Autovisie Time Attack Circuit Zandvoort [zondag 03-06-2007]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
Katana

Autovisie Time Attack Circuit Zandvoort [zondag 03-06-2007]

Post by Katana »

Vanuit Japan is een nieuwe rage komen overwaaien, de zgn Time Attack event's!

Image

In Engeland heeft men dit jaar het voor de tweede keer georganiseerd, met groot succes.

"Is dit nu weer een race evenement?" denken sommige van u? Ja en Nee.

De opzet van de Autovisie Time Attack is een gezellig evenment met als topic Performance. De Type-R sluit hier natuurlijk perfect op aan.

Het is voor Nederland nog het eerste evenment dus het idee is om als club eens ons licht te gaan opsteken dit jaar. Paul van de Vijverberg heeft ons zelf gevraagd.

We hebben minimaal 5 auto's nodig om de club te vertegenwoordigen.
Er zijn twee leden die interesse hebben om deze eerste keer mee te doen met de "Semi Pro Street "klasse van time attack. Dus dat is ook leuk om te zien. Ik heb een pitbox regelt . Hebben we ons eigen plekje in de paddock achter de pitbox.

Programma voor de deelnemers:
8:00 - 8:50 Aanmelden en briefing deelnemers
9:00 Warm-up / Baanverkenning
9:00 - 9:30 Warm-up Start Semi Pro Street
9:30 - 10:00 Warm-up Semi Pro Street
10:00 - 10:30 Warm-up Pro Street
10:30 - 10:50 Warm-up Pro Non Street
10:50 - 11:20 Drift Invitationals training
11:40 - 12:00 Autovisie demo blok
12:00 - 13:00 Kwalificatie Pro Street
13:00 - 13:50 Kwalificatie Semi Pro Street
14:00 - 14:30 Kwalificatie Pro Non Street
14:00 - 14:40 Drift Invitationals kwalificatie
14:40 - 15:10 Finale Pro Street
15:15 - 15:45 Finale Semi Pro Street
15:45 - 16:10 Drift Invitationals best 8 (twin-drift)
16:10 - 16:25 Finale Pro Non Street
16:25 - 16:35 Drift Invitationals 1/2 finale en finale
16:45 Prijsuitreiking Autovisie Time Attack en Drift (op de baan)

16:50 - 17:30 Vrij rijden

Aanwezig:
1. Frans ATR
2. Robin & Eveline ITR
3. Jan ITR
4. Martin &Brenda ITR
5. Frank ITR
6. Miguel CTR
7. Ivo ATR
8. Robert & Michelle ITR
9. Kar-ming ATR
10. Martin & Angela ITR
11. Alireza ITR
12. Maarten & aanhang CTR
13. Boikel ITR
14. Otto ITR

Gast:
1. Luc ATR

------------------------

-Update-

Ik heb de paddock kaarten ontvangen, fiew net op tijd :lol:

We spreken af om 07:30 -08:00h in Zandvoort.

Plaats: parkeerterrein Hotel Zandvoort Beach t/o VW dealer Texaco.
VTECRob

Post by VTECRob »

2. Robin & Eveline ITR

Wat kost dat eigenlijk Frans en is er al duidelijheid over wat de "Semi Pro Street" klasse inhoudt?
itr assen

Post by itr assen »

ik zal er ook zijn.
doe alleen niet mee met de race.
itr assen

Post by itr assen »

heb even op de site van autovisie gekeken:

Autovisie Time Attack

Bij Time Attack kunnen aangepaste en getunede auto’s hun pk’s laten gelden op het circuit. Het draait erom wie de snelste rondetijd neerzet, het is dus een echte wedstrijd tegen de klok. Voor de tijdwaarneming wordt elke deelnemende auto voorzien van een transponder. Na (goed)keuring door de Time Attack officials krijgt iedere deelnemer de mogelijkheid om binnen zijn/haar klasse een aantal ‘verkenningsronden’ te rijden. Daarna gaat het échte werk beginnen! Met een interval gaan de deelnemers één voor één de baan op voor enkele opwarmronden (‘Inlap’), één ‘vliegende ronde (‘Flying lap’), waarin een tijd wordt gezet, gevolgd door een ‘uitloopronde’ (‘Outlap’).

De deelnemers van Time Attack worden in 3 klassen ingedeeld:
Semi Pro Street
Pro Street
Pro Non Street
Alle deelnemers dienen een Autovisie Time Attack waardige auto in te zetten.

