Rechthoekige gaten in achterbumper ITR

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
roblom

Rechthoekige gaten in achterbumper ITR

Post by roblom »

Heb gisteren mijn bumper bij de spuiter vandaan gehaalt (met dichtgemaakt mistachterlicht :D ). Nu was het mij al eerder opgevallen maar ben toch nieuwschierig waar het voor is.
Als je naar de bumper kijkt heb je aan de onderkant een bolling die naar binnen loopt. Daardoor ontstaat er een soort dieper liggende gleuf. In deze gleuf zitten meerdere rechthoekige gaten van ongeveer een centimeter. Het lijkt erop alsof er iets ingeklikt moet worden ofzo. Maar heb nu al meerdere ITR bumpers bekeken maar kan niets ontdekken.
Iemand enig idee wat daar in moet?
baRt

Post by baRt »

bedoel je tussen de 'dwarsligger' en de 'bumper'?

bij mij zitten daar zwarte dingen in... nooit echt gekeken, maar het zijn geen gaten in ieder geval
roblom

Post by roblom »

Ja die.

Maar die zwarte dingen die er volgens jou IN zitten is dus een geheel met de bumper (lijkt in eerste instantie niet). Maar daar zitten dus wel die rechthoekige gaten aan de buitenste rand ervan.
wilco

Post by wilco »

Die gaten heb ik ook en meerdere en die dienen voor ....niks/ nada....gewichtbesparing?

EDIT; Ik zat zo eens te denken die vakjes zijn heel moeilijk af te plakken , de rest van de bumpoer moet wit wezen en deze vakjes zwart , is het niet zo dat Honda zelf een soort van mal heeft en deze met deze gaatjes vastzet en dat je daarom de bumper niet hoeft af te plakken om dit zwart te laten en dus gewoon een mal kunt klikken en spuiten???
RedSun

Post by RedSun »

Misschien een dome opmerking maar kan het met de aerodynamica te maken hebben? soort diffusor idee? Herrie besparen door windgeruis?

Ik noem maar wat hoor....
Nana korobi ya oki
wilco

Post by wilco »

Het is optisch een soort diffuser idee maar het heeft geen dienst.
RedSun

Post by RedSun »

hmmm apart, Honda maakt meestal alles met een goede reden.

Maar thx weer wat geleerd :)
Nana korobi ya oki
Locked