Met kraken bedoel je toch niet in het interieur zelf. Dit normaler wijze de veer die de pedaal terug brengt in zijn originele positie. In het onderhoudshandboek moet je deze tijdig smeren. Had hetzelfde met mijn CRX destijds.
Die van mij gaat volgende week naar de dealer, wordt de hoofdkoppelingscilinder vervangen. Kraakt ook... volgonde keer een automaat kopen, dan er is geen kraak meer. :-)
Die van mij kraakt nu ook sinds een week,zal zaterdag is proberen wat er hier gezegd is. is de werkelijke oorzaak nou al duidelijk,want las hier toch nog wat verschillende...
Intey wrote:Die van mij gaat volgende week naar de dealer, wordt de hoofdkoppelingscilinder vervangen. Kraakt ook... volgonde keer een automaat kopen, dan er is geen kraak meer. :-)
Werd het gekraak ook echt door de cilinder veroorzaakt (versleten?) of toch niet?
Mijn pedaal kraakt af en toe nogsteeds, maar krijg echt de indruk dat het in het scharnierpunt zit want als ik die inspuit dan is het vaak een stuk minder.
bij mijn civic hebben ze al 2 keer de koppelingscilinder vervangen binnen een half jaar dat waren geen goede cilinders zeiden ze nu zit er een gemodificeerde in en het kraken is weg.
pikske wrote:bij mijn civic hebben ze al 2 keer de koppelingscilinder vervangen binnen een half jaar dat waren geen goede cilinders zeiden ze nu zit er een gemodificeerde in en het kraken is weg.
Voor hoe lang? 6 Maanden al voorbij sinds de gemodificeerde?
Sinds ik de mijne heb ingevet geen last meer ervan gehad.
Intey wrote:Die van mij gaat volgende week naar de dealer, wordt de hoofdkoppelingscilinder vervangen. Kraakt ook... volgonde keer een automaat kopen, dan er is geen kraak meer. :-)
Werd het gekraak ook echt door de cilinder veroorzaakt (versleten?) of toch niet?
Mijn pedaal kraakt af en toe nogsteeds, maar krijg echt de indruk dat het in het scharnierpunt zit want als ik die inspuit dan is het vaak een stuk minder.
heb ook echt het gevoel dat het gewoon bij het pedaal ergens wegkomt en niet bij de koppeling zelf,heb er eerlijk gezegd nog weinig gekeken en geluisterd,zaterdag even chekken...
Heb ook al gekeken maar het zit zo ver onder het dashboard dat als je het goed wil bekijken het er eigenlijk uit moet. Dat moet dus ook nog gebeuren bij mij. Dacht eerst gewoon een nieuwe cilinder te kopen en vervangen, maar dat ding kost € 227 dus dan eerst maar ff klooien.
De kraak wordt veroorzaakt door het asje en het cilindertje, smeren is maar een tijdelijke oplossing. Ik geloof dat de hoofdremcilinder 220 euro kost, maar dat is wel een gemodificeerde.
Die van mij is 6 maanden geleden vervangen, en ik hoor en voel geen kraak meer.
Schijnbaar heeft meerdere autos dit. De Accord Type-S van mijn vader heeft het ook. Wel is het zo dat het bij droog weer het gekraak harder is dan bij nat weer. Ben hiervoor ook naar de dealer geweest. Die vertelde mij dat het de cilinder was, maar dat het geen gevaar opleverd. Alleen is het geluid natuurlijk heel erg irritant.
Intey wrote:De kraak wordt veroorzaakt door het asje en het cilindertje, smeren is maar een tijdelijke oplossing. Ik geloof dat de hoofdremcilinder 220 euro kost, maar dat is wel een gemodificeerde. Die van mij is 6 maanden geleden vervangen, en ik hoor en voel geen kraak meer.
€227 dus want had net geinformeert. Maar het 'oude' model is vervangen voor het nieuwe? Want niet als ik een andere bestel dat ik dan niet het 'nieuwe' gemodificeerde model krijg.
Bij mij is onder garantie vervangen, dus ik wist het prijs niet precies. Tegen mij werd vertelt dat dit een vaak voorkomende probleem is, CRV heeft het ook.