Buddy Club Spec IV
Buddy Club Spec IV
De Omschrijving op de buddyClub website bevalt me wel, maar veel meer dan dat kan ik er niet over vinden. Dus:
Iemand ervaring met deze uitlaat?
Wie kan hem leveren en wat kost hij?
Iemand ervaring met deze uitlaat?
Wie kan hem leveren en wat kost hij?
Je bedoelt de Buddyclub Spec 4 denk ik. Dat is de stilste uit de lijn van Buddyclub en van het model demper moet je houden maar ik vind het zelf een hele mooie pijp. Voor wat voor auto is het want ik heb mijn Spec 3 uit de UK laten komen en alles wat ze daar op voorraad hebben is dan hier binnen 5 werkdagen. Buddyclub is moeilijk tot bijna niet te krijgen in Nederland of je moet geluk hebben bij AVB dat ze er toevallig nog eentje hebben. Maar ik raad je af om daar te bestellen omdat ik ook 6 maanden heb gewacht en uiteindelijk had ik het verkeerde model gekregen en daarna niet netjes behandeld dus dat is mijn ervaring.
Ja bedoelde de Spec IV was ff in de war met die pro.
Deze dus.
Hij is voor mijn ITR, tenminste waar wil ik hem graag op hebben
maar was er al achter dat hij erg lastig te krijgen hier.
Deze dus.
Hij is voor mijn ITR, tenminste waar wil ik hem graag op hebben

Ik rij met de Spec III op mijn ITR , het materiaal is zo licht dat je de hele uitlaatlijn zo met een hand kunt oppakken.
Bij de Spec III heb geen flensmontage maar schuifkoppelingen, waar de veertjes hoort rammelen.
Ik heb bij de eerst schuifkoppeling zo'n buiskoppeling eroverheen gezet nu hoor ik daar geen gerammel meer , behalve de laatste schuifkoppling heb ik nog wel de veertjes zitten.
Voor de rest de uitlaat is zeker 2X luider als een Invidia , zowel lage toeren een diepe brom die verandert in nog luider geluid boven de 3000rpm en bij VTEC inkomst in een racy motorfiets geluid.
Ik denk dat er met de Spec III in een dichtbevolkt gebied moeilijk mee te rijden is omdat ze daar veel meer letten op uitlaatgeluid.
Ik heb zelf nu binnen die paar maand 1X commentaar gehad en verschijdende boze blikken...maar qua geluid ik vind het top.
Bij de Spec III heb geen flensmontage maar schuifkoppelingen, waar de veertjes hoort rammelen.
Ik heb bij de eerst schuifkoppeling zo'n buiskoppeling eroverheen gezet nu hoor ik daar geen gerammel meer , behalve de laatste schuifkoppling heb ik nog wel de veertjes zitten.
Voor de rest de uitlaat is zeker 2X luider als een Invidia , zowel lage toeren een diepe brom die verandert in nog luider geluid boven de 3000rpm en bij VTEC inkomst in een racy motorfiets geluid.
Ik denk dat er met de Spec III in een dichtbevolkt gebied moeilijk mee te rijden is omdat ze daar veel meer letten op uitlaatgeluid.
Ik heb zelf nu binnen die paar maand 1X commentaar gehad en verschijdende boze blikken...maar qua geluid ik vind het top.
eteuben wrote:Terwijl je zou verwachten dat hoe groter het eindstuk, hoe luider de uitlaat is. Maar dat is soms helemaal niet zo.
Dat heeft alleen maar een kleine invloed op de toonhoogte niet op de geluidssterkte.
Mails zijn onderweg naar leveranciers van de Spec IV, heb nog geen antwoord.
Optie 2 voor mij is zelf een systeem maken, de engineering is hierbij geen probleem en de productie kunnen ze op mn werk. Echter zit ik met het geluid. Ik wil dan een dergelijk systeem toepasssen als de Spec IV met een binnenbus. Probleem is dan hoe groot en hoe lang moet ik die maken (even meten bij een spec IV is niet gemakkelijk omdat er niet veel zijn).
Uiteindelijk ben ik naar schatting de helft van de kostprijs van de spec IV kwijt en heb ik een volledig custom catback systeem. Maar mis dus de ervaring wat wat doet met het geluid. Kan wel iets beredeneren en berekenen maar de praktijk is bij dat soort dingen altijd anders.
ITR897 wrote:Zelf een systeem maken, heb ik ook aan gedacht. Maar geen tijd voor gehad. Anders was het er zeker van gekomen.
Waarom het wiel nogmaals uitvinden. Er is genoeg te koop wat direct passend is. Daar ga je toch zelf geen dag voor lassen, buigen en passen!! :-?
Uniek is het dan weer wel. :razz:
eteuben wrote:ITR897 wrote:Zelf een systeem maken, heb ik ook aan gedacht. Maar geen tijd voor gehad. Anders was het er zeker van gekomen.
Waarom het wiel nogmaals uitvinden. Er is genoeg te koop wat direct passend is. Daar ga je toch zelf geen dag voor lassen, buigen en passen!! :-?
Uniek is het dan weer wel. :razz:
Waarom? omdat het leuk, origineel en goedkoper is.
Dat gedeelte laat ik ook doen

[quote="""]tractor......
das niet echt wat ik in gedachten had....
Ziet er idd wel mooi uit.[/quote
Vind je het er mooi uitzien? bleah, echt afschuwelijk! Schreeuw pijp! Vind hem een stuk te opzichtig. De invidia is al redelijk (te) groot. Als ik nu nog een keer mocht kiezen zou ik zeker voor het spoon pijpje gaan.
Size doesn't matter 8)
das niet echt wat ik in gedachten had....
Ziet er idd wel mooi uit.[/quote
Vind je het er mooi uitzien? bleah, echt afschuwelijk! Schreeuw pijp! Vind hem een stuk te opzichtig. De invidia is al redelijk (te) groot. Als ik nu nog een keer mocht kiezen zou ik zeker voor het spoon pijpje gaan.
Size doesn't matter 8)