ANWB aankoopkeuring
ANWB aankoopkeuring
Is het te vergelijken met een apk keuring? Ik krijg af en toe vragen van mensen die interesse in de auto hebben, of ik het goed vind zo'n keuring uit te laten voeren. Ik heb er geen probleem mee, vroeg me alleen af of iemand er ervaring mee heeft en wat zo'n "Totaalcheck" inhoudt?
APK is puur of je auto veilig is... dan kun je met wat roestpuntjes etc gewoon wegkomen...
De ANWB keuring is wat uitgebreider (ook technisch) op alle vlakken. In principe krijgt de koper van de ANWB te horen of de aan te schaffen auto problemen heeft / gaat krijgen en of er ergens verborgen troubles zitten (bv die roest)...
De ANWB keuring is wat uitgebreider (ook technisch) op alle vlakken. In principe krijgt de koper van de ANWB te horen of de aan te schaffen auto problemen heeft / gaat krijgen en of er ergens verborgen troubles zitten (bv die roest)...
ANWB keuring is wel uitgebreider en natuurlijk onafhankelijk van de dealer. Maar je moet zelf naar de ANWB toe, ze zitten beperkt in Nederland.
Als je een auto op het oog hebt bij een dealer kun je ook een Dekra keuring aanvragen. Dan komt de keurmeester naar die dealer. Maar is wel 3 uur bezig met de auto van top tot teen te controleren. Uiteindelijk krijg je een uitgebreid formulier met de op en aanmerkingen.
Uiteraard zijn de bij beide de keuringskosten voor jezelf!
Als je een auto op het oog hebt bij een dealer kun je ook een Dekra keuring aanvragen. Dan komt de keurmeester naar die dealer. Maar is wel 3 uur bezig met de auto van top tot teen te controleren. Uiteindelijk krijg je een uitgebreid formulier met de op en aanmerkingen.
Uiteraard zijn de bij beide de keuringskosten voor jezelf!