Koppelingspedaal kraakt

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Zolang het maar smeert is het goed.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

AIYOKU wrote:
Martin.O wrote:op brenda gespoten,kraakt minder :?: jammer


Houden we het een beetje netjes? :-)

A dirty mind is a Joy(ce) forever :wink:
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Met kraken bedoel je toch niet in het interieur zelf. Dit normaler wijze de veer die de pedaal terug brengt in zijn originele positie. In het onderhoudshandboek moet je deze tijdig smeren. Had hetzelfde met mijn CRX destijds.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Op de ctr heb je geen veer die het pedaal terug brengt naar originele positie.
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Die van mij gaat volgende week naar de dealer, wordt de hoofdkoppelingscilinder vervangen. Kraakt ook... volgonde keer een automaat kopen, dan er is geen kraak meer. :-)
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

Die van mij kraakt nu ook sinds een week,zal zaterdag is proberen wat er hier gezegd is. is de werkelijke oorzaak nou al duidelijk,want las hier toch nog wat verschillende...
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Intey wrote:Die van mij gaat volgende week naar de dealer, wordt de hoofdkoppelingscilinder vervangen. Kraakt ook... volgonde keer een automaat kopen, dan er is geen kraak meer. :-)

Werd het gekraak ook echt door de cilinder veroorzaakt (versleten?) of toch niet?

Mijn pedaal kraakt af en toe nogsteeds, maar krijg echt de indruk dat het in het scharnierpunt zit want als ik die inspuit dan is het vaak een stuk minder.
pikske
Posts: 41
Joined: Wed Mar 01, 2006 6:09 pm

Post by pikske »

bij mijn civic hebben ze al 2 keer de koppelingscilinder vervangen binnen een half jaar dat waren geen goede cilinders zeiden ze nu zit er een gemodificeerde in en het kraken is weg.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

pikske wrote:bij mijn civic hebben ze al 2 keer de koppelingscilinder vervangen binnen een half jaar dat waren geen goede cilinders zeiden ze nu zit er een gemodificeerde in en het kraken is weg.


Voor hoe lang? 6 Maanden al voorbij sinds de gemodificeerde?

Sinds ik de mijne heb ingevet geen last meer ervan gehad.
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

roblom wrote:
Intey wrote:Die van mij gaat volgende week naar de dealer, wordt de hoofdkoppelingscilinder vervangen. Kraakt ook... volgonde keer een automaat kopen, dan er is geen kraak meer. :-)

Werd het gekraak ook echt door de cilinder veroorzaakt (versleten?) of toch niet?

Mijn pedaal kraakt af en toe nogsteeds, maar krijg echt de indruk dat het in het scharnierpunt zit want als ik die inspuit dan is het vaak een stuk minder.
heb ook echt het gevoel dat het gewoon bij het pedaal ergens wegkomt en niet bij de koppeling zelf,heb er eerlijk gezegd nog weinig gekeken en geluisterd,zaterdag even chekken...
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Heb ook al gekeken maar het zit zo ver onder het dashboard dat als je het goed wil bekijken het er eigenlijk uit moet. Dat moet dus ook nog gebeuren bij mij. Dacht eerst gewoon een nieuwe cilinder te kopen en vervangen, maar dat ding kost € 227 dus dan eerst maar ff klooien.
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

roblom wrote:
Intey wrote:Die van mij gaat volgende week naar de dealer, wordt de hoofdkoppelingscilinder vervangen. Kraakt ook... volgonde keer een automaat kopen, dan er is geen kraak meer. :-)

Werd het gekraak ook echt door de cilinder veroorzaakt (versleten?) of toch niet?

Mijn pedaal kraakt af en toe nogsteeds, maar krijg echt de indruk dat het in het scharnierpunt zit want als ik die inspuit dan is het vaak een stuk minder.


De kraak wordt veroorzaakt door het asje en het cilindertje, smeren is maar een tijdelijke oplossing. Ik geloof dat de hoofdremcilinder 220 euro kost, maar dat is wel een gemodificeerde.
Die van mij is 6 maanden geleden vervangen, en ik hoor en voel geen kraak meer.
dinitial
Posts: 25
Joined: Fri Mar 19, 2004 11:58 am

Post by dinitial »

Schijnbaar heeft meerdere autos dit. De Accord Type-S van mijn vader heeft het ook. Wel is het zo dat het bij droog weer het gekraak harder is dan bij nat weer. Ben hiervoor ook naar de dealer geweest. Die vertelde mij dat het de cilinder was, maar dat het geen gevaar opleverd. Alleen is het geluid natuurlijk heel erg irritant.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Intey wrote:De kraak wordt veroorzaakt door het asje en het cilindertje, smeren is maar een tijdelijke oplossing. Ik geloof dat de hoofdremcilinder 220 euro kost, maar dat is wel een gemodificeerde.
Die van mij is 6 maanden geleden vervangen, en ik hoor en voel geen kraak meer.

€227 dus want had net geinformeert. Maar het 'oude' model is vervangen voor het nieuwe? Want niet als ik een andere bestel dat ik dan niet het 'nieuwe' gemodificeerde model krijg.
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Bij mij is onder garantie vervangen, dus ik wist het prijs niet precies. Tegen mij werd vertelt dat dit een vaak voorkomende probleem is, CRV heeft het ook.
Locked