Van onze intranet site

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
RedSun

Van onze intranet site

Post by RedSun »

De resultaten van het AutoBild Qualitätsreport 2007 zijn bekend. Grote winnaars zijn de Japanse merken.

De resultaten van het onderzoek zijn in AutoBild 23 te vinden. Net als vorig jaar voert Mazda het klassement aan. De rest van de top 3 wordt gevormd door Toyota en Honda. Onderaan de ranglijst vinden we de Franse en Italiaanse merken: Peugeot, Fiat, Renault en Alfa Romeo.
Uit het onderzoek komen enkele opvallende zaken naar voren. Zo eindigen Ford en Kia opvallend laag met respectievelijk een 19e en 20e plek. Chevrolet doet het juist heel goed met een zesde plaats. Bovendien zijn er in 2006 meer terugroepacties geweest dan ooit: in Duitsland waren het er maar liefst 167.
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

YES...

Hopelijk gaan al die Franse concerns kapot..

oeps.. zei ik dat hardop :roll:
RedSun

Post by RedSun »

Read my mind huh? lol

Maareh... Mazda? :roll:
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

RedSun wrote:Read my mind huh? lol

Maareh... Mazda? :roll:

Nou en? Het blijft toch Japans. De rest van de top 3 wordt gevormd door Toyota en Honda, vind ik nog niet slecht.
RedSun

Post by RedSun »

Klopt Ard maar ik moet zeggen dat Honda en Toyota kwalitatief betere auto;s afleveren dan Mazda.

(zit zelf bij Toyota lease, Honda zelf ervaring mee en mijn broertje was monteur bij Hyundai/Mazda)

Dus ik snap het rapport eigenlijk niet.
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

Toyota's zijn tegenwoordig lang zo goed niet meer als wat ze vroeger waren, en Honda laat af en toe ook wat steekjes vallen. Vergeet niet dat Toyota de laaste jaren eNORM is gegroeid, en dat dat wel eens ten koste van de kwaliteit kan zijn gegaan. Dat ze uiteindelijk nóg tweede staan vind ik een enorme prestatie, ondanks de enorme groei.
RedSun

Post by RedSun »

Toyota had in 2006 nog steeds de minste storingen per auto wereldwijd.
Dus die kwaliteit is nog wel gewaarborgd.

Kwaliteit is ook het belangrijkste voor Toyota. Zo zijn ze begonnen en werken ze nog steeds.
Nana korobi ya oki
Locked