De deelnemers worden in de klassen ingedeeld door de organisatie die daarbij met een aantal aspecten rekening houdt:
Semi Pro Street
o Deelnemer heeft geen aantoonbare circuitervaring
o Deelnemer gaat Time Attack rijden met een straatlegale auto
Pro Street
o Deelnemer heeft wel aantoonbare circuitervaring
o Deelnemer gaat Time Attack rijden met een straatlegale auto
Pro Non Street
o Deelnemer heeft wel aantoonbare circuitervaring
o Deelnemer gaat Time Attack rijden met een circuit auto (geen straatlegale auto)

Algemene regels van de Autovisie Time Attack
De onderstaande regels van de Autovisie Time Attack gelden voor alle klassen:

Verplicht/toegestaan:
De deelnemer dient te bezitten over een geldig EU-rijbewijs;
Iedere deelnemer dient bij het volbrengen van de opwarmronden, uitrijronden en de tijdronden een helm op te houden (min. CE-gekeurd);
Iedere deelnemer dient in zijn voertuig minimaal één brandblusapparaat te hebben;
Iedere deelnemer dient in het bezit te zijn van minimaal een 3 puntsgordel;
De deelnemer is verplicht bij aanvang zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde een sleepoog te monteren, deze dient duidelijk aangegeven te worden met een rode pijl;
Deelnemers in Semi Pro Street en Pro Street zijn verplicht straatlegale banden te gebruiken (min. profieldiepte 2 mm);
De deelnemers dienen goed in de spiegels te kijken durende ‘Outlap’, ‘Flying lap’ en ‘Inlap’;
De deelnemers dienen altijd aan de kant gaan (van de ‘ideale lijn’ afgaan) voor deelnemers die in hun ‘Flying Lap’ zitten, indien men zelf in zijn/haar ‘Out-/Inlap’ zit;
De deurpanelen van de bestuurderskant en passagierskant dienen volledig sticker- en banner vrij te zijn, dit om deelnamestickers (deelnamenummer) van de Autovisie Time Attack aan te brengen, dit geldt tevens voor de raam-stream.

Sterk aangeraden:
Deugdelijke rolkooi (zie verder klasse reglement);
De deelnemer de hoofdschakelaar aan de buitenzijde van de auto te monteren (zier verder klasse reglement);
Om brandwerende kleding te dragen (zie verder klasse reglement).
Niet toegestaan:
Het is niet toegestaan om te rijden met een cabriolet tenzij deze is voorzien van een hardtop. Mocht de cabriolet geen hardtop hebben maar een soft-top, dan is de deelnemer verplicht een racestoel met een minimale 5 punts gordel en een deugdelijke rolkooi te hebben (bovenkant helm rijder mag niet boven kooi uitsteken!);
Het is niet toegestaan om lachgas te gebuiken. Mocht er toch een lachgasinstallatie aanwezig zijn, dan dienen de flessen compleet te worden verwijderd;
Het is niet toegestaan om na gebruik/onder invloed van alcoholische dranken en/of drugs te rijden;
Het overschrijden van de op het Circuit Park Zandvoort (CPZ) geldende maximale geluidsproductie is niet toegestaan. Geluidsproductie wordt de gehele dag gemeten. Mocht de deelnemer niet voldoen aan de geluidseisen, dan volgt automatisch diskwalificatie voor verdere deelname aan Autovisie Time Attack;
Alle losliggende voorwerpen/onderdelen dienen uit het voertuig verwijderd te worden;
Het is niet toegestaan om scherpe punten en hoeken in het interieur te hebben;
Het is niet toegestaan om het circuit af te snijden of om andere deelnemers te hinderen (volgt diskwalificatie).

Overige bepalingen/regels:
Het inschrijfgeld voor alle klassen bedraagt 50,- euro per voertuig. Indien het voertuig ter plaatse wordt ingeschreven dan bedraagt het inschrijfgeld 100,- euro;
De deadline voor het inschrijven van een voertuig is op 18-05-2007, 12.00 uur;
De organisatie behoudt zich te allen tijde het recht voor om deelnemers naar eigen goeddunken in een andere dan vooraf opgegeven Time Attack klasse in te delen, om deelnemers te weigeren voor deelname aan Time Attack en/of deelnemers uit de Time Attack competitie te halen.

