Page 5 of 5

Posted: Wed Aug 19, 2009 8:18 am
by Raymond en Liset
Ok, de valve heb ik nu ook schoon, en het verschil is er, maar ik heb het idee, dat ie nog steeds een klein beetje inhoud en als dat zo is, moet het er natuurlijk ook uit, maar eens kijken voor een nieuwe O2 sensor.
Het moet gewoon helemaal perfect zijn :D
Vandaag is ze trouwens voor de keuring, houdt ook in dat ze nu ongeveer een jaar bij me is. :D

Posted: Fri Dec 02, 2011 10:37 pm
by typeR#26
:( heb nu ook last van dat de ATR inhoudt.....bij lage toeren als je gas geeft houdt hij in en opeens gaat ie dan weer wel en dan weer niet...pffff rijdt niet goed.
Volgende week maar even langs honda om na te kijken.

Posted: Sat Dec 03, 2011 5:21 pm
by Katana
Heb je de EGR plaat laten schoon maken?

Anders het kanaaltje van de MAP sensor.

En een schoon luchtfilter is ook belangrijk :wink:

Posted: Tue Dec 06, 2011 9:51 pm
by typeR#26
nou een hele waslijst is het geworden...... :-?
-5 fout meldingen
-bougies verrot , nieuwe platinum bougies erin.
-EGR erg vervuild , schoon gemaakt.
-verdelerkap slecht , nieuwe erop.
-kleppen stellen , zijn gesteld.
-kabel lambdasensor los , gerepareerd.
-brandstoffilter moet vervangen worden.
ook meteen maar oliewissel gedaan en dan moet alles weer goed zijn :D

tsja je moet er wat voor over hebben om iets aparts te rijden haha...

al met al is de ATR dus slecht onderhouden door vorige eigenaar.

Posted: Wed Dec 07, 2011 5:30 am
by Katana
Je kan het soms inderdaad beter groot aanpakken.

Hoe rijd ie nu?

Posted: Wed Dec 07, 2011 12:36 pm
by typeR#26
hij rijdt nu stukken beter maar dat mag ook wel na een rib uit me lijf...dat was een flinke rekening :-? ...maar ja,hij rijdt nu goed.
EGR klep en inlaatklep gereinigd,waren erg vervuild.
uitdraai gaf aan dat de compressie in cilinder 3 en 4 minder is dan 1 en 2 maar dat wordt straks beter na een tijdje rijden en nu alles weer schoon is.
nu alleen lv draagarmrubber nog vervangen maar dat komt binnenkort wel een keer.
foumeldingen waren:
-P03001
-P0302
-P0303
-P0304
-P0132
-P1399

volgend jaar nieuwe schijven en blokken erop voor en bridgestone RE 050 eronder, zitten nu Pzero nero onder maar die zitten op 2mm.
heb er gelukkig ook een set originele ATR velgen bij met oude Michelin pilot alpin erom dus die gaan er binnenkort onder voor de winter en dan volgende winter kijken voor andere winterbanden.

zo blijf je lekker bezig :wink:

Posted: Wed Dec 07, 2011 12:43 pm
by LCR
typeR#48 wrote:hij rijdt nu stukken beter maar dat mag ook wel na een rib uit me lijf...dat was een flinke rekening :-? ...maar ja,hij rijdt nu goed.
zo blijf je lekker bezig :wink:


Went er maar aan, die hoge rekeningen :-)
Ik moet ook een rib betalen omdat de ATR is afgekeurd wegens teveel speling bovendraagarm rechtsvoor...dat hele ding is zo'n 300 eurootjes waard exck montage :x

Re: inhouden ATR

Posted: Sun May 06, 2012 10:43 pm
by Bouli
Ik heb dit probleem nu ook, na de obd1 swap (zal waarschijnlijk toeval zijn) ik heb geen EGR valve meer iig alleen mijn egr plaatje ligt er nog op. Ik heb iig een nieuwe brandstoffilter in de bestelling staan.

Wat kan ik nog meer doen?

- Injectoren reinigen
- Toch EGR plaat eraf halen en cleanen (zit geen electra aan oid, dus vraag me af of dat misschien toch een reden kan zijn)
- Ontstekings probleem ? (bougies, zijn al zga nieuw, vertonen geen rare verkleuringen oid)
- O2 Sensor?

Clantastic wrote:Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem?
Ik heb er met koude en warme motor last van.
Met koude motor, gaat ie in stappen harder rijden als ik gas bijgeef.
Met warme motor, houd ie wel eens in op constante snelheid, en met vol gas geven nog meer

Re: inhouden ATR

Posted: Tue May 08, 2012 7:02 pm
by R-STYLE
zou ook maar de de gasklephuis los halen en reinigen met carbrateur cleaner en kijk meteen je inlaatbuis zal wel zwart wezen van roet door de egr systeem goed voor milieu heel slecht voor je motor