Kleine auto's praat

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Je idd, ik vind het ook belachelijk.
Ach ieder zijn ding. Hij heeft net een nieuwe (g)Aygo besteld :roll:
Voor het geld wat hij aan die spellen+spelcomputers heeft uitgegeven, had hij verdomme een fatsoenlijke CTR kunnen kopen..

Maarja, niet bij iedereen draait alles om auto's :o ops: :lol:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Aygo is een leuk ding hoor, zeker beter dan de peu of de citroen
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik snap sowieso niet dat je persé een nieuwe auto wil kopen. Die jonge heeft daar zo'n drang naar :-? ding kost hem 13k euro.. ik heb genoeg andere auto's (die ook volwaardig auto genoemd mogen worden) die ik liever heb.

Geen zin om die discussie te voeren, want dit is een onderwerp waarbij ik nooit zal ingeven :D en een sterke mening over heb
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Mjah hij rijdt wel een nieuwe auto.

En in het verbruik en wegenbelasting/verzekering heeft hij je zo ingehaald :razz:

Maar ik zou ook niet snel een nieuwe auto kopen, alleen een leasebak
Nana korobi ya oki
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

RedSun wrote:Aygo is een leuk ding hoor, zeker beter dan de peu of de citroen

als ik zou moeten kiezen tussen de mini-auto's dan kies ik voor een Aygo, de Peugeot heeft trouwens de motor uit de Aygo.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Precies wat je zegt! Als je zou MOETEN kiezen. Maar er is geen 'moet'
Ze zijn alle 3 kansloos, en de Aygo nog het minst kansloos. En dat zien de mensen niet meer tegenwoordig.
Het is echt een rage aan het worden een zo goedkoop mogelijke auto op de markt te zetten. En het gekke is, iedereen gaat erin mee en koopt zo'n ding.

Bij een bedrijf waar ik een tijdje geleden 4 maanden full time heb gewerkt reden we dagelijks in de instap modellen van alle merken. Sinds dien heb ik zo'n afschuw van die massaproductie dingen.. aahrg
Er zit helemaal geen gevoel in zo'n auto. Een auto moet een product zijn waar je trots op mag zijn.
Om iets te noemen, als je in een top merk zit (Audi, BMW, Mercedes etc etc) zie je dat er aandacht aan besteed is.
De CTR hangt net over het randje aan de goede kant, de ITR was wat dat betreft vele malen beter.

Maarja, dat vind ik.
Nederland slipt nog wel een keer dicht met die klote auto's.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

HEt is juist goed dat mensen een kleine auto nemen. Die dingen slurpen tenminste een stuk minder dan die dikke duitsers.

Tuurlijk wij zijn liefhebbers van snelle jappen en willen er alles uithalen maar de doorsnee autorijder ziet het alleen als genruiksobject om van a naar B(eter) te komen.

Aygo is een leuk ding en nog pittig ook.

@Sinan, ze hebben alledrie de Aygo motor.
Nana korobi ya oki
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

RedSun wrote:HEt is juist goed dat mensen een kleine auto nemen. Die dingen slurpen tenminste een stuk minder dan die dikke duitsers.

Tuurlijk wij zijn liefhebbers van snelle jappen en willen er alles uithalen maar de doorsnee autorijder ziet het alleen als gebruiksobject om van A naar B(eter) te komen.

Aygo is een leuk ding en nog pittig ook.

@Sinan, ze hebben alledrie de Aygo motor.


Ik zag net een citroen rijden en ineens kwam het in me op dat die ook een aygo motor heeft,ja.

en ik ben blij dat ze ook kleine auto´s maken.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Jeetjes alles word afgesplitst :D

Ik vind het ook niet erg dat er kleine auto's gemaakt worden. Helemaal niet, maar dan niet in de kwaliteits klasse in welke de Aygo, 107 of whatever die andere ook zijn.

