Verlichting kilometerteller

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
the_smoker

Verlichting kilometerteller

Post by the_smoker »

Beste mensen 8)
Nadat men zoekfunctie mij geen uitleg kon geven.....
Vandaag is plotseling de linkerkant van mijn kilometerteller uitgevallen. Dit betreft een deel van de toerenteller en volledig de temperatuurmeter.
Iemand een korte schets of how-to.....In verband met het vervangen van dat lampje. Alsook wat voor lampje erin moet zodat ik het al kan gaan halen.

Alvast hartelijke dank. :!:
RedSun

Post by RedSun »

Heb je al een "klap" op het dashboard gegeven? Wil nog wel eens helpen voor zolang je nog niet aan vervangen bent toegekomen.

Had ik ook in mijn EE9.... lekker als het pikdonker is en je ziet niet hoe hard je gaat.
Nana korobi ya oki
VTECRob

Post by VTECRob »

km teller zit rechts bij een ITR he... 8)

Kristof, tip van mijn kant... ik heb vorig jaar AL mijn lampjes achter de tellerbak vervangen...

(ik had er namelijk eerst 1 vervangen, maar dat was nogal lichtsterkte verschil met de andere "oude" lampjes...)

Download even het werkplaatshandboek. Hierin staat precies beschreven hoe je de tellerbak kunt verwijderen... (of eigenlijk de omlijsting van de tellerbak... tellerbak zelf zit maar met een paar schroefjes vast en de stekkers natuurlijk)

Enigste twijfelpunt is wanneer je alle schroefjes los hebt en dat ding wil niet los...

uit mijn hoofd... zitten er onderin twee "klemmen"...
Kwestie van je vingers "omkrullen" om de lijst (tussen de lijst en de tellerbak) en recht naar voren trekken...
VTECRob

Post by VTECRob »

Ik moest even zoeken.. maar toch nog gevonden...

Image

Image
the_smoker

Post by the_smoker »

Wooow bedankt
Ik ga het zo meteen even proberen!
itr703

Post by itr703 »

Ook mijn linker lampje was na kilometerslange dienst kapot ..... geen gezicht en ik vreesde al een hele slooppartij van het dashboard.
Omdat hij toch naar de dealer moest hebben ze daar de vervanging uitgevoerd. Eerst de kapotte vervangen maar omdat ze het het verschil in lichtsterkte te groot vonden hebben ze ze alledrie vervangen. Prijs: 27 euro ex BTW.

In de onderdelenlijst op dit forum (http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=883) lees ik: ~ Lampjes Tellerbakverlichting ITR (3 stuks) 37102SA5004 € 5,18 p/st
(ook ex. BTW). Of dit een setje van 3 is (dat denk ik) of dat het per stuk is weet ik niet maar als je niet zeker van je zaak bent hoe de boel uit elkaar moet dan laat je ze bij de dealer voor in het ergste geval 22 euro vervangen (Als je het wel zelf kunt is het natuurlijk snel verdiend).

Ik moet zeggen.... het is weer als nieuw en een genot om naar te kijken (veel helderder door meer licht).

Mvg.
Peter
ITR#703
the_smoker

O

Post by the_smoker »

Woow bedankt man :wink:
Vandaag niet veel tijd maar donderdag begin ik er maar eens aan 8)
Locked