Ik ben vandaag naar AVB gereden en naar een vriend .Op de snelweg niet sneller dan 120km/uur .Op de gewone weg de verkeersregels nageleefd.Alles bij elkaar zo'n 240km .Niet boven de 4000tr/min geweest .
Had een verbruik van 11 l op 100km.En jullie????????????
96 km (80km wegen dus Vtec)+320km (snelweg gemid 150 af en toe Vtec) gereden
met 47 liter= 418:47=8.894 liter per 100km
is dus met een volle tank en weer (47 liter) tanken...
racer wrote:Ik ben vandaag naar AVB gereden en naar een vriend .Op de snelweg niet sneller dan 120km/uur .Op de gewone weg de verkeersregels nageleefd.Alles bij elkaar zo'n 240km .Niet boven de 4000tr/min geweest . Had een verbruik van 11 l op 100km.En jullie????????????
Zuinigst wat ik gehaald heb (zat ook snelweg tussen) is 7.5 liter...
Op zijn nederlands dus 1:13
Gemiddeld overall 1:11,2 (met een ATR zonder airco).
Zuinigste 1:13,1 (vakantie in Toscane, niet vaak boven de 90 gezeten toen)
Onzuinigste 1:9,3 (winter met veel ritjes beneden de 15 km)
baRt wrote:ITR met airco (ook al staat die zelden aan):
korte ritjes 1:8.5 lange(re) ritten: 1:11 / 1:12 ongeveer
ding loopt onderin toeren veel te rijk volgens mij, wil in ieder geval niet vooruit... heb het idee dat dat ook nog bijdraagt aan het verbruik...
Ja als hij te rijk staat gaat hij niet vooruit idd, en verbruikt hij veel te veel, laten afstellen is dan de boodschap. Je kan da zien als hij zwarte doemp eruit laat vliegen op lage toeren.
Misschien makkelijk als mensen erbij zetten welke auto ze rijden en welke benzine.
Ik CTR met airco die niet altijd aan staat op 98 (liefst BP ultimate maar niet altijd).
Normaal 1 op 11 max. kom er niet onder (lees: ik rij niet zuiniger)
Na de NSX toer rit heb ik nog een 110 km gereden tot de bak leeg was (rustiger) en toen zat ik op 1:11 liter :lol:
Ik begrijp het ook niet, tank altijd super98 bij Jet (ik weet niet of dit gekend is in NL)
Jet ken ik wel, omdat ik dat een paar keer getankt heb in België maar we hebben het hier niet.
Wel vind ik het lijken dat ik met de Belgische benzine zuiniger rij.. Zal wel aan mij liggen.