Guus Toth

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

VTECRob wrote:Helemaal top was het...

Ben de hele dag druk bezig geweest...

Toppunt van mijn dag was toch wel het parkeren van Gerrit´s NSX...
Damn wat krijg je daarmee een hoop aandacht zeg.... :D


Image :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Toppunt van mijn dag was toch wel het parkeren van Gerrit´s NSX...


De oude NSX van Guus bedoel je? Als ik dat zou mogen doen zouden de rillingen over mn rug lopen...........

Wordt er nog stil van als ik daar aan terug denk....
Eigenlijk wel heel passend dat hij nu zwart is.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Ja dat is dezelfde...

Ik heb Guus nooit zo gekend als jij.
Alleen van verhalen en foto´s.

Persoonlijk vind ik het mooi dat Gerrit hem nu weer helemaal gerestaureerd heeft.

Hij is er toch wel even mee bezig geweest, en heeft 3 donor NSX-en hiervoor gebruikt.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Gaskleppie wrote:
Toppunt van mijn dag was toch wel het parkeren van Gerrit´s NSX...


De oude NSX van Guus bedoel je? Als ik dat zou mogen doen zouden de rillingen over mn rug lopen...........

Wordt er nog stil van als ik daar aan terug denk....
Eigenlijk wel heel passend dat hij nu zwart is.


ja, veel mensen moesten even slikken toen ze de oude NSX van Guus weer zagen...
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Dimer wrote:
Gaskleppie wrote:
Toppunt van mijn dag was toch wel het parkeren van Gerrit´s NSX...


De oude NSX van Guus bedoel je? Als ik dat zou mogen doen zouden de rillingen over mn rug lopen...........

Wordt er nog stil van als ik daar aan terug denk....
Eigenlijk wel heel passend dat hij nu zwart is.


ja, veel mensen moesten even slikken toen ze de oude NSX van Guus weer zagen...


Ik ga me proberen gepast uit te drukken omdat ik geen echte insider ben..
Maar ik heb altijd begrepen van GUUS en metname van mischa (zijn beste vriend) dat deze auto NOOIT MEER op de weg zou komen.

Ik weet niet beter of deze zou als "laatste" wens totaal gerestaureerd worden en een plek krijgen BINNEN in een cartcentrum/museum waar mensen de auto konden waarderen.

Is het wel de bedoeling geweest dat de auto door een nieuwe bestuurder bereden zou gaan worden?


Ik weet dat het mijn zaak niet is... en ik heb guus ook niet gekent zoals wellicht Jij dimer of je pa... maar dit zijn wel de dingen die ik mij kon herinneren.

Sorry als ik als een botte l#l overkom.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

hardcorehonda wrote:
Dimer wrote:
Gaskleppie wrote:
Toppunt van mijn dag was toch wel het parkeren van Gerrit´s NSX...


De oude NSX van Guus bedoel je? Als ik dat zou mogen doen zouden de rillingen over mn rug lopen...........

Wordt er nog stil van als ik daar aan terug denk....
Eigenlijk wel heel passend dat hij nu zwart is.


ja, veel mensen moesten even slikken toen ze de oude NSX van Guus weer zagen...


Ik ga me proberen gepast uit te drukken omdat ik geen echte insider ben..
Maar ik heb altijd begrepen van GUUS en metname van mischa (zijn beste vriend) dat deze auto NOOIT MEER op de weg zou komen.

Ik weet niet beter of deze zou als "laatste" wens totaal gerestaureerd worden en een plek krijgen BINNEN in een cartcentrum/museum waar mensen de auto konden waarderen.

Is het wel de bedoeling geweest dat de auto door een nieuwe bestuurder bereden zou gaan worden?


Ik weet dat het mijn zaak niet is... en ik heb guus ook niet gekent zoals wellicht Jij dimer of je pa... maar dit zijn wel de dingen die ik mij kon herinneren.

Sorry als ik als een botte l#l overkom.



Het was idd de bedoeling om hem in het kartcentrum te plaatsen, maar het was voor ons een onmogelijke taak om de wagen te repareren.

Mijn vader heeft toen met de familie besloten de auto over te dragen aan Gerrit, omdat hij de enige was die de auto nog kon herstellen en anders zou hij naar de sloop gaan of naar iemand die ze niet kennen.

Gerrit is een liefhebber en een goede vriend van mijn vader, ook de broer van Guus (Alex), kent Gerrit.

Dus nogmaals, alles is in goed overleg geweest met de familie en de auto is niet zomaar naar de eerste de beste persoon gegaan.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Dimer wrote:Het was idd de bedoeling om hem in het kartcentrum te plaatsen, maar het was voor ons een onmogelijke taak om de wagen te repareren.

