kortsluiting, help probleem

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
ITR-Boy
Posts: 97
Joined: Fri Jul 14, 2006 10:06 pm

kortsluiting, help probleem

Post by ITR-Boy »

ok ik zit hier dus met een tamelijk groot probleem.

Heb een zekering die altijd stuk gaat, het gaat hier over de 20A zekering van de stoplichten, hoorn, en abs, die zich onder de motorkap bevindt.
Vooral die stoplichten zie ik toch liever werken :evil:

Iemand enig idee hoe ik hier moet aan beginnen, om de fout te zoeken.

Tweede vraagje: zouden ze bij een Honda garage de fout kunnen uitlezen, dat ik toch al weet in welk circuit ik moet zoeken.

greetz ITR-Boy
Image
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Meten is weten, en dat is de enige manier.

Kortsluiting heeft niets met een foutcode te maken, dus uitlezen gaat ook niet lukken.
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Yep meten is weten,
ik heb ook eens een kortsluiting gehad (wel met de civic), zekering sprong en auto starte niet meer. Zoeken zoeken zoeken en zelf niks gevonden.
Dan maar gesleept tot aan de Honda garage.
Bleek dat de bevestiging van een kabelboomje los gekomen was en de armen van mijn pedalen (gas rem ambriage) hadden hier wat kabels van geraakt...
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

dit zijn altijd gruwelijk lastige problemen om te vinden. heb je een multimeter? zo'n ding om stroomsterktes en voltage te meten?

zo'n ding, en een vrije dag ga je minimaal nodig hebben ben ik bang..
ITR-Boy
Posts: 97
Joined: Fri Jul 14, 2006 10:06 pm

Post by ITR-Boy »

Nog een vraagje :

weet er iemand waar de relais van de hoorn zit, blijkbaar niet in de relaisbox onder de motorkap

greetz ITR-Boy
Image
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Het relais van de horn? Heeft die wel een relais dan?

Kijk anders even in het werkplaatshandboek, daar staat een elektrisch schema in.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Zoek eerst alle verbruikers welke op die zekering zijn gezekerd. Ga dan 1 voor 1 de stekker loskoppelen van de verbruiker, totdat je geen hoge stroom meer hebt lopen. Of blijf steeds zekeringen gebruiken, maar deze zullen dan wel steeds doorbranden. Zo kun je erachterkomen of het probleem in een verbruiker zit.
Is dit niet het geval en zit er een probleem in een kabelboom, kun je de bedrading gaan controleren op sluiting onderling of met massa. Dan heb je wel een multimeter nodig...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een toeter wil nog wel eens kapot gaan en dan maken ze vaak sluiting. Al is het dan vaak wel zo dat de zekeringen er pas uit gaat als je toetert.

Haal alle bolletjes eens los die bij die zekering horen. Misschien dat dat duidekijkheid geeft.

Fout uitlezen gaat niet in dit geval. Gewoon zoeken.
Locked