Specifieke klasse regels
Hieronder staan alle afwijkende regels per klasse voor de Autovisie Time Attack:

Semi Pro Street regels:
Iedere deelnemer dient bij het rijden van de opwarmronden, uitrijronden en de tijdronden een helm op te houden;
De voertuigen van de deelnemers in Semi Pro Street zijn volledig straatlegaal;
Het voertuig waarmee de deelnemer aan de start verschijnt moet voldoen aan de APK (veiligheids) normen;
De voertuigen van Semi Pro Street deelnemers rijden het gehele evenement op straatbanden (geen slicks);
De voertuigen van Semi Pro Street deelnemers van Semi Pro Street hoeven geen rolkooi in hun auto gemonteerd te hebben;
In het voertuig van Semi Pro Street deelnemers dient een brandblusapparaat aanwezig te zijn;
De organisatie adviseert Semi Pro Street deelnemers om tijdens het evenement brandwerende kleding te dragen (raceoverall, handschoenen en een balaclave);
Het voertuig van de deelnemer dient een Autovisie Time Attack waardige auto te zijn, de organisatie kan de deelnemer het recht ontnemen van deelname, tevens na de keuring als de deelnemer niet aan de verplichte eisen voldoet d.m.v. aanpassingen aan het voertuig die buiten het Autovisie Time Attack reglement vallen.

Pro Street regels:
Iedere deelnemer dient bij het rijden van de opwarmronden, uitrijronden en de tijdronden een helm op te houden;
De deelnemers in de Pro Street moeten beschikken over circuitervaring(en) en dienen deze aan te tonen aan de organisatie;
Het voertuig waarmee de deelnemer start moet voldoen aan de APK (veiligheids)normen;
De voertuigen van Pro Street deelnemers dienen volledig straatlegaal te zijn;
De voertuigen van Pro Street deelnemers rijden het gehele evenement op straatbanden (geen slicks);
De organisatie adviseert Pro Street deelnemers om in het bezit/gebruik te maken van een rolkooi of om een rolkooi te plaatsen;
In het voertuig van Pro Street deelnemers dient een brandblusapparaat aanwezig te zijn, deze dient degelijk en binnen handbereik gemonteerd te zijn;
De organisatie adviseert Pro Street deelnemers om brandwerende kleding te dragen. (raceoverall, handschoenen en een balaclave);
Het voertuig van de deelnemer dient een Autovisie Time Attack waardige auto te zijn, de organisatie kan de deelnemer het recht ontnemen van deelname, tevens na de keuring als de deelnemer niet aan de verplichte eisen voldoet d.m.v. aanpassingen aan het voertuig die buiten het Autovisie Time Attack reglement vallen.

Pro Non Street regels:
De iedere deelnemer dient bij het volbrengen van de opwarmronden, uitrijronden en de tijdronden een helm op te zetten/houden;
Pro Non Street deelnemers zijn verplicht hun circuitervaringen aan te tonen;
De voertuigen van Pro Non Street deelnemers zijn niet straatlegaal;
De voertuigen van Pro Non Street deelnemers dienen te zijn uitgerust met een rolkooi;
De voertuigen van Pro Non Street deelnemers hoeven niet te bezitten over straatbanden, in deze klasse zijn slicks toegestaan;
In het voertuig van Pro Non Street deelnemers dient een blusapparaat aanwezig te zijn, deze dient degelijk en binnen handbereik gemonteerd te zijn;
De organisatie verplicht Pro Non Street deelnemers om brandwerende kleding aan te trekken (raceoverall, handschoenen, balaclave);

Prijzengeld:
Bij de Autovisie Time Attack is er een totaal prijzengeld van 5750,- euro beschikbaar. Deze 5750,- zal als volgt worden verdeeld;
Semi Pro Street
o 1ste plaats – 1000-euro
o 2de plaats – 750,-euro
o 3de plaats – 250,-euro
Pro Street
o 1ste plaats – 1250,- euro
o 2de plaats – 750, euro
o 3de plaats – 250,-euro
Pro Non Street
o 1ste plaats – 750, -euro
o 2de plaats – 500,-euro
o 3de plaats – 250,-euro

Voor verdere vragen of informatie kunt u contact opnemen met:
Brian Klifman Yoran van den Westen
0168-384084 0168-384083
[email="Brian@402events.com"]Brian@402events.com[/email] [email="Yoran@402events.com"]Yoran@402events.com[/email]

Autovisie Time Attack versie 1.1
baRt

Post by baRt »

pro non street minste geld aan prijzen? lijkt me dat daar nou net de duurste auto's in zitten?
VTECRob

Post by VTECRob »

Vind het maar een vage boel...

