PC vraagje (partitie niet te bereiken)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
ATR 270

PC vraagje (partitie niet te bereiken)

Post by ATR 270 »

onlangs kreeg ik het BSOD op mijn scherm
unbootable volume was de foutmelding
Gelukkig kreeg ik de pc met chckdsk/f weer aan de praat
echter heb ik mijn harde schijf opgedeeld in 3 partities, waarvan mijn h-station nu niet meer toegankelijk is.
Als ik die partitie wil openen of verkennen, verschijnt er enkel een melding of ik het station wil formatteren......

Wat is de oplossing, wat is de oorzaak van het probleem geweest en is mijn harde schijf aan het overlijden?

thnx :wink:
baRt

Post by baRt »

heb je die H al gebruikt? klinkt alsof je wel de partitie hebt aangemaakt, maar niet geformatteerd... dus het ding is er wel, maar de pc kan er niks mee...

en je schijf aan het overlijden is moeilijk te zeggen vanaf hier... ik had bv een schijf die een uur deed om er een JPEG op te zetten (vanaf een bepaalde hoeveelheid vulling)... kwam ik dus ook pas achter toen het bijna te laat was (en dat is niet prettig als je 200GB op een 250GB schijf hebt staan al... :p
ATR 270

Post by ATR 270 »

nee, huidige partitieverdeling gebruik ik al 2 jaar zo
en nu vraagt ie ineens of er geformatteerd moet worden, tenminste na het herstel van de BSOD
Sinister

Post by Sinister »

Jouw partitietabel is beschadigt, wsl door een virus of iets dergelijks.
Je kan enkel de data recupereren met speciale software zoals getdatabackforntfs of easy recovery. Die partitie kan je niet zomaar herstellen.
Locked