Vraagje voor de Belgen onder ons
Vraagje voor de Belgen onder ons
Maar de Nederlanders mogen natuurlijk ook meepraten.
Als jullie naar de autokeuring gaan. In hoeverre maak je je auto terug standaart :?:
Bij mijn ITR blijft erop zitten:
-open luchtfilter (geen CAI dus)
-DC sports 4-2-1 uitlaatcollector (niet JDM)
-H&R verlagingsveren (+/-2,5cm lager)
-17inch velgen met 215/40-17 banden
-Buddyclub Vtec controller
Voor de rest blijft hij standaart. En geraakt hij zo door de keuring.
Als jullie naar de autokeuring gaan. In hoeverre maak je je auto terug standaart :?:
Bij mijn ITR blijft erop zitten:
-open luchtfilter (geen CAI dus)
-DC sports 4-2-1 uitlaatcollector (niet JDM)
-H&R verlagingsveren (+/-2,5cm lager)
-17inch velgen met 215/40-17 banden
-Buddyclub Vtec controller
Voor de rest blijft hij standaart. En geraakt hij zo door de keuring.
Ik denk dat je mijn vraag niet begrijpt.
Met deze opstelling ben ik enkele maanden terug zonder problemen door de keuring geraakt.
Ik wil alleen van de andere Belgen weten wat zij met hun type R's doen om door de keuring te geraken. Wie weet kunnen we er allemaal nog wat van leren zodat we niet onnodige dingen terug standaart moeten maken.
Met deze opstelling ben ik enkele maanden terug zonder problemen door de keuring geraakt.
Ik wil alleen van de andere Belgen weten wat zij met hun type R's doen om door de keuring te geraken. Wie weet kunnen we er allemaal nog wat van leren zodat we niet onnodige dingen terug standaart moeten maken.
Amai pff ik moet halve auto afbreken ....
Wat moet eraf :
*voor- en achterbumper van tc
*motorkap carbon van visracing
*uitlaatlijn van fijutsubo
*carbon spiegels van spoon
*velgen Volk Racing CA28 18"
*carbon vleugel rotora
Wat moet erop of mag erop blijven :
*originele bumpers
*originele motorkap
*originele uitlaatlijn met katalysator
*originele spiegels
*originele velgen 15"
*hondata
*jackson supercharger
*comptech cai
*vibrant collector 4-1
*en nog wat rommel zoals spoon gasklep enz
Hele klus
Wat moet eraf :
*voor- en achterbumper van tc
*motorkap carbon van visracing
*uitlaatlijn van fijutsubo
*carbon spiegels van spoon
*velgen Volk Racing CA28 18"
*carbon vleugel rotora
Wat moet erop of mag erop blijven :
*originele bumpers
*originele motorkap
*originele uitlaatlijn met katalysator
*originele spiegels
*originele velgen 15"
*hondata
*jackson supercharger
*comptech cai
*vibrant collector 4-1
*en nog wat rommel zoals spoon gasklep enz
Hele klus

Waarom mag een SC blijven zitten en moet een carbon kap weg? Wat zijn grenzen dan van wat mag en wat niet?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
grenzen in belgie? alles moet 100% stock zijn, tenzij de keurmeester in een goede bui is, of hij gewoon niet genoeg kennis heeft om het te zien...
klinkt weer eens als een typische "belgen-zijn-dom" opmerking, maar het is helaas de werkelijkheid.
@Erwin: dude, hebben we nog niet afgesproken. heb je inserts nog steeds liggen...
klinkt weer eens als een typische "belgen-zijn-dom" opmerking, maar het is helaas de werkelijkheid.
@Erwin: dude, hebben we nog niet afgesproken. heb je inserts nog steeds liggen...
100% stock?
Je hebt toch niet elk jaar dezelfde keurmeester in Belgie dus hoe kun je dit dan laten zitten? En herkeuren is in Belgie toch opnieuw betalen dus even de gok nemen kan kostbaar zijn.
*hondata
*jackson supercharger
*comptech cai
*vibrant collector 4-1
*en nog wat rommel zoals spoon gasklep enz
Je hebt toch niet elk jaar dezelfde keurmeester in Belgie dus hoe kun je dit dan laten zitten? En herkeuren is in Belgie toch opnieuw betalen dus even de gok nemen kan kostbaar zijn.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
In Belgie kan je verschillende keren goedgekeurd worden, en een andere keer heeft er een niet goed geslapen en ben je afgekeurd.
Bij mijn CRX ben ik met verlagingsveren 4 keer goedgekeurd, en de 5de keer werd hij afgekeurd.
Hetzelfde met de ITR, 3 maal geen probleem zonder katalisator, en de 4de keer was hij afgekeurd.
Ook ben ik een keer afgekeurd voor een open air luchtfilter, vanaf nu ga ik dus standaard.
Bij mijn CRX ben ik met verlagingsveren 4 keer goedgekeurd, en de 5de keer werd hij afgekeurd.
Hetzelfde met de ITR, 3 maal geen probleem zonder katalisator, en de 4de keer was hij afgekeurd.
Ook ben ik een keer afgekeurd voor een open air luchtfilter, vanaf nu ga ik dus standaard.

CW ITR 01034
Tja belgie he :roll:
Het is inderdaad zo dat de wagen 100% origineel moet staan zelfs de bandenmaat en velgenmaat staan vermeld op ons inschrijvingsbewijs dus in mijn geval 15" , tenzij je goedkeuring dokument hebt van de garage voor bv verlagingsveren enz
En het is inderdaad een gok en hopen dat ze de SC niet zien ja , gelukkig zijn ze op de keuring niet van de slimste :lol:
En meestal laat ik de garage ermee gaan die kennen ze al en is meestal in orde dan .... tot nu toch ...
@Vteccie carbon is in belgie verboden omdat dat niet dezelfde eigenschapen heeft als origineel bij bv ongeval ... stom maarja ...
@ITR639 blijkbaar wel ...
@baRt ik weet het begin jullie al te missen :wink: we moeten dringend afspreken ...
Het is inderdaad zo dat de wagen 100% origineel moet staan zelfs de bandenmaat en velgenmaat staan vermeld op ons inschrijvingsbewijs dus in mijn geval 15" , tenzij je goedkeuring dokument hebt van de garage voor bv verlagingsveren enz
En het is inderdaad een gok en hopen dat ze de SC niet zien ja , gelukkig zijn ze op de keuring niet van de slimste :lol:
En meestal laat ik de garage ermee gaan die kennen ze al en is meestal in orde dan .... tot nu toch ...
@Vteccie carbon is in belgie verboden omdat dat niet dezelfde eigenschapen heeft als origineel bij bv ongeval ... stom maarja ...
@ITR639 blijkbaar wel ...
@baRt ik weet het begin jullie al te missen :wink: we moeten dringend afspreken ...
Net alsof de belgische keuringsdienst niet weet dat er sommige auto's teruggebouwd worden naar standaard, om de keuring te kunnen passeren met een goed resultaat.
Laat ze dan eerlijk zijn en toestaan om alles te laten zitten. Pas dan heeft een keuring zin mbt de veiligheid voor de overige 364 dagen van het jaar!
Laat ze dan eerlijk zijn en toestaan om alles te laten zitten. Pas dan heeft een keuring zin mbt de veiligheid voor de overige 364 dagen van het jaar!