mijn spuitwerk. Ze zijn ook zeer goed met NH-0 en zoals je weet is dat een klote kleur om te spuiten. HardcoreHonda zijn Coupe is er ook gespoten en Mike (oranje Civic op Hondaperfomance) zijn Civic ook. Delvin en Jim lieten hun spuitwerk er ook altijd uitvoeren. Mike werkt er ook zelf overigens.

Ze zijn waarschijnlijk niet de goedkoopste maar ze zijn wel erg goed en dat is ook wat waard.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
RedSun

Post by RedSun »

Hoe komt iedereen er toch bij dat nh0 een klotekleur is?
Er bestaan geen klotekleuren voor goede spuiters.
Nana korobi ya oki
Dimer

Post by Dimer »

www.bodyrepairshop.nl

zit in 's Gravenland, check z'n website maar.

Hij doet al meer dan zes jaar alle auto's van mijn vader en hij is de officiele spuiter van Kroymans.

Hij is gaat zich steeds meer richten op exclusieve Honda's en heeft al veel NSXen als klant.

Service is top! Robin (vtecrob) is ook klant bij Gerrit.

Eigenlijk zou je gewoon een keer langs moeten gaan, ook al heb je niet eens schade :lol:

Er staan altijd mooie auto's! Laatst een F430 Stradale, 250 GTO (racer van Kroymans)), F40 en dat soort dingen...
HONDA

Post by HONDA »

RedSun wrote:Hoe komt iedereen er toch bij dat nh0 een klotekleur is?
Er bestaan geen klotekleuren voor goede spuiters.

NH-0 verkleurt verschrikkelijk over de jaren. Kijk volgende keer maar eens als er een zooitje witte R's naast elkaar staan. Wit, witter, geelig...

Hierdoor is de kleurcode NH-0 absoluut niet afdoende. Spuiters moeten constant aanpassen om het een beetje in de buurt te krijgen.
RedSun

Post by RedSun »

Dat is met alle kleuren zo. Tuurlijk is wit moeilijker maar een goede spuiter/reparateur kan daar mee omgaan en houdt er rekening mee.

Het is onzin om een hele auto over te spuiten omdat je anders kleurverschil hebt.
Nana korobi ya oki
CyRaX

Post by CyRaX »

Thanx allen.....ik ga vanmiddag eens rondbellen.

@ Dimer: Interessante wagens inderdaad. Das wel een bezoekje waard.

@ Vteccie: Ben jij toen alleen daar geweest ivm je achterbumper, of heb je er meerdere dingen uit laten voeren?

@ Redsun: Wie is die spuiter in Noord-Holland?
RedSun

Post by RedSun »

ASN Autoschade Service Amsterdam
Pleimuiden 4 (ind. terr. Sloterdijk III)
1046 AG Amsterdam

Telefoon: (020) 448 67 67
Telefax : (020) 448 67 68

E-mail: [email="amsterdam@asnmail.nl"]amsterdam@asnmail.nl[/email]

Directeur: de heer Rob van Hardeveld
Contactpersoon: de heer Harry Schokkenbroek

Laat het mij ff weten als je deze neemt dan bel ik Harry ff.
Nana korobi ya oki
HONDA

Post by HONDA »

Achterbumper, voorbumper en skirts.
itr-1895

Post by itr-1895 »

RedSun wrote:In groningen zit ook een goede, daar heeft Martin (itr-1895) zijn ITR laten spuiten.

dankzij steven is de ITR bij deze hele goede spuiter/uitdeuker geweest :thumbs:

ik ben toen ook even in de spuitkabine geweest.
en heb daar een korte uitleg gehad over hoe ze de juiste kleur bij de auto krijgen.
er zijn dus 5 verschillende kleuren NH-0 in hun kleuren waaier.
daarvan word de dichtsbijzijnde kleur genomen en indien nodig word die kleur dan weer bijgemengd tot de juiste kleur is berijkt.

en als je dit doet krijg je ook geen kleur verschil.

en nu is het alleen nog aan het baasje om de ITR weer netjes in elkaar te zetten. :o ops:
VTECRTY

Post by VTECRTY »

itr-1895 wrote:
RedSun wrote:In groningen zit ook een goede, daar heeft Martin (itr-1895) zijn ITR laten spuiten.

dankzij steven is de ITR bij deze hele goede spuiter/uitdeuker geweest :thumbs:

ik ben toen ook even in de spuitkabine geweest.
en heb daar een korte uitleg gehad over hoe ze de juiste kleur bij de auto krijgen.
er zijn dus 5 verschillende kleuren NH-0 in hun kleuren waaier.
daarvan word de dichtsbijzijnde kleur genomen en indien nodig word die kleur dan weer bijgemengd tot de juiste kleur is berijkt.

en als je dit doet krijg je ook geen kleur verschil.

en nu is het alleen nog aan het baasje om de ITR weer netjes in elkaar te zetten. :o ops:

dit adres moet ik ook een keer hebben,doen ze ook uitdeuken zonder spuiten?
drifter

Post by drifter »

VTECRTY wrote:dit adres moet ik ook een keer hebben,doen ze ook uitdeuken zonder spuiten?

Kom een keer naar een uitdeukdag :wink:
CTR #16636
eteuben

Post by eteuben »

CyRaX wrote:@ Eteuben: Bij wie ben jij geweest voor je Swift spullies?

Een erkend bovag autoschade bedrijf op steenworp afstand van mijn huis in Hoogezand. Niet interessant voor jou aangezien je om Noord-Hollandse spuiters verzocht. :wink:

Tip: Zoek in ieder geval een goed erkend schadebedrijf op voor dit soort klussen, dat wel!
MLM

Post by MLM »

heb een paar goeie, eentje in purmerend en eentje in amsterdam. beiden zullen zeker onder de 2k reken. schat voor een itr rond de 1500.

gast in purmerend heeft zelfs vleugels van vliegtuigen staan om te spuiten.

meneer in amsterdam spuit bij jaguar en doet in zn vrije tijd ook veel.

pm bij interesse
Locked