Lachgas CTR
Lachgas CTR
Wil alleen weten of een lachgas systeem aan of af te raden is voor een CTR... Indien aan te raden is, waar zou je zoiets kunnen doen??
mr. X wrote:(hadden er laatst een Skyline R34 GT-R staan! plus nog 2 R33's en een supra.. wil iets zeggen lijkt me)
Wat moet dat zeggen dan? Dat ze kunnen importeren?
Ik heb zelf geen ervaring met DBM maar via diverse andere forums vang ik ook vaak negatieve dingen op. Maar dat is niet het onderwerp van dit topic.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
Maar het is NIET slecht voor je blok mits je het natuurlijk proper begruikt!
Niet waar!
Lachgas heeft een enorme hoge verbrandingstemperatuur en dat gaat ten koste van de levensduur van je motor. verder is het vrij gevaarlijk om te gebruiken. Zolang alles goed gaat en je doet niet te gek kan het best lang goed gaan. Gaat er echter iets mis in de brandstof aanvoer gaat het gelijk erg fout.
bv een vrij lege tank kan met sterk accelereren (gaat meestal gepaard met lachgas) kan een tijdelijk arm mengsel geven. Normaal gesproken is dat al slecht voor je motor, bij lachgas zal de verbrandings temperatuur zo erg ophoog gaan dat je zuigers direkt wegsmelten.
Dat het mis kan gaan heeft Ronnie de wilde afgelopen jaar nog vrij veel laten zien. In 1 jaar 3 B16's naar de knoppen met een geavanceerd lachgas systeem die op 80pk ingesteld stond!
VTECCIE wrote:mr. X wrote:(hadden er laatst een Skyline R34 GT-R staan! plus nog 2 R33's en een supra.. wil iets zeggen lijkt me)
Wat moet dat zeggen dan? Dat ze kunnen importeren?
Ik heb zelf geen ervaring met DBM maar via diverse andere forums vang ik ook vaak negatieve dingen op. Maar dat is niet het onderwerp van dit topic.
Als ik een Skyline had zou ik hem niet zomaar uit handen geven!
Maar dat is mijn mening. Zal verder in dit topic niet over discussieren.
En lachgas verhoogd zeker de kans dat het eerder kapot kan gaan. Maar met een open uitlaat of andere luchtfilter versnel je ook het slijt proces van de motor. plus nog meer nadelen van een open inlaat..
Als je een turbo of supercharger verkeerd gebruikt kán ook alles naar de verdommenis worden gedraaid.
@ Gangaran
Bel eens rond joh. Je bent nergens toe verplicht. Laat je informeren door meerdere bedrijven die er ervaring mee hebben. Lees/post eens op wat forums.
Maar waarom zou je eigenlijk lachgas willen? voor dat geld kan ik me een paar andere leuke dingen bedenken... maar ieder zijn ding natuurlijk
- Gaskleppie
Maar het is NIET slecht voor je blok
Hier lijk je iets anders te zeggen......
Die skylines zijn door hun zelf ingevoerd. Dus niemand geeft iets uit handen.
Maar niets ten nadele van DBM. Fanatieke jongens die je wel willen helpen.
als je iemand met ervaring met lachgas zoekt moet je wel naar DBM, ze hebben zelfs een auto op het circuit rijden met (tijdelijke) lachgas injectie. Die is nog steeds heel.....
Wil je het gaan gebruiken om te sprinten?
De mannen van Brielse Autoschade hebben ook ervaring zat met lachgas. Ze zijn ook leverancier dacht ik.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Quote: Maar waarom zou je eigenlijk lachgas willen? voor dat geld kan ik me een paar andere leuke dingen bedenken...
Op zich zou ik wel meer vermogen willen. Zat zelf aan verschillende dingen te denken. Met een CAT-BAck krijg je niet zoveel vermogen, met een CAI krijg je wel wat maar net zoveel dacht ik. Maar wat had je zelf in gedachte mr.x met die leuke dingen???
Op zich zou ik wel meer vermogen willen. Zat zelf aan verschillende dingen te denken. Met een CAT-BAck krijg je niet zoveel vermogen, met een CAI krijg je wel wat maar net zoveel dacht ik. Maar wat had je zelf in gedachte mr.x met die leuke dingen???
Gangaran wrote:Quote: Maar waarom zou je eigenlijk lachgas willen? voor dat geld kan ik me een paar andere leuke dingen bedenken...
Ik kan beter de volgende vraag stellen, wat is je budget?
Nog even doorsparen en supercharger erop. Kost je meer, maar ik zou het liever hebben dan NOS.
Of je zou lekker aso voor een Mugen of Toda uitlaatspruitstuk kunnen gaan
. Icm een open cat-back krijg je hier wél weer best veel vermogen uit. Lees +- 20 pk (correct me if i'm wrong..)
Maar het hangt er ook sterk vanaf of je geblazen wil gaan rijden of zweert bij NA zoals Gaskleppie...
Aan de hand daarvan moet je eigenlijk je keuzes gaan maken. Met een geblaze motor wil je andere eigenschappen van een uitlaat als NA...
Of je zou lekker aso voor een Mugen of Toda uitlaatspruitstuk kunnen gaan

Maar het hangt er ook sterk vanaf of je geblazen wil gaan rijden of zweert bij NA zoals Gaskleppie...
Aan de hand daarvan moet je eigenlijk je keuzes gaan maken. Met een geblaze motor wil je andere eigenschappen van een uitlaat als NA...