Mijn vader heeft toen met de familie besloten de auto over te dragen aan Gerrit, omdat hij de enige was die de auto nog kon herstellen en anders zou hij naar de sloop gaan of naar iemand die ze niet kennen.

Gerrit is een liefhebber en een goede vriend van mijn vader, ook de broer van Guus (Alex), kent Gerrit.

Dus nogmaals, alles is in goed overleg geweest met de familie en de auto is niet zomaar naar de eerste de beste persoon gegaan.


Wat is het verhaal achter deze NSX eigenlijk.... :?:
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Guus was in de Honda en NSX scene (ook in Amerika) erg bekend. Hij was een van de eerste en weinige in Nederland die zijn NSX tunede en er mee racete.

Guus was een echte hondafiel, hij had een ATR en een witte NSX met erg veel mods.

Mijn vader was een van Guus zijn beste vrienden en samen met Mischa, Michel en de familie zijn ze bij hem gebleven tot zijn overlijden. In 2003 is hij overleden aan k@nker en vlak voor zijn dood heeft hij zijn NSX totalloss gereden. De rest is ongeveer wel bekend.

Filmpje, mijn vader heeft dit gemonteerd, ik heb de meeste videobeelden gemaakt: http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3304970289

Image

Image

Image

http://www.nsxprime.com/forums/showthre ... =guus+toth
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

:dontspeak:
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Ik heb hem wel gekend, alleen toen was de ziekte net ontdekt bij hem.

Hij kwam toen naar ons toe tijdens een meeting in Utrecht in 2001.

Hij vertelde toen dat verhaal en zodoende heb ik altijd begrip voor hem gehad.

Hij heeft zelf eens de NSX moeten verkopen omdat hij daar wat onenigheid met zijn familie over had.

Ik begreep uit zijn verhaal dat ze een eigen zaak hadden en dat het niet fatsoenlijk over kwam naar zijn klanten dat hij met een NSX reed.

Hij heeft de NSX daarna wel weer terug gekocht.

Toen had hij overigens al wel de ATR. ( dat was de reden dat hij bij ons kwam. )

Ik vond het een super aardige en beleefde man.
Waarom gebeurd dat nu altijd bij de verkeerde personen :evil:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Een eigen topic waard...

RIP
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ik ken hem niet maar... Respect.
Apex
Posts: 128
Joined: Sat Mar 17, 2007 2:47 pm

Post by Apex »

Hmm ik ken Guus niet maar ik heb destijds wel wat over hem gelezen in het clubblad van de CRX Club. Een spijtig verhaal allemaal. En nu ik het weer lees vind ik dat nog steeds.

Toch is het denk ik wel goed om te horen dat zijn NSX weer vele mensen een glimlach op het gezicht brengt. En zo laat ie ter nagedachtenis wat positiefs achter in deze wereld ! :wink:

Groeten Vincent
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik kende hem van de tijd bij de CRX club vanaf '94.

Toffe peer. '99 Heb ik op SPA gereden met mijn EE8. Hij reed de race met zijn rode NSX en nam gasten in zijn ATR mee op een rondje rond het circuit (Vincent heeft deze ATR nu). We hebben nog samen het rubber van de voorbanden staan spinnen na afloop (hier moeten ergens foto's van zijn maar ik heb ze nooit gevonden). Het was het weekend na de F1 Grand Prix dus de baan lag nog vol met rubber. Wat een grip ! alleen aan het einde was mijn profiel vol met rubber. Was een goede truuk van hem, burnout schoon spinnen.

RIP man.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ik ken hem verder ook alleen van zien, en van verhalen... compleet respect voor die gozer! En wat was die NSX PRACHTIG in het wit. Eén keer in het echt kunnen bekijken en heb er volgens mij een half uur bij staan kwijlen... terwijl het aan de buitenkant niet eens zo heel bijzonder is...
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

...............
Nana korobi ya oki
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

thx for het filmpje dimer ;)

krijg nog altijd een speciaal gevoel als ik in de ATR objects in the rearviewmirror draai
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Mooi filmpje, maar ik heb het geluid op een gegeven moment uitgezet.
Had eigenlijk nog nooit van die Guus gehoord want vóórdat ik de ATR had heb ik nooit zoveel behoefte gehad om me écht in het Honda wereldje te verdiepen.

:cry: Only the good die Young (Iron Maiden)
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Ik weet niet of het wenselijk is... maar hier 2 foto's van zoals ik mij guus herinner.

Image

Image
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Wat zag Eus er jong uit! haha

Volgens mij was dat het weekend dat die GT3 voor onze neus vol La Source in vloog... Er bleef weinig van over en ding was gloednieuw!
Locked