Page 3 of 5

Posted: Mon Feb 18, 2008 2:42 am
by slED9e
Zelfs bij een opel :)

Posted: Mon Feb 18, 2008 6:53 am
by Gaskleppie
Afstellen d.m.v. ombouw naar OBD1? Kan dat bij ATR?

Waarschijnlijk moet er een stationairklep van een prelude op, maar volgens mij moet het verder lukken.

ben je ook gelijk van je 2e lambda en EGR af!

Posted: Mon Feb 18, 2008 4:30 pm
by Sinister
Heeft een ITR ook zo een EGR klep?

Posted: Mon Feb 18, 2008 4:55 pm
by Gaskleppie
Nee....

Posted: Mon Feb 18, 2008 7:45 pm
by Hakkinen
Doe mij eens een PM wat me dat gaat kosten of doe je dat niet?

Posted: Mon Feb 18, 2008 9:29 pm
by Gaskleppie
Binnen kort moet ik een befaamde accord R turbo afstellen. Als dat allemaal gelukt is wil ik wel andere accords doen.

Misschien bij 1 persoon een basis chip maken die makkelijk te gebruiken is voor een ruim scala semi standaard ATR's
Scheelt ik de kosten en handig om bovenstaande problemen eindelijk eens de das om te doen.

Posted: Wed Feb 20, 2008 12:47 am
by Katana
Er rijd al een ATR met een OBD-1 P28 met S300 Hondata.

De krukas timing werd uitgeschakeld en nu via de ontsteking gedaan

Posted: Wed Feb 20, 2008 7:59 pm
by Hakkinen
Mijn auto loopt een stuk beter op "merk" benzine. Inhouden is nu helemaal weg lijkt het.

Posted: Fri Feb 22, 2008 10:48 pm
by IvoG
Toch zou het schoonmaken van de injectoren geen slecht idee zijn.

Posted: Sat Feb 23, 2008 1:10 am
by Hakkinen
Waar kun je dat ergens laten doen?

Posted: Sat Feb 23, 2008 8:13 am
by Gaskleppie
Toch zou het schoonmaken van de injectoren geen slecht idee zijn.


Helemaal waar!

Meestal kan het bij de profecionelere auto materiaal zaken.

Posted: Thu Mar 06, 2008 11:23 am
by Hakkinen
Hakkinen wrote:Mijn auto loopt een stuk beter op "merk" benzine. Inhouden is nu helemaal weg lijkt het.

En nu heb ik het weer terug.
Ligt het dan toch niet aan de benzine :-?

Ik moet ergens gaan uitzoeken waar ik de injectoren kan laten reinigen hier in de buurt en wat dat kost.

Dan wellicht nieuwe bougies erin? Bij de grote beurt heeft de dealer ze niet vervangen omdat ze volgens hen nog goed waren en ze ongeveer 100dznd km mee gaan. Welk merk bougies kan ik het beste nemen?

Ik hoor wel soms bij het starten een soort van pssssss geluid. Mij is verteld dat dit de brandstofpomp kan zijn. Iemand die dit kan bevestigen? Zou dit evt. in relatie kunnen staan met het inhouden? Hoe kun je controleren of die pomp nog naar behoren werkt?

Veel vragen, maar veel kenners hier. Wie weet het antwoord. Thx in advance!

Posted: Thu Mar 06, 2008 12:49 pm
by LCR
Nooit een pss geluid gehoord.Vreemd.....

Posted: Thu Mar 06, 2008 1:09 pm
by mr. X
Ik heb dat wel gehoord, wel bij zowel de DC2 als EP3. Dit is als je de sleutel omdraaid op het laatste standje, dan gaat de brandstofpomp even draaien om druk op te bouwen denk ik.
De BMW doet het trouwens ook.

Daar wacht ik altijd op tot hij klaar is met pssssst-en voor ik hem start. Kan dus wel zijn dat jij het hoord als jij hem gelijk start zonder te wachten.

Posted: Thu Mar 06, 2008 3:14 pm
by IvoG
mr. X wrote:Ik heb dat wel gehoord, wel bij zowel de DC2 als EP3. Dit is als je de sleutel omdraaid op het laatste standje, dan gaat de brandstofpomp even draaien om druk op te bouwen denk ik.
De BMW doet het trouwens ook.

Daar wacht ik altijd op tot hij klaar is met pssssst-en voor ik hem start. Kan dus wel zijn dat jij het hoord als jij hem gelijk start zonder te wachten.

:agree:

Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.

Ik zou de bougies nog niet vervangen, een ding tegelijk troubleshooten. Eerst de injectoren laten reinigen, en daarna pas indien het probleem wederkeert binnen niet al te lange tijd verder zoeken. Anders weet je nooit of het de bougies waren of de injectoren.

Posted: Thu Mar 06, 2008 5:29 pm
by Jo&
IvoG wrote:Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.


:idea: Goed idee! Nog nooit bij nagedacht :!:
Ga ik voortaan ook doen!

Posted: Thu Mar 06, 2008 9:07 pm
by JDMTEG
IvoG wrote:Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.


Doe dit ook altijd met de ITR.

Posted: Fri Mar 07, 2008 1:03 am
by Hakkinen
ITR897 wrote:
IvoG wrote:Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.


Doe dit ook altijd met de ITR.

Ik wacht altijd dat dat lampje uit is en start nooit in 1x door.
Ik hoor dat geluid ook niet elke keer en het klinkt ook pas als je start. Dus als hij aanslaat hoor je soms de psssssssssss.

Posted: Mon Feb 09, 2009 8:08 pm
by Robin type-r driver
hmmmmm dit is voor mij een handige informatie plek.

helaas heb ik ook problemen met inhouden van de motor. vanaf zo'n 4000 a 4500 toeren tot verder gaat het tegenhoudend.

zeer vervelend en bij het melden bij de dealer waar ik de ATR gekocht heb zeiden ze dat het aan de oliepijl lag. dit vond ik zeer vreemd, ik had bij mn eigen trouwe garage 2weken daarvoor olie ververst en tussen tijds nog eens olie gepijlt zonder enige druppel verdwijning.

Posted: Mon Feb 09, 2009 8:33 pm
by IvoG
Ik heb het ook, ik ga zodra het kan de injectoren laten reinigen, iemand nog een goed(koop) adresje voor me?