1 op ....
1 op ....
Kben net thuis uit Luik vandaan.
Ik was gister vertrokken vanuit omg. Rdam vanaf tankstation naar Luik ong. 250 km.
Toen s'avonds rond gereden daar +/- 50 km
Vanochtend weer terug via maastricht plus een stop in Valkenswaard terug naar omg. Rdam - tankstation +/- 280 km
Guess what... 583 km op een 46 liter is.
Das dus 1 op 12,6!!!
Die cijfers lijken meer op mijn Civic Sport tijd...
Ik was gister vertrokken vanuit omg. Rdam vanaf tankstation naar Luik ong. 250 km.
Toen s'avonds rond gereden daar +/- 50 km
Vanochtend weer terug via maastricht plus een stop in Valkenswaard terug naar omg. Rdam - tankstation +/- 280 km
Guess what... 583 km op een 46 liter is.
Das dus 1 op 12,6!!!
Die cijfers lijken meer op mijn Civic Sport tijd...
Ben net terug uit Duitsland , maar door de bergen heen crossen en wat gewone wegen gepakt en af en toe ge-VTEC't door de mooie bochten had ik met Shell V-power 100 Octaan 1 op 12,5 gereden .......voor mijn doen erg netjes en ondanks de wat zwaardere belastingen nog steeds zuinig.
Terugweg zat ik op 300KM op een halve tank met de V-power 100......
Terugweg zat ik op 300KM op een halve tank met de V-power 100......
Enkele weken terug 1:13 met de CTR gehaald.
Van Valkenswaard -> Steenbergen ca. 130 km (en terug)
2x Valkenswaard -> Goirle ca. 60 km (en terug)
en 's avonds en naar de zaak zo'n 74 km.
ik kwam uit op 574 km en er ging 44 liter bij.
Maar normaal haal ik tussen de 1:10 en 1:11 (af en toe wat Vulva's ehh volvo's afkloppen :wink: )
Van Valkenswaard -> Steenbergen ca. 130 km (en terug)
2x Valkenswaard -> Goirle ca. 60 km (en terug)
en 's avonds en naar de zaak zo'n 74 km.
ik kwam uit op 574 km en er ging 44 liter bij.
Maar normaal haal ik tussen de 1:10 en 1:11 (af en toe wat Vulva's ehh volvo's afkloppen :wink: )
Ik haal dat normaal niet hoor 1:12... Meestal tussen 10 en 12 en als ik flink plank en/of file rijd enz toch wel tussen 10 en 11..
Maar 1:13 of 14 dan rijd je hier weg en dan constant rijden en dan stoppen om te tanken richting de costa ofz???
@ Bart: Ik wist niet dat je daar woonde :wink: nxt time laat ik het ff weten. Ik wist het pas 1 dag van te voren dat we op kamp moesten en jaaah ik ging dus niet survivelen maar ff BBQ-en daar... hahahaha nog nooit zover voor een BBQ gereden zonder dat er daadewerkelijk geBBQd werd...
Maar 1:13 of 14 dan rijd je hier weg en dan constant rijden en dan stoppen om te tanken richting de costa ofz???
@ Bart: Ik wist niet dat je daar woonde :wink: nxt time laat ik het ff weten. Ik wist het pas 1 dag van te voren dat we op kamp moesten en jaaah ik ging dus niet survivelen maar ff BBQ-en daar... hahahaha nog nooit zover voor een BBQ gereden zonder dat er daadewerkelijk geBBQd werd...
Als je verbruik spectaculair laag is heeft dat inderdaad een technische oorzaak. Reed een tijdje 1:15-1:16 met m'n motor terwijl 1:20 makkelijk haalbaar is. Bleken 2 bougiekabels verrot te zijn in de bougiekapjes. Nadat de draadjes een stukje korter waren gemaakt en alles weer was schoongemaakt startte de motor ineens weer een stuk lekkerder en liep ook veel mooier rond. Eertste volle tank daarna weer als vanouds 1:21. Ach ja, kun je meemaken met een barrel van bijna 25 jaar oud.
Deze zomer gewerkt in de costa's, dr naartoe even het een en ander geprobeerd. 2 man kleding en spul voor een maand en 2 tassen met cds/vinyl wegen stiekem ook wat.
gem 140 km/u -> 1 op 11,8
gem 180 km/u -> 1 op 12,1
gem 160 km/u -> 1 op 12,7
terug weg een stuk met een boxster en een focus st op gereden en met 2 man en 2 vrouwen terug en dus voor 4 personen bagage.
ben niet boven de 1 op 9 gekomen. stuk met boxster en st uuuhhhm... 1 op niet heel veel meters!!
groeten
Chris
gem 140 km/u -> 1 op 11,8
gem 180 km/u -> 1 op 12,1
gem 160 km/u -> 1 op 12,7
terug weg een stuk met een boxster en een focus st op gereden en met 2 man en 2 vrouwen terug en dus voor 4 personen bagage.
ben niet boven de 1 op 9 gekomen. stuk met boxster en st uuuhhhm... 1 op niet heel veel meters!!
groeten
Chris
- Gaskleppie