ok ik zit hier dus met een tamelijk groot probleem.
Heb een zekering die altijd stuk gaat, het gaat hier over de 20A zekering van de stoplichten, hoorn, en abs, die zich onder de motorkap bevindt.
Vooral die stoplichten zie ik toch liever werken :evil:
Iemand enig idee hoe ik hier moet aan beginnen, om de fout te zoeken.
Tweede vraagje: zouden ze bij een Honda garage de fout kunnen uitlezen, dat ik toch al weet in welk circuit ik moet zoeken.
greetz ITR-Boy
kortsluiting, help probleem
Yep meten is weten,
ik heb ook eens een kortsluiting gehad (wel met de civic), zekering sprong en auto starte niet meer. Zoeken zoeken zoeken en zelf niks gevonden.
Dan maar gesleept tot aan de Honda garage.
Bleek dat de bevestiging van een kabelboomje los gekomen was en de armen van mijn pedalen (gas rem ambriage) hadden hier wat kabels van geraakt...
ik heb ook eens een kortsluiting gehad (wel met de civic), zekering sprong en auto starte niet meer. Zoeken zoeken zoeken en zelf niks gevonden.
Dan maar gesleept tot aan de Honda garage.
Bleek dat de bevestiging van een kabelboomje los gekomen was en de armen van mijn pedalen (gas rem ambriage) hadden hier wat kabels van geraakt...
Zoek eerst alle verbruikers welke op die zekering zijn gezekerd. Ga dan 1 voor 1 de stekker loskoppelen van de verbruiker, totdat je geen hoge stroom meer hebt lopen. Of blijf steeds zekeringen gebruiken, maar deze zullen dan wel steeds doorbranden. Zo kun je erachterkomen of het probleem in een verbruiker zit.
Is dit niet het geval en zit er een probleem in een kabelboom, kun je de bedrading gaan controleren op sluiting onderling of met massa. Dan heb je wel een multimeter nodig...
Is dit niet het geval en zit er een probleem in een kabelboom, kun je de bedrading gaan controleren op sluiting onderling of met massa. Dan heb je wel een multimeter nodig...
- Gaskleppie