Essen-Motorshow Duitsland 8 dec 2006

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
Katana

Essen-Motorshow Duitsland 8 dec 2006

Post by Katana »

Voor de liefhebber een must in Europa.

Van 1 t/m 10 dec zal er in Essen Duitsland weer de Essen-Motorshow worden gehouden.

Info: www.essen-motorshow.de

Adres:
Messe in Essen
Norbertstrasse
45131 Duitsland

Ik heb vrijdag 8 december een dagje vrij genomen om de drukte van het weekend te ontlopen.

Alleen al de rit er naar toe is fun :twisted:

Ik ga net als vorig jaar met Martijn maar als er meer mensen gaan is het misschien leuk samen te gaan.

Wat is er zoal te zien/doen: Een zeer goede mix van mooie auto's en lekkere Duitse Babe's :-), veel verschillende auto's en natuurlijk ook history, dit jaar staat in het teken van LeMans . Voor de mensen die op het punt staan onderdelen voor je ride te kopen (bv Uitlaat) zou ik even wachten want hier kan je vaak een betere deal krijgen.

Wie gaat er mee?

1. Frans
2. Martijn
3. Miguel
4. Urvin + aanhang
5. Robin
6. Kar-ming
7. Patrick

---------------------------------------------------------------------------------
Image

Image

---------------------------------------------------------------------------------
-Update- 29-11-2006

De beurs gaat om 10:00h open dus we gaan op tijd rijden.
We verzamelen in Hoofddorp bij McDonald en later aan de grens bij Beek langs de A12. Er is een tankstation, maar ik weet niet welk merk :?:

Schema:
05:15 - 05:40h verzamelen McDonald Hoofddorp
05:40h vertrek vanaf Hoofddorp
07:30 - 08:00h verzamelen Tankstation Beek A12 grensovergang
08:00h vertrek vanaf Beek
09:30 - 10:00h aankomst Messe-Essen

Telefoon nummers:
Lijkt me makkelijk deze van te voren uit te wisselen via PB.

Papieren (geldig):
- Rijbewijs
- Paspoort

Om het elkaar wat makkelijker te maken om elkaar niet uit het oog te verliezen stel ik voor dat we allemaal een wit t-shirt dragen.

Bij aankomst is er een kleding garderobe beschikbaar dus rondlopen met jas is niet nodig binnen.

Te gek dat we met een toffe groep gaan, vergeet je camera en rugtas niet voor de babes-shots.

Als je iets op de beurs wil kopen en je weet het type nummer al, neem dit dan mee.

Aan de babes die meegaan; graag het Type-R babe shirt :wink:
HONDA

Post by HONDA »

Ik ben er twee keer geweest en ik vond het niets. 95% van de wagens zijn gewoon nieuwe gezinswagens of Jan Modaal wagens en totaal niet interessant.

Wat mij betreft de moeite van het rijden niet waard.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gangaran

Post by Gangaran »

Vergeet je winterbanden ook niet, ander kan je een bonnetje krijgen!!
RedSun

Post by RedSun »

Gangaran wrote:Vergeet je winterbanden ook niet, ander kan je een bonnetje krijgen!!

Hoeft niet hoor. je bent niet verplicht winterbanden te voeren. Je bent verplicht je auto aan te passen aan de weersomstandigheden. Dus als het zonnetje schijnt is er niks aan de hand.
Maar ja tis in december dus als het sneeuwt of vriest is het wel handig ja.
Zeker ook omdat je bij een verhaalbare!! schade deels danwel volledig aansprakelijk gesteld KAN worden.
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

Zal ik ook maar vrij nemen die dag.
Katana

Post by Katana »

Heren,

Herstel -- ik bedoelde vrijdag 8 december.

@Sander: Het is niet alleen maar DDM en wat JDM tuning maar ook een normale auto show met alle fabrikanten. Een hal vol met audio. Een verdieping voor verzamelaars. En niet te vergeten een presentatie op een veel hoger niveau als Nederland.

@Urvin: Nog geen sneeuw voorspeld :-)
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

AIYOKU wrote:Heren,

Herstel -- ik bedoelde vrijdag 8 december.

@Sander: Het is niet alleen maar JDM tuning maar ook een normale auto show met alle fabrikanten. Een hal vol met audio. Een verdieping voor verzamelaars. En niet te vergeten een presentatie op een veel hoger niveau als Nederland.

@Urvin: Nog geen sneeuw voorspeld :-)

Ik ging 10 jaar geleden elk jaar.

Ben nu al een jaar of 4 niet meer geweest.
Als het uitkomt met werk ga ik maar weer eens mee.

Wij gingen ook altijd vrijdags.
eteuben

Post by eteuben »

Ben nu al 4x op rij geweest. Dit keer zal de 5e worden. Heb me nog nooit verveeld. Er is er een hoop te zien. Vooral op tuninggebied staan er echt toppers. Wel meer op de Duitse merken gericht. Maar vorig jaar stond de Honda stand er ook. En Suzuki, dus niet alleen duits.

Daarnaast staan er de echt toppers van AMG en Brabus, dus echt JanModaal durf ik niet te zeggen.

Wij gingen zeker doordeweeks en niet in de weekenden om de drukte te voorkomen. Alleen vorig jaar hebben we op de terugweg vast gezeten op de snelweg A31. Door de zware sneeuwval was en een electrakabel geknapt en blokkeerde de weg. Resultaat. Vijf uur in een koude auto geslapen midden op de snelweg. Totdat we weer konden doorrijden. We waren 's ochtends vroeg pas weer thuis.
Gangaran

Post by Gangaran »

Weet nog niet of ik mee kan gaan, maar overweeg het wel te doen. Dat horen jullie nog van mij....
slydawg

Post by slydawg »

8 dec. it is.
Katana

Post by Katana »

Voor de track mensen: er staan een hoop proff. tuners.

Als je remmen, harnas, kleding, helmen(fia spec) wil aanschaffen is dit ook een mooie plaats.
mr. X

Post by mr. X »

Misschien wel gezellig, kunnen altijd kijken of er iets te doen is. En aangezien daar wellicht dingen goedkoper aangeboden worden, ben ik van de partij :-)
Katana

Post by Katana »

Genoteerd Maarten.
Jo&

Post by Jo& »

Hoe laat vertrekken jullie?
Katana

Post by Katana »

Vroeg Joanne, ik weet nog niet hoeveel mensen er mee gaan.

We spreken centraal in het land af en rijden dan verder naar Essen.

Besperken we een week ervoor, goed?
VTECRob

Post by VTECRob »

Misschien...
Katana

Post by Katana »

VTECRob wrote:Misschien...

Ok
Jo&

Post by Jo& »

In princiepe lijkt het me heel leuk, maar dit semester zijn er 2 lessen uitgevallen en die worden ergens komend semester op vrijdag ingehaald...
Dus kan ik me onder voorbehoud opgeven???
Katana

Post by Katana »

Ovb check
Jo&

Post by Jo& »

Ik weet niet of iemand van te voren kaartjes koopt oid, maar vriend van me gaat ook mee. Hij is ook Honda gek :wink:

Ik ga 99% zeker mee want die lessen worden 99% zeker op een vrijdag eerder ingehaald.
Locked