Page 2 of 5

Posted: Fri Dec 29, 2006 6:54 pm
by Martin.O
steeds een kleiner gaatje proberen tot hij codes geef
doen ze bij de audi waar ze ook veel last van de egr hebben

Posted: Fri Dec 29, 2006 7:49 pm
by Gaskleppie
Ja! Audi.........

Die regelt met Bosch computers....

Posted: Sat Dec 30, 2006 12:36 am
by Katana
Volgens mij zitten daar ook Siemens EGR kleppen in :( pisbakkenstaal rommel..

Ik zal de truuk met het plaatje proberen, als ik me niet vergis werkt deze alleen met deellast en niet met vol gas. Hoe groot moest dat gaatje ook al weer zijn ?

BTW: Vanmorgen heeft ze aan de computer gehangen, niets geen melding in het geheugen :(

Posted: Sat Dec 30, 2006 12:02 pm
by Martin.O
steeds een ander plaatje met een kleiner gaatje proberen frans tot de foutcode verschijnt maar daarmee is de verkooling niet weg maar de schoonmaak intervallen vergroot je

frank het egr principe is bij elk merk hetzelfde (denk ik)

Posted: Sat Dec 30, 2006 1:30 pm
by MPG
Zelf heb ik ook het EGR circuit van mijn ATR verstopt gehad. Fouten werden pas door de ECU gelogd toen het MIL lampje op het dashboard bleef branden. Eerder uitlezen heeft dus geen zin.

Ik heb gelezen dat de EGR klep van de ATR een ingebouwde flow-sensor zou hebben waarmee de ECU een minimale flow wil "zien" bij het openen van de klep. Ik ben echter nog geen technische documentatie van de klep tegengekomen, zodat ik dit signaal kan "faken" en daarmee het EGR circuit van de ATR definitief dichtgemaakt kan worden.

Posted: Sat Dec 30, 2006 8:18 pm
by Martin.O
als ik een ATR zou hebben dan zou ik voor frank zijn oplossing gaan

om het jaar de boel uit elkaar halen en schoonmaken is ook k$t

wat voor jou frans ?

Posted: Mon Jan 01, 2007 6:04 pm
by Katana
We gaan even experimenteren

Posted: Sat Feb 16, 2008 7:14 pm
by Hakkinen
Ik heb sinds vandaag af en toe ook het probleem dat hij inhoudt bij volgas vanaf zo'n 2500 toeren tot aan het VTEC punt.
De toerenteller springt echt en je voelt dat de auto inhoudt.
Wanneer je hetzelfde doet, maar dan niet volgas dan trekt hij normaal en soepel door naar het VTEC punt.

Ik was me aan het ergeren en heb een paar keer vanuit lage toeren het gas vol in getrapt. De ene keer blijft hij inhouden en de andere keer trekt hij wel door zoals het hoort.
Ook heeft mijn ECU lampje een paar keer geknipperd, maar het is niet aangebleven.

EGR vervuiling kan het niet zijn, want ik heb alles 2 weken geleden helemaal schoongemaakt. Toen bleef het lampje wel branden, maar dit is uitgegaan nadat alles schoongemaakt weer gemonteerd was.

Ik hoor van sommige mensen een ontsteking die aan het sterven is, slechte bougiekabels, slechte bougies.

Kan iemand me verder helpen, want het inhouden is behoorlijk irritant.

Posted: Sat Feb 16, 2008 7:33 pm
by Gaskleppie
Bij een ATR denk ik eerder aan vervuilde injectoren en daardoor detonatie.

Posted: Sun Feb 17, 2008 1:08 am
by Hakkinen
Ik heb er vanavond in het café over zitten nadenken en opeens schoot me te binnen dat het gezeik begon nadat ik getankt had. Ik tank daar normaal altijd, maar ik heb wel eens gehoord dat de benzine daar van mindere kwaliteit is. Wellicht ligt het dus aan de benzine. Morgen een stuk rijden en dan eens bij de Shell tanken en kijken of het beter gaat met m'n auto.
Of klets ik nu onzin?

Posted: Sun Feb 17, 2008 1:14 am
by mr. X
Stop maar bij de BP, en laat die Shell benzine lekker links liggen.
En Ron98 erin, zonder uitzondering!

Posted: Sun Feb 17, 2008 1:20 am
by Hakkinen
Ik heb wel altijd 98 getankt. De vorige eigenaar niet :evil:

Posted: Sun Feb 17, 2008 1:31 am
by Katana
Ik heb het soms ook, maar tank alleen maar Ultimate :x

Posted: Sun Feb 17, 2008 9:34 am
by RedSun
Gooi er ff zo'n fuel system cleaner busje doorheen.
Paars flesje.

Tank leeg rijden, halve tank erin, busje erbij, rest van de tank vullen en weer leeg rijden.

Posted: Sun Feb 17, 2008 7:08 pm
by Katana
De ellende begon toen ik dat net gedaan had :-?

Posted: Sun Feb 17, 2008 7:32 pm
by Gaskleppie
Dus de troep die in je tank zat zit nu in je filter of injectoren?

Volgens mij zit het probleem gewoon grotendeels in de manier hoe Honda zn auto's afstelt. Ze laten het mengsel zo'n 1000rpm voor het vtec punt onder vollast altijd vrij arm. Op deze manier houden ze zelfs een zenuwachtige rechtervoet een beetje zuinig. Je ziet het bij alle modellen. De ATR is door zn grote boring alleen wat gevoeliger voor slechte benzine of arm mengsel. Bij een grote boring heb je eerder dat niet alles goed verbrand en houd hij in.
De boel gewoon netjes afstellen zodat hij nergens arm loopt zal 99% van je problemen oplossen.

Posted: Sun Feb 17, 2008 9:40 pm
by IvoG
Ik heb het ook, nieuw benzinefilter en injector cleaning fluid in tank hebben een beetje maar niet helemaal geholpen.

Binnenkort toch de injectoren ultrasoon laten reinigen, iemand een adres? En prijs?

Posted: Sun Feb 17, 2008 9:53 pm
by Katana
Maar weer even bij Maarschalk langs

Wel raar, ik heb het net 2 jaar geleden ook laten doen

Posted: Sun Feb 17, 2008 11:18 pm
by Voodoo
Katana wrote:Maar weer even bij Maarschalk langs

Wel raar, ik heb het net 2 jaar geleden ook laten doen


Ik 3 jaar terug ofzo...

Posted: Mon Feb 18, 2008 12:00 am
by Hakkinen
Gaskleppie wrote:Dus de troep die in je tank zat zit nu in je filter of injectoren?

Volgens mij zit het probleem gewoon grotendeels in de manier hoe Honda zn auto's afstelt. Ze laten het mengsel zo'n 1000rpm voor het vtec punt onder vollast altijd vrij arm. Op deze manier houden ze zelfs een zenuwachtige rechtervoet een beetje zuinig. Je ziet het bij alle modellen. De ATR is door zn grote boring alleen wat gevoeliger voor slechte benzine of arm mengsel. Bij een grote boring heb je eerder dat niet alles goed verbrand en houd hij in.
De boel gewoon netjes afstellen zodat hij nergens arm loopt zal 99% van je problemen oplossen.

Afstellen d.m.v. ombouw naar OBD1? Kan dat bij ATR?