Ik mag meedoen, maar dan moet ik een brandblusser in de auto stoppen?

Hoe moet ik nou weten of iemand in een Flying Lap zit?

Ik mag waarschijnlijk niet op mijn Yoko's rijden maar een Elise weer wel...

Ik moet 25% van mijn vermogen inleveren omdat ik anders gediskwalificeerd wordt vanwege het DB niveau...

Dat zou Martin waarschijnlijk ook meteen uitsluiten...

Gerard zou ook niet mee kunnen doen want die kan alleen maar "touren" met straatbanden...

Zal vast wel eerlijker zijn zo voor anderen... maar aantrekkelijker wordt het niet voor een type R...
Martin.O

Post by Martin.O »

gewoon een keer proberen, dus ik doe mee

Advan 048 is toch een gewone straatlegale band?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Gewoon op he Yoko's rijden! Het zijn straatbanden. Punt!

Gewoon in je oefen rondjes met silencer rijden, in je flying lap ding eruit. We hebben dagen zat gereden dat we zonder silencer gereden, alleen omdat de wind de vorige keer verkeerd stond waren ze strenger.
Gewoon de gok nemen! nee heb je. Misschien kijken ze in de snelle rondjes niet zo nauw...
VTECRob

Post by VTECRob »

mja... ergste kan zijn dat ze je diskwalificeren tijdens je snelste rondje...

Ik ben zowiezo aanwezig... Ik hoef verder toch niets aan te passen als ik wel een rondje wil gaan rijden...
Als ik zin heb rij ik misschien wel...

Heb ik in ieder geval "officieel" vergelijkingsmateriaal qua tijd op Zandvoort... zien we over een jaar wel weer of ik sneller ben gaan rijden... :D
roblom

Post by roblom »

Gaskleppie wrote:Gewoon in je oefen rondjes met silencer rijden, in je flying lap ding eruit. .

Je rijd volgens mij alleen die 3 ronden achter elkaar, dus ff uitstappen om je silencer eruit te schroeven lijkt me niet echt handig.

deze vat ik ook alleen niet
De deurpanelen van de bestuurderskant en passagierskant dienen volledig sticker- en banner vrij te zijn, dit om deelnamestickers (deelnamenummer) van de Autovisie Time Attack aan te brengen, dit geldt tevens voor de raam-stream.

Wat ik hieruit begrijp is dat ze stickers op je deur gaan plakken :shock:
VTECRob

Post by VTECRob »

Ja... deze krijg je op je deur:

Image

En deze op je voorruit:

Image
roblom

Post by roblom »

Alle machtig, en dat gaat er ook weer af zonder dat er wat achterblijft? (of de sticker of op de auto :D )
VTECRob

Post by VTECRob »

Denk het op zich wel hoor... zijn van die tijdelijke stickers denk ik...
Martin.O

Post by Martin.O »

coool hebben ze die ook in het roze ?
Katana

Post by Katana »

VTECRob wrote:2. Robin & Eveline ITR

Wat kost dat eigenlijk Frans en is er al duidelijheid over wat de "Semi Pro Street" klasse inhoudt?

Zoals in de regelementen staat, is vrij duidelijk lijkt me. Vooral veiligheid krijgt veel aandacht. Een brandblusser lijkt me niet zo'n probleem.
Een sleepoog markeren met een rode pijl ook niet.

Vergeet niet dit is een eerste keer in Nederland, dus men mist een stukje ervaring.

Op dit moment is men nog druk bezig de laaste details in te vullen.

Kosten zijn vergelijkbaar met Japfest.

We krijgen voor het opgegeven aantal auto's kaarten, de overige bezoekers dienen 15,- entre te betalen.

Mee doen aan de Time-attack kost 50,- per auto. Met kans op geldprijzen.

Nu heb ik Brain gisteren nog even gesproken en er word wel duidelijk gekeken naar wat voor auto men heeft en ervaring. Als er mensen tussen rijden die een bak sneller zijn worden die gewoon een klasse hoger gezet.
slydawg

Post by slydawg »

Ik ben ook aanwezig.
Katana

Post by Katana »

slydawg wrote:Ik ben ook aanwezig.

Genoteerd vakantieman :lol:
roblom

Post by roblom »

Wij zijn ook aanwezig Frans.
Jordan

Post by Jordan »

ik kom foto's maken samen met fotograaf Austin
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Voodoo

Post by Voodoo »

Ik kom ook!
Locked