NSX-R vs. R34 GT-R
NSX-R vs. R34 GT-R
Kleine drag race...
genot is één klik van u verwijderd
Heerlijk...
(mocht je goed hebben opgelet, zie je dat de NSX-R een fractie eerder weg is. Vandaar dat hij er voor blijft tot het eind. Desalniettemin super voor een NA auto tegen een geblazen auto)
genot is één klik van u verwijderd
Heerlijk...
(mocht je goed hebben opgelet, zie je dat de NSX-R een fractie eerder weg is. Vandaar dat hij er voor blijft tot het eind. Desalniettemin super voor een NA auto tegen een geblazen auto)
Honda NS-X R, that is my favorite car. :P
History of driven cars:
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)
Life is too short for to drive boring cars.
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)
Life is too short for to drive boring cars.
Skyline:
Specifications
Engine
Type: Inline-6, Twin-turbo
Displacement cu in (cc): 156 (2568)
Power bhp (kW) at RPM: 276(206) / 6800
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 216(293) / 4400
Redline at RPM: n.a.
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 245/40 WR18
Driveline: All Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: 181.1 × 70.3 × 53.5
Weight lb (kg): 3672 (1666)
Performance
Acceleration 0-62 mph s: 5.2
Top Speed mph (km/h): 155 (250)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a.
NSX-R
Engine C32B 60º V 6
Engine Location Mid , transversely mounted
Displacement 3.179 liter / 194 cu in
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC, VTEC
Fuel feed Honda PGM Fuel injection
Aspiration Naturally Aspirated
Gearbox 6 speed Manual
Drive Rear wheel drive
General specifications
Country of origin Japan
Year of introduction 2002
Numbers built N/A
Body design N/A
Weight 1270 kilo / 2799.9 lbs
Drivetrain
Engine C32B 60º V 6
Engine Location Mid , transversely mounted
Displacement 3.179 liter / 194 cu in
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC, VTEC
Fuel feed Honda PGM Fuel injection
Aspiration Naturally Aspirated
Gearbox 6 speed Manual
Drive Rear wheel drive
Performance figures
Power 280 bhp / 209 KW @ 7300 rpm
Torque 304 Nm / 224 ft lbs @ 5300 rpm
BHP/Liter 88 bhp / liter
Power to weight ratio 0.22 bhp / kg
Top Speed N/A
0-60 mph Acceleration N/A
Specifications
Engine
Type: Inline-6, Twin-turbo
Displacement cu in (cc): 156 (2568)
Power bhp (kW) at RPM: 276(206) / 6800
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 216(293) / 4400
Redline at RPM: n.a.
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 245/40 WR18
Driveline: All Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: 181.1 × 70.3 × 53.5
Weight lb (kg): 3672 (1666)
Performance
Acceleration 0-62 mph s: 5.2
Top Speed mph (km/h): 155 (250)
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a.
NSX-R
Engine C32B 60º V 6
Engine Location Mid , transversely mounted
Displacement 3.179 liter / 194 cu in
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC, VTEC
Fuel feed Honda PGM Fuel injection
Aspiration Naturally Aspirated
Gearbox 6 speed Manual
Drive Rear wheel drive
General specifications
Country of origin Japan
Year of introduction 2002
Numbers built N/A
Body design N/A
Weight 1270 kilo / 2799.9 lbs
Drivetrain
Engine C32B 60º V 6
Engine Location Mid , transversely mounted
Displacement 3.179 liter / 194 cu in
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC, VTEC
Fuel feed Honda PGM Fuel injection
Aspiration Naturally Aspirated
Gearbox 6 speed Manual
Drive Rear wheel drive
Performance figures
Power 280 bhp / 209 KW @ 7300 rpm
Torque 304 Nm / 224 ft lbs @ 5300 rpm
BHP/Liter 88 bhp / liter
Power to weight ratio 0.22 bhp / kg
Top Speed N/A
0-60 mph Acceleration N/A
Vermogen is bij beide autos nagenoeg gelijk, alleen de Skyline is 400KG zwaarder, en toch nagenoeg even snel... vreemd hoor Zal dan wel iets met versnellingsbakratio's liggen...
Als het vermogen hetzelfde is en de andere auto weegt 400 kilo zwaarder als de ene.. Dan moet die lichtere wagen toch vééél sneller zijn... OF zie ik dit verkeerd?
Als het vermogen hetzelfde is en de andere auto weegt 400 kilo zwaarder als de ene.. Dan moet die lichtere wagen toch vééél sneller zijn... OF zie ik dit verkeerd?
Volgens de boekjes heeft een skyline 280 pk. Echter wil dit nog wel eens hoger uitvallen.
Heb een verhaal gehoord van iemand die een EVO had geimporteerd, deze op de rollerbank gezet en (compleet stock) 310+ pk haalde.
Plus de versnellingsbak zou kunnen, maar ik gok op het vermogen. Of een combinatie van beide.
Heb een verhaal gehoord van iemand die een EVO had geimporteerd, deze op de rollerbank gezet en (compleet stock) 310+ pk haalde.
Plus de versnellingsbak zou kunnen, maar ik gok op het vermogen. Of een combinatie van beide.
Weet je wel wat 400 kilo is :S Mijn god... Wel eens een ITR gezien die gestript was tot 850 kilo..... en bijna stock vermogen DAMN!!!! dat ding was niet te kloppen op cirquit! Je Power/Weight ratio is dan zoveel beter! Je snoept al snel dik 2 sec van je 400 meter tijd eraf als je je wagen 400 kilo stript....
Vind dat maar hééél vreemd dat die NSX en Skyline even snel zijn op die video...
Vind dat maar hééél vreemd dat die NSX en Skyline even snel zijn op die video...