Engine Weight

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Engine Weight

Post by mr. X »

Zoals de titel het zegt;
ik zoek het gewicht van de K20 motor inc bak uit de CTR
en het gewicht van de F20C motor inc bak uit de s2k

Iemand die mij hier aan kan helpen? Kan er niets van vinden.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Meer dan wat de verzend bedrijven zomaar even vervoeren. Als dat de opzet van je vraag is.

Ik weet dat een krukas van een B serie motor 21 kilo weegt en de rest van het allu onderblok ook 21kilo weegt. Een compleet blok met bak zal dus al snel richting de 90 kilo gaan.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Is alleen een krukas serieus zo zwaar? Dat wist ik niet.

Dacht dat het totaal pakketje wel rond de 250 kilo zat, of heb ik dat verkeerd?

Gaat mij nu in eerste instantie echt om het gewicht van de K20 TOV de F20C.
Verzenden is misschien een 2e stap.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

B18C weegt iets van 192KG totaal , de K20 is lichter!!
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

90 of 192, das nogal een verschil :D
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

K20 incl. bak is zeker geen 90kg.
FF kijken...
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Ja til jij dat ding er even uit...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

wilco wrote:B18C weegt iets van 192KG totaal , de K20 is lichter!!


Dankje! Gewicht van de B18C6 moest ik ook nog weten.

Nu de K20 en F20 nog... Ik kan niets vinden en heb geen ideeën waar ik het kan opvragen. Honda garage zal het wel niet weten gok ik zo
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

Image
05 RSX Type-S Complete Motor Conversion
201 HP - 140ft. lbs Torque
Less then 4k miles
Includes: Engine, transmission,
engine harness, ECU, and drive axles.

Image
98 Spec JDM INTEGRA TYPE-R COMPLETE CONVERSION
200 HP - 134ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 25k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

Image
98 Spec JDM INTEGRA TYPE-R COMPLETE CONVERSION
200 HP - 134ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 24k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

Image
96 USDM GSR HYDRO COMPLETE CONVERSION
170 HP! - 128ft. lbs Torque, Redline @ 8200RPM, 1797CC Displacement
Less then 40k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

B18C
Image
00 Spec JDM CIVIC TYPE-R COMPLETE CONVERSION
185 HP - 118ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 20k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

Image
98 Spec JDM INTEGRA TYPE-R COMPLETE CONVERSION
200 HP - 134ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 20k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

Image
97 Spec JDM INTEGRA TYPE-R COMPLETE CONVERSION
200 HP - 134ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 23k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

B18C2
Image
97 Spec JDM INTEGRA TYPE-R COMPLETE CONVERSION
200 HP - 134ft. lbs Torque
LSD EQUIPPED!!
Less then 30k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

Image
94 JDM GSR HYDRO COMPLETE CONVERSION
178 HP! - 129ft. lbs Torque
Less then 41k miles
Includes: Engine, hydraulic transmission,
engine mounts, shift-linkage, ECU, and drive axles.

ik weet niet ofdat je hier iets aan hebt, maar het heeft in iig tijd gekost 8)

gewicht staat in lbs dus reken maar uit, http://www.onlineconversion.com/weight_common.htm
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

gewicht staat in lbs dus reken maar uit


Ik wil je feestje niet bederven maar dit is het koppel van de motor, niet het gewicht.
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

boikel wrote:
gewicht staat in lbs dus reken maar uit


Ik wil je feestje niet bederven maar dit is het koppel van de motor, niet het gewicht.

ja ik kwam er ook later pas achter Image
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Maakt niet uit...dit is ook zeer interessant :lol:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik wil ook een K20A2 blok 8)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dankje Sinan. Zal idd wel wat tijd hebben gekost :wink:

Had alleen zelf ook wel wat site's waar ik de blokken vandaan kon halen. (www.passwordjdm.com is altijd leuk eens door te kijken)

Maar ik zelf heb dit topic niet meer nodig.
Mijn besluit staat vast, en de auto (ITR) is ondertussen ook al verkocht.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gefeliciteerd :-?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ja geloof me, met gemengde gevoelens.

Als hij niet zo vaak kapot gegaan in het afgelopen half jaar, was het misschien anders gelopen.

Ben er alleen nog niet uit hoor, qua opvolger.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik had hem gezien! Gruwelijk mooi apparaat, maar de schade bij de kont zint me niet.
Als het eraf en erop schroeven was, zoals voor, was het zeker interessant geweest. Maar het is geen ITR, dus ga je er misschien wel op achteruit..

Tsja en NSX-en zijn weer (te) duur (in Nederland) en de type-R daarvan vind je never nooit niet.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

mr. X wrote:
Tsja en NSX-en zijn weer (te) duur (in Nederland) en de type-R daarvan vind je never nooit niet.


http://www.mobile.de/SIDnfOmVRXrtVeosHf ... 246526330&

NSX-R :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

mr. X wrote:Tsja en NSX-en zijn weer (te) duur (in Nederland) en de type-R daarvan vind je never nooit niet.


Dat zei ik, Te duur :(
Locked