AccordTypeaRd wrote:Ik moet niet te vaak naar dit soort foto's kijken, mijn toetsenbord kan al dat kwijl niet aan

. Ben trouwens nog steeds (wanhopig) op zoek naar uitgebreide technische gegevens van deze bolide.
is het zo moeilijk om technische gegevens te vinden van deze auto ?
ik weet niet wat uitgebreid voor u betekent ? :-)
hier wat tekst:
A higher compression ratio and improved breathing efficiency help the naturally-aspirated K20A 2.0-liter i-VTEC engine output a maximum of 165kW (221 HP) at 8,000 rpm and a maximum torque of 215Nm (158 lb-ft) at 6,100 rpm.
A close-ratio 6-speed manual transmission is matched to the Type R engine.
The highly rigid Civic body and its advanced layout serves as the basis for an even more highly rigid, yet lightweight Type R body. Measures to enhance body rigidity while reducing weight have translated into a body that is 50% more rigid than in the Integra Type R production model sold between 2001 and 2006.
Specially tuned suspension, high performance 18-inch tires, a torque-sensitive helical limited slip differential, large disc brakes for improved fade resistance and other performance-enhancing features contribute to higher cornering performance and stability for an exciting, racecar-like driving experience.
en meer feateaux
http://world.honda.com/news/2007/407032 ... ex.html#24 8)
edit:
nóg meer foto's en specs
http://www.rsportscars.com/eng/cars/type-r_jdm.asp
http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=668316
(met foto van de onderkant van de auto)
ook leuk
http://www.honda.co.jp/CIVICTYPE-R/webc ... index.html
je kunt de auto 360 graden bekijken en paar extraatjes aanvinken, en die weer bekijken