Vraagje voor de Belgen onder ons

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Vraagje voor de Belgen onder ons

Post by JDMTEG »

Maar de Nederlanders mogen natuurlijk ook meepraten.

Als jullie naar de autokeuring gaan. In hoeverre maak je je auto terug standaart :?:

Bij mijn ITR blijft erop zitten:
-open luchtfilter (geen CAI dus)
-DC sports 4-2-1 uitlaatcollector (niet JDM)
-H&R verlagingsveren (+/-2,5cm lager)
-17inch velgen met 215/40-17 banden
-Buddyclub Vtec controller

Voor de rest blijft hij standaart. En geraakt hij zo door de keuring.
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Met wat geluk ben je er gewoon door.
Ze doen misschien moeilijk over je bandenmaat, maar verder moet het wel lukken.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ik denk dat je mijn vraag niet begrijpt.
Met deze opstelling ben ik enkele maanden terug zonder problemen door de keuring geraakt.
Ik wil alleen van de andere Belgen weten wat zij met hun type R's doen om door de keuring te geraken. Wie weet kunnen we er allemaal nog wat van leren zodat we niet onnodige dingen terug standaart moeten maken.
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Ah op die manier :o ops:
Ik moet in januari, februari gaan. Net in de winter dus.
- Uiterlijk standaard.
- Verlagingsveren -3cm
- 4-1 header
- JDM katalysator
- Fujitsubo catback
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

Amai pff ik moet halve auto afbreken ....

Wat moet eraf :

*voor- en achterbumper van tc
*motorkap carbon van visracing
*uitlaatlijn van fijutsubo
*carbon spiegels van spoon
*velgen Volk Racing CA28 18"
*carbon vleugel rotora

Wat moet erop of mag erop blijven :

*originele bumpers
*originele motorkap
*originele uitlaatlijn met katalysator
*originele spiegels
*originele velgen 15"
*hondata
*jackson supercharger
*comptech cai
*vibrant collector 4-1
*en nog wat rommel zoals spoon gasklep enz

Hele klus :(
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

ITR1217 wrote:Amai pff ik moet halve auto afbreken ....

Wat moet erop of mag erop blijven :
*jackson supercharger
Hele klus :(


Die mag er volgens mij ook niet op blijven, of je moet geluk hebben dat ze het niet zien.

Greetz
Image
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Waarom mag een SC blijven zitten en moet een carbon kap weg? Wat zijn grenzen dan van wat mag en wat niet?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

grenzen in belgie? alles moet 100% stock zijn, tenzij de keurmeester in een goede bui is, of hij gewoon niet genoeg kennis heeft om het te zien...

klinkt weer eens als een typische "belgen-zijn-dom" opmerking, maar het is helaas de werkelijkheid.

@Erwin: dude, hebben we nog niet afgesproken. heb je inserts nog steeds liggen...
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Ja die SC zou normaal ook niet mogen.
Past je katalysator dan op die Vibrant 4-1 ?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

100% stock?

*hondata
*jackson supercharger
*comptech cai
*vibrant collector 4-1
*en nog wat rommel zoals spoon gasklep enz


Je hebt toch niet elk jaar dezelfde keurmeester in Belgie dus hoe kun je dit dan laten zitten? En herkeuren is in Belgie toch opnieuw betalen dus even de gok nemen kan kostbaar zijn.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

In Belgie kan je verschillende keren goedgekeurd worden, en een andere keer heeft er een niet goed geslapen en ben je afgekeurd.
Bij mijn CRX ben ik met verlagingsveren 4 keer goedgekeurd, en de 5de keer werd hij afgekeurd.
Hetzelfde met de ITR, 3 maal geen probleem zonder katalisator, en de 4de keer was hij afgekeurd.
Ook ben ik een keer afgekeurd voor een open air luchtfilter, vanaf nu ga ik dus standaard. :(
CW ITR 01034
White-ITR
Posts: 60
Joined: Fri Feb 10, 2006 7:31 am
Contact:

Post by White-ITR »

ik laat gewoon alles steken om men ITR
ik steek alleen men katalysator terug :lol:

4-1 header
catback
cai
:wink:
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

Tja belgie he :roll:

Het is inderdaad zo dat de wagen 100% origineel moet staan zelfs de bandenmaat en velgenmaat staan vermeld op ons inschrijvingsbewijs dus in mijn geval 15" , tenzij je goedkeuring dokument hebt van de garage voor bv verlagingsveren enz
En het is inderdaad een gok en hopen dat ze de SC niet zien ja , gelukkig zijn ze op de keuring niet van de slimste :lol:
En meestal laat ik de garage ermee gaan die kennen ze al en is meestal in orde dan .... tot nu toch ...

@Vteccie carbon is in belgie verboden omdat dat niet dezelfde eigenschapen heeft als origineel bij bv ongeval ... stom maarja ...

@ITR639 blijkbaar wel ...

@baRt ik weet het begin jullie al te missen :wink: we moeten dringend afspreken ...
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ja, vorig jaar had ik op de keuring geperforeerde schijven en geen kat. Auto werd goedgekeurd en dit jaar werd hij daar op afgekeurd
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Net alsof de belgische keuringsdienst niet weet dat er sommige auto's teruggebouwd worden naar standaard, om de keuring te kunnen passeren met een goed resultaat.

Laat ze dan eerlijk zijn en toestaan om alles te laten zitten. Pas dan heeft een keuring zin mbt de veiligheid voor de overige 364 dagen van het jaar!
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

het is tegenwoordig veranderd daar: als het bij aanhouding/controle niet op de papieren staat, maar wel op de auto zit, krijg je een dikke boete of zow... hoe dan ook ben je dan genaaid... belgische pliesie kennende....

maar de precieze bepalingen hierover mogen de belgen even vertellen
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Soms durven ze wel eens een auto die volgens hem niet in orde is wel eens meenemen naar de keuring en als er iets niet in orde is heb je inderdaad een probleem.
CW ITR 01034
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

Inderdaad ze plukken je van de weg en nemen je mee naar de keuring en als je pech hebt kan je hem laten staan want word hij afgekeurd en mag je er niet meer mee rijden , dan moet het wel al gek zijn ze ...
Want ben al dikwijls politie tegengekomen en no prob ! voorlopig :wink:
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Meestal komen ze achter je rijden en doen je dan stoppen.
Maar een ITR zullen ze niet kunnen achtervolgen zeker :D
CW ITR 01034
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Tenzij de politie getunede ITR's als volgauto neemt natuurlijk :wink:
Locked