nokkenassen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
jimmy

nokkenassen

Post by jimmy »

heeft er iemand ervaring met BLOX nokkenassen?
of zijn er nog andere goede merken?
en voor de versnelingsbak olie welke is het beste ATF of ?

groeten jimmy.
Katana

Post by Katana »

Martin heeft Toda, zeer goed.

Versnellingsbak moet MTF-II (Manual Transmission Fluid laatste update)in origineel Honda vloeistof.

ATF zou ik niet doen (Automatic Transmission Fluid)

Tenzij je automatic bak in je ITR hebt? :lol:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Blox heb ik hier in nederland nog niet gezien maar de berichten vauit de states zijn goed. Nog geen horror verhalen gelezen wat op zich al een compliment is.
Schijnen erg te lijken op de skunk2 pro wat ook een compliment is.

Wel sterkere veren nemen! En als je boven de 9500rpm wilt gaan (niet aan te bevelen) andere schotels.
ITR1217

Post by ITR1217 »

Wel sterkere veren nemen! En als je boven de 9500rpm wilt gaan (niet aan te bevelen) andere schotels.

Mijn ITR gaat in eerste en tweede tot 9200 en de rest tot bijna 10000 tr/min .... tot nog toe geen problemen :roll:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Wacht maar.....
Ik heb al 2 keer bij ITR motoren de standaard klepveerschotels zien breken. Dat ging ook niet direkt maar na een tijdje.
Geeft een hoop troep hoor!
Katana

Post by Katana »

ITR1217 wrote:

Mijn ITR gaat in eerste en tweede tot 9200 en de rest tot bijna 10000 tr/min .... tot nog toe geen problemen :roll:

Wat heb je voor schotels in je ITR ? :wink:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik begrijp uit zn verhaal standaard.....
ITR639

Post by ITR639 »

Ik heb ook nooit geweten dat de vorige eigenaar ze heeft laten vervangen :-? Toch maar opletten dus...
ITR1217

Post by ITR1217 »

Gaskleppie wrote:Wacht maar.....
Ik heb al 2 keer bij ITR motoren de standaard klepveerschotels zien breken. Dat ging ook niet direkt maar na een tijdje.
Geeft een hoop troep hoor!

Geen flauw idee ... de moeite dus om eens te onderhoren als ik het goed begrijp ...
En wat raad je me eventueel aan moest het niet gebeurd zijn ??
En is dit serieuse ingreep of iets dat je op een zonnige zondag morgen kan doen :wink:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Je hebt er de juiste spullen voor nodig, dat maakt het een beetje moeilijk.
Compressor, veren drukker etc.
Als je die niet hebt gaat het niet.

Welke idioot heeft jou computer geprogrammeerd dat je 10.000rpm kan draaien terwijl je motor nog standaard is?
Die gozer verkoopt zeker ook motorblokken ;-)
jimmy

Post by jimmy »

bedankt voor nuttige info.
die BLOX nokkenassen zijn wel redelijk bij prijs vergeleken met andere
merken(toda).... heeft dit te maken met levensduur of iets anders?
het importeren van amerika naar belgie scheelt dat met hier in de winkel te kopen of niet(ivm met nokkenassen gewicht port kosten)?
jap_speed

Post by jap_speed »

[quote="Gaskleppie"]....Welke idioot heeft jou computer geprogrammeerd dat je 10.000rpm kan draaien terwijl je motor nog standaard is?
Die gozer verkoopt zeker ook motorblokken ]

idd 10.000rpm is gewoon crazy op 'n standaard blok en heeft totaal geen nut. Alleen Russische roulette spelen met je blok!

Blox steken moet je steeds veren en klepveren veranderen... ze houden wel van meer compressieverhouding voor een goed resultaat en V-Tecpunt moet verplaatst worden. 9500 toeren is wel.
Simplicity is the characteristic of the real thing!
slydawg

Post by slydawg »

Gaskleppie wrote:Je hebt er de juiste spullen voor nodig, dat maakt het een beetje moeilijk.
Compressor, veren drukker etc.
Als je die niet hebt gaat het niet.

Dat is idd zo.
Ik heb hier bij mij in de buurt van die ghetto tuners die de klepveren gewoon indrukken met een ringsleutel, alleen als je ff kracht verminderd schiet de boel je om de oren wat dus ook gebeurd, gevolg, onderdeeltjes kwijt/in het blok gevallen :shock:

Gewoon juiste gereedschap gebruiken, dat scheelt tijd, is makkelijker en veiliger.
ITR1217

Post by ITR1217 »

Welke idioot heeft jou computer geprogrammeerd dat je 10.000rpm kan draaien terwijl je motor nog standaard is?
Die gozer verkoopt zeker ook motorblokken ;-)

Bijna 10000rpm he .... ik denk zo een 9600 a 9700 en ik weet niet of hij nog standaard is ... terwijl ik hier lig te typen is er een sms onderweg met die vraag ...

Nu moest het niet zijn ... naar waar gaan dan want hier weet ik niet zo direkt iemand en R-speed die alles gemonteerd heeft bestaat niet meer ...
baRt

Post by baRt »

Erwin: wat je ook doet, voorlopig dat ding niet boven de 9000rpm door trekken! Standaard doet ie 8900 geloof ik, dus die 9k zou eventueel kunnen...

gelukkig maakt dat ding niet veel kilometers bij jou :)
jap_speed

Post by jap_speed »

ITR1217 wrote:Nu moest het niet zijn ... naar waar gaan dan want hier weet ik niet zo direkt iemand en R-speed die alles gemonteerd heeft bestaat niet meer ...

Heb ik dat goed verstaan, maar zit gij te "revven" over de 9500 toeren met een JRSC? bij hoeveel PSI?

Als je een Hondata ECU hebt is de toerentalbegrenzer snel verzet.
Je kan er gewoon op wachten... je moet dan wel is bellen voor een afspraak en tot in Leuven rijden.
Simplicity is the characteristic of the real thing!
ITR639

Post by ITR639 »

@ ITR1217: je ITR is afgesteld bij CPL Racing in UK. Toerenteller geeft wel ongeveer 300 rpm meer aan dan het werkelijk is...
ITR1217

Post by ITR1217 »

ITR639 wrote:@ ITR1217: je ITR is afgesteld bij CPL Racing in UK. Toerenteller geeft wel ongeveer 300 rpm meer aan dan het werkelijk is...

OEF dan :wink:

@jap_speed waar in leuven ... en is volledig andere computer die gemonteerd is ...
Locked