wel of geen boete

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
mr. X

wel of geen boete

Post by mr. X »

Hebben ooit de discussie gehad of ik nou wel of geen boete zou krijgen met mijn geblindeerde ramen.

Nou, antwoord: já dus :evil:

Reed naar TCC om een ontstekings module op te halen voor een vriend, ben er bíjna. Neem afslag bleiswijk. Staat er net onder het viaduct een politie auto (bleek achteraf de kentekens te scannen + checken) en iets verderop 2 motoren. Reden niet te hard 50 km/h in 5
Komt toch een van die 2 motoren achter ons aan.
Gelijk uit een reflex doe ik altijd de ramen naar beneden als ik word aangehouden. Wenkte me dat ik mee moest komen.
Stonde ze iets verderop met man en macht een algehele controle te doen. Ik heel vriendelijk, denk misschien heb ik geluk. Had namelijk alles bij en o.k.
Zegt die ene kerel van de motor of ik mn ramen omhoog wou doen, tsja voelde hem al hangen.

Zette een kastje erop om het te meten. 75% moet je wettelijk hebben, 50% word geseponeerd en ik had nog geen 26% :o ops:
Legde het nog uit met mijn briefje wat ik van de vorige eigenaar had gekregen, maar het mocht niet baten.
75 euro...

Kerel wou echter mijn kenteken pappieren inbeslag nemen totdat ik de folie eraf had gehaald. Daar ter plekke, maar omdat het erg net is geplakt zie of voel je ook geen randje. Dus hij wist niet precies wat hij er mee moest. Hij zegt ja normaal houden we het in en dan moet je binnen 10 werkdagen het komen laten zien. Ik heel verhaal. Kreeg ik uiteindelijk mn pappieren terug zonder de folie er af te hoeven halen!
Kreeg zelfs nog een compliment van een van de (jongere) agenten, over mijn auto dat hij zo mooi was.

Goed, boete voor lief genomen (vooral nadat ik zag wat er op stond) en weg gereden...

Barstte zodra de deur dicht zat in lache uit want ze hadden namelijk op de bon geschreven:
Merk: Honda CIVIC, zwart :lol:

Dus waarschijnlijk kom ik er deze keer heel goed mee weg...

Word echter wel laatste 1 á 1,5 maand flink gen***d.
Afgelopen september precies een jaar nadat ik mijn rijbewijs had, had ik over het gehele jaar maar één boete! van iets van 15 euro.
Laatste maand heb ik er echter stuk of 6 al.
traject controle 84 ipv 80
2x flitspaal waarvan ik één nog steeds niet snap. Reed namelijk voorbij, gaf NA de flitspaal gas en nóg werd ik geflitst (2e versnelling v-tec waar je 50 mocht :-? )
135 op de snelweg waar 120 was toegestaan
geblindeerde ramen...
nee gaat goed
Gangaran

Post by Gangaran »

Dammm jongen pas op he. Ik moet volgende naar naar een "verkeersveiligheid cursus" omdat ik een keertje te hard hebt gereden. Ik wil je daar niet zien :-) Vroeger als ze iets verkeerds schreven kreeg je geen boete volgens mij is dit nu anders, mogen ze fouten maken en krijg je alsnog een bekeuring. In jouw geval ook omdat ze jou staande hebben gehouden is het moeilijker om eronderuit te komen. Maar succes!!!
RedSun

Post by RedSun »

Dat hij Civic heeft geschreven maakt niet uit, boete gaat op kenteken.

Maar er zijn toch ook blinderingstechnieken dat je van binnenuit gewoon 100% ziet en alleen van buiten niet?

Wel mierenneukers als ik het zo hoor maar ja, einde jaar heh, ze moeten hun quota halen :-? de haters
Nana korobi ya oki
HONDA

Post by HONDA »

Told you so...

Wel zonde geld, snel betalen en folie eraf.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Maakt geen reet uit wat ze op het papiertje zetten....
Bij mij hebben ze wel eens de feit codes verkeerd gezet. Maakte ook niks uit, op het bureau corrigeren ze het gewoon en is er niks aan de hand. Gewoon betalen dus.
HONDA

Post by HONDA »

Bij mij stond er een keer Subaru Integra... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gangaran

Post by Gangaran »

VTECCIE wrote:Bij mij stond er een keer Subaru Integra... :D

Stoer bestaan die echt??? :-)
slydawg

Post by slydawg »

RedSun wrote:Maar er zijn toch ook blinderingstechnieken dat je van binnenuit gewoon 100% ziet en alleen van buiten niet?

Ja, maar het gaat hun erom dat ze jouw in de auto moeten kunnen zien. Ze moeten kunnen zien als je je gordel om hebt of zit te bellen of wat dan ook.
Ook moeten andere bestuurders oogcontact met je kunnen maken, zien en gezien worden zeiden ze nog ooit tegen mij toen ik was aangehouden.
Jo&

Post by Jo& »

Als je de boete binnen krijgt en er staat daaar dan Civic op is het een vorm fout.
Grote kans dat de boete wel correct is omdat dat via kenteken word geregeld...
mr. X

Post by mr. X »

Kenteken weggehaald? Ach, ga het iig aanvechten. Slechter dan 75 e kan het niet worden. Gelijk zal ik krijgen :twisted: of niet :o ops:

jaa, Sander. Ik ga vaker naar je luisteren :wink:
RedSun

Post by RedSun »

slydawg wrote:
RedSun wrote:Maar er zijn toch ook blinderingstechnieken dat je van binnenuit gewoon 100% ziet en alleen van buiten niet?

Ja, maar het gaat hun erom dat ze jouw in de auto moeten kunnen zien. Ze moeten kunnen zien als je je gordel om hebt of zit te bellen of wat dan ook.
Ook moeten andere bestuurders oogcontact met je kunnen maken, zien en gezien worden zeiden ze nog ooit tegen mij toen ik was aangehouden.

Idd ja dat is waar ook. Toch heb ik maar weinig gehoord van mensen met geblindeerde ramen dat ze boetes kregen. Moeten ze is in Zuid-Oost komen kijken...
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

RedSun wrote:Idd ja dat is waar ook. Toch heb ik maar weinig gehoord van mensen met geblindeerde ramen dat ze boetes kregen. Moeten ze is in Zuid-Oost komen kijken...

Daar DURFT de politie niet te controleren, de politie pakt altijd degene die het makkelijkst zijn.
mr. X

Post by mr. X »

Hee, ik ben niet altijd makkelijk hoor :wink:
RedSun

Post by RedSun »

Vergeleken bij Zuid-Oost zijn wij allen makkelijk....

Idd Ard daar worden de buitenhuisjes e.d. gefinancierd door de veelplegers dus daar komen ze niet aan :wink:
Nana korobi ya oki
Spijker

Post by Spijker »

Soms heb je gewoon pech. Ik rijd eigenlijk altijd te hard en ne pas een maand geleden gepakt. En goed ook. Reed naar Amsterdam en reed 36 kilometer te hard. 230 Euro'tjes. Take it as a man zou ik willen zeggen.

Ik was ff iets te enthousiast :wink:
Civic Type R #03855
RedSun

Post by RedSun »

mjah idd of: take it as a man

:lol: :razz:
Nana korobi ya oki
Locked