Page 1 of 2

1 op ....

Posted: Fri Sep 01, 2006 2:29 pm
by Jo&
Kben net thuis uit Luik vandaan.
Ik was gister vertrokken vanuit omg. Rdam vanaf tankstation naar Luik ong. 250 km.
Toen s'avonds rond gereden daar +/- 50 km
Vanochtend weer terug via maastricht plus een stop in Valkenswaard terug naar omg. Rdam - tankstation +/- 280 km
Guess what... 583 km op een 46 liter is.
Das dus 1 op 12,6!!!
Die cijfers lijken meer op mijn Civic Sport tijd...

Posted: Fri Sep 01, 2006 3:03 pm
by Gangaran
Dat rijd ik ook als ik rustig rijd zonder Vtec. Het kan klopen.

Posted: Fri Sep 01, 2006 3:06 pm
by baRt
dus jij komt gezellig bij mij in de buurt rondcrossen zonder te meeten... slechterik!

ik heb de itr trouwens ook al op 1:12,5 gehad... niks bijzonders voor de 'echte' VTEC motortjes imho.
Ik denk dat ik de itr op 1:13of14 kan krijgen. De CRX kon ik zelfs 1:16 mee halen!

Posted: Fri Sep 01, 2006 3:53 pm
by wilco
Ben net terug uit Duitsland , maar door de bergen heen crossen en wat gewone wegen gepakt en af en toe ge-VTEC't door de mooie bochten had ik met Shell V-power 100 Octaan 1 op 12,5 gereden .......voor mijn doen erg netjes en ondanks de wat zwaardere belastingen nog steeds zuinig.

Terugweg zat ik op 300KM op een halve tank met de V-power 100......

Posted: Fri Sep 01, 2006 4:10 pm
by mr. X
Zit nu toevallig ook nog op de 320 km op het eerste streepje na het midden. Maar meestal toch écht rond 1 op 10

Posted: Sat Sep 02, 2006 2:34 pm
by roblom
Zit meestal net onder de 1 op 12.

En nee ik rij niet als een opa....

Posted: Sat Sep 02, 2006 4:15 pm
by BugsM
1 op 11 met de ATR bij rustig rijden...

Heb laatst ook een nieuwe lambda geplaatst vlak voor de rit naar de ring. Tijdens de rit op de autobahn rond de 160 gereden. En wat me verbaasde is dat de ATR dan de 1 op 11 ook wel haalt. Met de AEM wb als controle erbij en die bleef mooi op 14,7 staan...

Posted: Sat Sep 02, 2006 9:34 pm
by eteuben
Rijd mijn Swift dagelijks en haal zeker 510 km voordat ik weer 30 liter tank. Das exact 1:17... :D

PS.
De tank is dan nog niet helemaal leeg! :shock:

Posted: Mon Sep 04, 2006 1:20 pm
by Johan
Enkele weken terug 1:13 met de CTR gehaald.

Van Valkenswaard -> Steenbergen ca. 130 km (en terug)

2x Valkenswaard -> Goirle ca. 60 km (en terug)

en 's avonds en naar de zaak zo'n 74 km.

ik kwam uit op 574 km en er ging 44 liter bij.

Maar normaal haal ik tussen de 1:10 en 1:11 (af en toe wat Vulva's ehh volvo's afkloppen :wink: )

Posted: Tue Sep 05, 2006 12:14 pm
by Gangaran
Sinds ik weer nu wat rustiger rijd, rij ik constant tegen de 1 op 12,5. Niet verkeerd, laatste tijd leef ik vakker onder de 6000rpm.

Posted: Tue Sep 05, 2006 11:55 pm
by Jo&
Ik haal dat normaal niet hoor 1:12... Meestal tussen 10 en 12 en als ik flink plank en/of file rijd enz toch wel tussen 10 en 11..
Maar 1:13 of 14 dan rijd je hier weg en dan constant rijden en dan stoppen om te tanken richting de costa ofz???

