Lachgas CTR

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Lachgas CTR

Post by Gangaran »

Wil alleen weten of een lachgas systeem aan of af te raden is voor een CTR... Indien aan te raden is, waar zou je zoiets kunnen doen??
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Persoonlijk vind ik NOS/lachgas helemaal niks, maar dat is persoonlijk. Het lijkt me gewoon niet goed voor het blok. Maar als je meer info wilt zal ik eens informeren bij DBM Engineering of wat andere bedrijven zoeken in NL.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

"Bottles are for babies" is het gezegde...
Maar het is NIET slecht voor je blok mits je het natuurlijk proper begruikt!
Laat je even informeren bij de desbetreffende bedrijven. Ga idd eens langs bij DBM. Is denk ik ook het dichts voor jou bij...
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ja, maar gaat een bedrijf toch niet proberen mij over te halen om het te doen zodat ze verkopen??

Wat ik heb gehoord is dat wet-system veiliger is dan dry-system
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

DBM niet. Ben er laatst geweest en hij raadde mij zelfs enkele dingen af te doen, en zei ook dat sommige dingen die eraan gedaan wáren niet persé hadden gehoeven...
Goede zaak...

(hadden er laatst een Skyline R34 GT-R staan! plus nog 2 R33's en een supra.. wil iets zeggen lijkt me)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

You've got a point!!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

mr. X wrote:(hadden er laatst een Skyline R34 GT-R staan! plus nog 2 R33's en een supra.. wil iets zeggen lijkt me)


Wat moet dat zeggen dan? Dat ze kunnen importeren?

Ik heb zelf geen ervaring met DBM maar via diverse andere forums vang ik ook vaak negatieve dingen op. Maar dat is niet het onderwerp van dit topic.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Maar het is NIET slecht voor je blok mits je het natuurlijk proper begruikt!


Niet waar!
Lachgas heeft een enorme hoge verbrandingstemperatuur en dat gaat ten koste van de levensduur van je motor. verder is het vrij gevaarlijk om te gebruiken. Zolang alles goed gaat en je doet niet te gek kan het best lang goed gaan. Gaat er echter iets mis in de brandstof aanvoer gaat het gelijk erg fout.
bv een vrij lege tank kan met sterk accelereren (gaat meestal gepaard met lachgas) kan een tijdelijk arm mengsel geven. Normaal gesproken is dat al slecht voor je motor, bij lachgas zal de verbrandings temperatuur zo erg ophoog gaan dat je zuigers direkt wegsmelten.

Dat het mis kan gaan heeft Ronnie de wilde afgelopen jaar nog vrij veel laten zien. In 1 jaar 3 B16's naar de knoppen met een geavanceerd lachgas systeem die op 80pk ingesteld stond!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

VTECCIE wrote:
mr. X wrote:(hadden er laatst een Skyline R34 GT-R staan! plus nog 2 R33's en een supra.. wil iets zeggen lijkt me)


Wat moet dat zeggen dan? Dat ze kunnen importeren?

Ik heb zelf geen ervaring met DBM maar via diverse andere forums vang ik ook vaak negatieve dingen op. Maar dat is niet het onderwerp van dit topic.


Als ik een Skyline had zou ik hem niet zomaar uit handen geven!
Maar dat is mijn mening. Zal verder in dit topic niet over discussieren.

En lachgas verhoogd zeker de kans dat het eerder kapot kan gaan. Maar met een open uitlaat of andere luchtfilter versnel je ook het slijt proces van de motor. plus nog meer nadelen van een open inlaat..
Als je een turbo of supercharger verkeerd gebruikt kán ook alles naar de verdommenis worden gedraaid.

@ Gangaran
Bel eens rond joh. Je bent nergens toe verplicht. Laat je informeren door meerdere bedrijven die er ervaring mee hebben. Lees/post eens op wat forums.
Maar waarom zou je eigenlijk lachgas willen? voor dat geld kan ik me een paar andere leuke dingen bedenken... maar ieder zijn ding natuurlijk
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Maar het is NIET slecht voor je blok


Hier lijk je iets anders te zeggen......

Die skylines zijn door hun zelf ingevoerd. Dus niemand geeft iets uit handen.

Maar niets ten nadele van DBM. Fanatieke jongens die je wel willen helpen.
als je iemand met ervaring met lachgas zoekt moet je wel naar DBM, ze hebben zelfs een auto op het circuit rijden met (tijdelijke) lachgas injectie. Die is nog steeds heel.....

Wil je het gaan gebruiken om te sprinten?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

De mannen van Brielse Autoschade hebben ook ervaring zat met lachgas. Ze zijn ook leverancier dacht ik.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Quote: Maar waarom zou je eigenlijk lachgas willen? voor dat geld kan ik me een paar andere leuke dingen bedenken...

Op zich zou ik wel meer vermogen willen. Zat zelf aan verschillende dingen te denken. Met een CAT-BAck krijg je niet zoveel vermogen, met een CAI krijg je wel wat maar net zoveel dacht ik. Maar wat had je zelf in gedachte mr.x met die leuke dingen???
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Gangaran wrote:Quote: Maar waarom zou je eigenlijk lachgas willen? voor dat geld kan ik me een paar andere leuke dingen bedenken...

Op zich zou ik wel meer vermogen willen. Zat zelf aan verschillende dingen te denken. Met een CAT-BAck krijg je niet zoveel vermogen, met een CAI krijg je wel wat maar net zoveel dacht ik. Maar wat had je zelf in gedachte mr.x met die leuke dingen???


Ik kan beter de volgende vraag stellen, wat is je budget?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Om nu te beginnen 1 tot 1,5K
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nog even doorsparen en supercharger erop. Kost je meer, maar ik zou het liever hebben dan NOS.
Of je zou lekker aso voor een Mugen of Toda uitlaatspruitstuk kunnen gaan :D . Icm een open cat-back krijg je hier wél weer best veel vermogen uit. Lees +- 20 pk (correct me if i'm wrong..)

Maar het hangt er ook sterk vanaf of je geblazen wil gaan rijden of zweert bij NA zoals Gaskleppie...

Aan de hand daarvan moet je eigenlijk je keuzes gaan maken. Met een geblaze motor wil je andere eigenschappen van een uitlaat als NA...
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ja ik dacht een supercharger koste rond de 3800 euro.

Wat ik wel wilde is niet teveeeel herrie maken. Mag wel sportief geluid zijn, maar het geluid moet ook niet te vermoeiend zijn. Daarom mijn eerste gedachte aan lachgas.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

is dit geen technisch topic?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Lachgas is een middel dat maar tijdelijk meer vermogen geeft, voor alledaags gebruik naar mijn mening totaal geen nut.
Die flessen steeds vullen kost ook niet niks.
Als je gaat sprinten en weet ik wat nog meer, oke..

Dit is idd een tech. topic.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Zijn er eigenlijk leden met een supercharger of turbo?

Ik weet er een in Belgium met een ITR maar geen CTR
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Gaskleppie wrote:is dit geen technisch topic?
Er wordt om meningen, prijzen en dealers gevraagd, en die worden ook gegeven. Verder is er maar weinig technisch aan het gesprek. Er is niet besproken of gevraagd hoe of waarom een en ander werkt of zo. Dus niet technisch.
Locked