Het is net of je een koekblik in je handen hebt, en als je de deur dichtgooit lijkt het net of je een blikje plat trapt.
ook de knoppen en de afwerking.. like.. oh my god

*edit
hoo spelfout eruit gehaald :lol:
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Ik rijd nu in een Jazz en ik moet zeggen, ding zit goed in elkaar!

Het enige wat ik tot nu toe irritant vind is dat er geen voetrust zit naast het koppelingspedaal...
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

Dimer wrote:Ik rijd nu in een Jazz en ik moet zeggen, ding zit goed in elkaar!

Het enige wat ik tot nu toe irritant vind is dat er geen voetrust zit naast het koppelingspedaal...

en in jou Jazz, beter gezegt Fit komt later een k20 in :lol:
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Ik vind kleine auto's wel vet vooral om aan te passen kwa uiterlijk of er gewoon een dik blok in gooien en knallen.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Sinan wrote:
Dimer wrote:Ik rijd nu in een Jazz en ik moet zeggen, ding zit goed in elkaar!

Het enige wat ik tot nu toe irritant vind is dat er geen voetrust zit naast het koppelingspedaal...

en in jou Jazz, beter gezegt Fit komt later een k20 in :lol:


En dan moet jouw koppelingsvoet niet meer rusten. :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Jazz valt imo niet onder de kleine auto's.
Vind dat ding al een heel stuk beter in elkaar zitten dan die kleine autos. Ooit de binnenkant van een lupo, ford ka of de laatste auto's gezien.

Achja.. zolang degene die ze kopen er maar blij mee zijn ofzo :-?

Een smart snap ik dan wel weer even btw. Een kleine auto voor puur en alleen in de stad.
En dan vind ik dat er geen tussenstap hoort te zijn tot bijv. de civic, corolla etc klasse.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Er zit een heel groot verschil in ruimte en comfort wanneer je een Jazz en een Lupo vergelijkt... Net zoiets als perssinasappels en manderijnen vergelijjken...
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

mr. X wrote:Jeetjes alles word afgesplitst :D

Ik vind het persoonlijk ontzettend storend om 2 zaken door elkaar te moeten volgen, zeker als het allebei onderwerpen zijn die wel een eigen thread verdienen. De replies gaan steeds verder uit elkaar liggen, je weet niet meer wie waarop reageert, etc.

Dimer wrote:Het enige wat ik tot nu toe irritant vind is dat er geen voetrust zit naast het koppelingspedaal...
De voetrust is een heel erg onderschat onderdeel in de hele autobelevenis. Toen ik mijn huidige leaseauto moest uitkiezen ging het tussen de Toyota Avensis of de Mazda Sportbreak. Op papier was het al duidelijk, het zou de Avensis worden, totdat ik ging proefrijden erin.

Het feit dat de voetensteun bij de Avensis maar halfhoog was en mijn voet derhalve niet in zijn geheel op pastte was een van de dealbreakers voor mij, naast de iets minder sportieve rij-eigenschappen.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Ivo draak had een Avensis genomen.

Welk model heb je mee proef gereden?
Nana korobi ya oki
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

De Avensis station diesel.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

welke diesel lieverd? 2.0 2.2 ? hoeveel pk?
Nana korobi ya oki
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

mr. X wrote:Het is net of je een koekblik in je handen hebt, en als je de deur dichtgooit lijkt het net of je een blikje plat trapt.
ook de knoppen en de afwerking.. like.. oh my god

Bij een kleine auto telt voor mij maar één ding: hoe lichter hoe liever. Dat het overkomt als een koekblik heeft zo zijn charme, dat wat er niet op zit hoef je ook niet mee te nemen. Wat mij betreft mogen die Aygo's van tegegenwoordig nog een flink stuk koekblikkeriger worden, zoals een N360-N600 bijvoorbeeld, of een Coure van 1987. Maar dan wél met een motor die naar de moderne eisen is opgebouwd. Dán heb je pas een erg zuinig vervoersmiddel in handen wat ook nog eens spotgoedkoop is in de wegenbelasting. En dan als hobby-auto een snelle, beter uitgeruste bolide 8)
Locked