@ Bart: Ik wist niet dat je daar woonde :wink: nxt time laat ik het ff weten. Ik wist het pas 1 dag van te voren dat we op kamp moesten en jaaah ik ging dus niet survivelen maar ff BBQ-en daar... hahahaha nog nooit zover voor een BBQ gereden zonder dat er daadewerkelijk geBBQd werd...

Posted: Sat Sep 16, 2006 1:41 pm
by ITR-03670
Als ik dat hier zo lees heb ik toch ergens iets wat niet klopt, :o ops:
Als ik rustig rij met een vole bok Ong 40 liter dan rij ik daar met moeite 350km mee.
wat is dat 1 op 8.75??

dan doe ik al echt moeite ...

Posted: Sat Sep 16, 2006 4:30 pm
by mr. X
350 : 40 = 1:8.75

Ik reed eerst ook rond de 1:9 en dan deed ik zuinig. Maar rij tegenwoordig stuk zuiniger + nadat de kleppen zijn geslepen is het verbruik ook omlaag gegaan.

Laatste tank was bij mij weer 1:11.1 met 'goedkope' AVIA benzine uit belgie voor iets van 1.30 voor een liter 98 :-)

Posted: Sun Sep 17, 2006 4:12 pm
by HondArd
Als je verbruik spectaculair laag is heeft dat inderdaad een technische oorzaak. Reed een tijdje 1:15-1:16 met m'n motor terwijl 1:20 makkelijk haalbaar is. Bleken 2 bougiekabels verrot te zijn in de bougiekapjes. Nadat de draadjes een stukje korter waren gemaakt en alles weer was schoongemaakt startte de motor ineens weer een stuk lekkerder en liep ook veel mooier rond. Eertste volle tank daarna weer als vanouds 1:21. Ach ja, kun je meemaken met een barrel van bijna 25 jaar oud.

Posted: Mon Sep 18, 2006 6:43 pm
by chris-r
Deze zomer gewerkt in de costa's, dr naartoe even het een en ander geprobeerd. 2 man kleding en spul voor een maand en 2 tassen met cds/vinyl wegen stiekem ook wat.

gem 140 km/u -> 1 op 11,8
gem 180 km/u -> 1 op 12,1
gem 160 km/u -> 1 op 12,7

terug weg een stuk met een boxster en een focus st op gereden en met 2 man en 2 vrouwen terug en dus voor 4 personen bagage.

ben niet boven de 1 op 9 gekomen. stuk met boxster en st uuuhhhm... 1 op niet heel veel meters!!

groeten

Chris

Posted: Mon Sep 18, 2006 8:26 pm
by Gaskleppie
Ik kom net uit Frankrijk.

1:18 gemiddeld........

Posted: Thu Oct 05, 2006 10:57 pm
by marcomhe
ik rijd gemiddeld 1 op 11-12 met stevig rijden een nette 1 op 10. was met mn b16 wel anders.. 1 op 6,7 onzuinigst :shock:

Posted: Fri Oct 06, 2006 3:25 am
by S2KJan
Eergister 1:3,9 gereden met de S2000.

145,5 kilometer en dat met 37,57 liter bp ultimate.

best netjes...............................






Als al die kilometers op zandvoort zijn vereden. 8)

Posted: Fri Oct 06, 2006 8:44 am
by Voodoo
S2KJan wrote:Eergister 1:3,9 gereden met de S2000.

145,5 kilometer en dat met 37,57 liter bp ultimate.

best netjes...............................






Als al die kilometers op zandvoort zijn vereden. 8)


Klopt wel, ik reed op Zolder 1:3 met mijn ATR :twisted:

Posted: Fri Oct 06, 2006 9:19 am
by mr. X
wow! hoezo dat dan? ik reed op het circuit 1:6?
Vond dat nog redelijk :-) maar zal dan misschien iets fout zijn gegaan met uit tellen ofzo